ارزش استخدامی مدرک

ارزش علمی و استخدامی مدارک تحصیلی صادر شده حوزه علمیه قم

تعیین ارزش علمی و استخدامی مدارک تحصیلی صادر شده مدیریت حوزه علمیه قم (مصوب جلسه 368 مورخ 3/11/1374 شورای عالی انقلاب فرهنگی)

1- طلاب و فضلاء حوزه علمیه که بر اساس مدرک صدر شده مدیریت حوزه علمیه قم دوره سطح یک را طبق برنامه پیوست گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه ها برخوردار خواهند بود.

2- طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادر شده مدیریت حوزه علمیه قم دوره سطح دو را طبق برنامه پیوست گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه ها برخوردار خواهند بود.

3- طلاب و فضلاء حوزه علمیه که بر اساس مدرک صادر شده مدیریت حوزه علمیه قم دوره سطح سه را طبق برنامه پیوست گذراندهاند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها برخوردار خواهند بود.

4- طلاب و فضلاء حوزه علمیه که بر اساس مدرک صادر شده مدیریت حوزه علمیه قمدوره سطح چهار را طبق برنامه پیوست در یکی از رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، قضا، عقاید و کلام، ادیان و مذاهب و تربیت مبلغ گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره دکتری دانشگاه ها برخوردار خواهند بود.

5- فارغ التحصیلان دوره سطح دو می توانند در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها با گرایش های پنج گانه رشته الهیات و معارف اسلامی و رشته زبان و ادبیات عرب شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.

6- فضلا و طلاب حوزه های علمیه فارغ التحصیل دوره سطح سوم می توانند در امتحان ورودی مقطع دکتری همه پنج رشته دانشکده الهیات و معارف اسلامی و نیز رشته زبان و ادبیات شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن بر حسب تشخیص گروه آموزشی، دروس پیش نیاز را تا سقف تعداد واحدهای مجاز در دو نیم سال تحصیلی بگذرانند.

رشته های پنج گانه دانشکده الهیات عبارتند از:

1- علوم قرآن و حدیث

2- تاریخ تمدن و ملل اسلامی

3- ادیان و عرفان

4- فقه و مبانی حقوق اسلامی

5- فلسفه و حکمت اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام