قوانین و مقررات محاسباتی

قانون اصلاح مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور

قانون اصلاح مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور (مصوب 15/12/1379 مجلس شورای اسلامی)

‌ماده واحده- مهلت‌های مذکور در مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1366.6.1 برای تعهد و پرداخت هزینه‌های جاری و‌عمرانی (‌سرمایه‌گذاری ثابت) اعم از اینکه از محل اعتبارات عمومی و یا اختصاصی تأمین شده و تا پایان سال مالی توسط خزانه‌داری کل در اختیار ذیحسابی دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته باشند به ترتیب برای هزینه‌های جاری پایان فروردین‌ماه و هزینه‌های عمرانی پایان تیرماه سال بعد اصلاح‌ می‌گردد. مانده وجوه مصرف نشده تا تاریخ های مذکور پس از انقضای مهلت ظرف ده روز به خزانه واریز می‌گردند. کلیه قوانین و مقررات عام و خاص‌مغایر از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون لغو می‌گردند.

‌تبصره 1- آخرین مهلت تهیه و ارائه صورتحساب دریافت و پرداخت نهایی موضوع ماده (95) قانون محاسبات عمومی کشور پایان مردادماه سال‌ بعد خواهد بود.

‌تبصره 2- تخلف از این قانون در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب و متخلف برابر مقررات قانونی تعقیب خواهد شد.

‌تبصره 3- دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کماکان تابع قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و تحقیقاتی مصوب 1369.10.18 و قانون تشکیل هیأت امناء دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب 9 و 1367.12.23‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین‌نامه‌های مربوط خواهند بود.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ پانزدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و هفتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و‌ در تاریخ 1379.12.25 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی- مهدی کروبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام