Site icon شناسنامه قانون

سامانه اعلام تغییر نشانی اشخاص مبنای ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

حذف اقلام اطلاعاتی مربوط به محل اقامت از کاربرگ‌های کاغذی و الکترونیکی (فراگیری استعلام نشانی اشخاص حقیقی از مرکز ملی تبادل اطلاعات) (بخشنامه شماره ۳۶۰۰۵۷ مورخ ۸/۷/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور)

به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری

در راستای انجام تکالیف جدول اقدامات اجرایی ابلاغیه‌های دو پروژه اولویت‌دار “استقرار سامانه آدرس منحصر به فرد مکان محور اشخاص حقیقی و حقوقی” به شماره ۷۶۲۴۳۲ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۸ و “استقرار هویت هوشمند اشخاص حقیقی” به شماره ۵۵۶۱۱۵ مورخ ۱/۱۰/۱۳۹۸ از سوی این سازمان و تکالیف مندرج در مصوبه (۵) از مصوبات یازدهمین جلسه شورای اجرایی فنآوری اطلاعات ابلاغ شده به شماره ۱/۱۰۴۴۵ مورخ ۴/۲/۱۳۹۷ و با استناد به نامه شماره ۳۲۴۳۵ مورخ ۲۷/۵/۱۳۹۹ سازمان ثبت احوال مبنی بر فراهم بودن امکان بهره‌برداری از سامانه “اعلام تغییر نشانی” و سرویس استعلام نشانی اشخاص حقیقی در مرکز ملی تبادل اطلاعات، موارد زیر ابلاغ می‌گردد:

۱- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به استعلام نشانی اشخاص حقیقی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات و حذف اقلام اطلاعاتی مربوط به محل اقامت از کاربرگ‌های کاغذی و الکترونیکی اقدام نموده و تنها به نمایش آدرس فرد و دریافت تأیید از سوی متقاضی اکتفا نمایند.

۲- مطابق تبصره ماده ۳ قانون الزام تخصیص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی مصوب سال ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی و ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مربوط مصوب هیأت وزیران (به شماره ۴۴۶۲۸/ت۲۱۸۶۱هـ مورخ ۱/۱۲/۱۳۷۸)، کلیه اشخاص حقیقی ملزم به اطلاع‌رسانی تغییر آدرس محل سکونت خود به سازمان ثبت احوال کشور می‌باشند، لذا در صورت به‌روز نبودن آدرس محل سکونت در سامانه “اعلام تغییر نشانی” سازمان ثبت احوال کشور، دستگاه‌های اجرایی تکلیفی جهت ارائه خدمت به شهروندان نداشته و مسئولیت هر گونه خلل در ارائه خدمت ناشی از عدم اعلام نشانی جدید بر عهده متقاضی خدمت خواهد بود.

۳- در صورت احراز مغایرت در آدرس محل سکونت اشخاص در فرایند ارائه خدمت توسط دستگاه‌ها (از قبیل برگشت بسته پستی ارسالی به درخواست‌کننده خدمت به دلیل اشتباه بودن آدرس) و به منظور ارائه خدمات مبتنی بر نشانی، ضروری است دستگاه‌های اجرایی به نحو مقتضی و از طریق فنآوری‌های نوین از طریق ارسال پیامک و پست الکترونیکی، لزوم درج نشانی جدید در سامانه مورد اشاره را به ذینفع اطلاع رسانی نمایند.

جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

Exit mobile version