وزارت کشور

آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (مصوبه هیأت وزیران)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سایت اطلاع رسانی هیئت دولت، امروز (یکشنبه هشتم مرداد ماه 1396) هیئت دولت به ریاست جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول رییس­ جمهوری تشکیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه هیئت وزیران با هدف مراعات حقوق خسارت دیدگان و چگونگی دریافت خسارت با سهولت بیشتر در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه آیین ­نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده، را به تصویب رساند.

به موجب این آیین­ نامه، برای دریافت خسارت بدنی، ذینفع حق دارد با ارائه اصل یا تصویر برابر اصل مدارک مربوط بطور مستقیم، حسب مورد به بیمه­ گر مربوط یا صندوق مراجعه نماید.

همچنین زیان دیده یا نماینده قانونی وی برای دریافت خسارت مالی حق دارد با ارایه اطلاعات و اصل یا تصویر برابر اصل مدارک مربوط بطور مستقیم به بیمه گر مربوط مراجعه کند.

بیمه­ گر نیز موظف است در ارزیابی خسارت مالی وارد شده به وسیله نقلیه زیان دیده، علاوه بر هزینه­ های جایگزینی قطعات آسیب دیده و اجرت تعمیر وسیله نقلیه، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پرداخت شده برای نجات و یا انتقال وسیله نقلیه خسارت دیده به نزدیک ترین محل مناسب برای تعمیر را در نظر گیرد و نسبت به پرداخت این موارد تا سقف تعهدات مالی مندرج در بیمه­ نامه شخص ثالث اقدام نماید.همچنین سازمان های بیمه گر موظف شدند قبل از نهایی شدن میزان خسارت 50% از خسارت را بلافاصله و حداکثر در مدت 15 روز پرداخت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام