Site icon شناسنامه قانون

ارزیابی عملکرد مراجع حل اختلاف+ شاخص‌های ارزیابی

ساختار سازمان اداری و استخدامی کشور انتصابات جدید در سازمان اداری انتصابات جدید در سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاعیه جدید سازمان اداری و استخدامی تصویب طرح رتبه بندی مشاغل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مراکز آموزشی تأیید صلاحیت شده نظام‌نامه تعالی مدیریت منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی کمیته آمارهای بخشی نظام اداری سامانه مدیریت اطلاعات پرداخت کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

شاخص‌های ارزیابی و بررسی پرونده‌های مراجع حل اختلاف توسط تیم خود ارزیابی (بخشنامه شماره 100608 مورخ 1/10/1388 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

دستورالعمل شماره (12) روابط کار

مدیران کل محترم کار و امور اجتماعی استان‌ها

همانگونه که مطلعید هر سال بررسی عملکرد مراجع حل اختلاف سراسر کشور، توسط کارشناسان دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار انجام می گیرد و بر اساس شاخص‌های ارزیابی، و بررسی پرونده های آن مراجع و سایر موارد دیگر امتیازاتی به ادارات کل کار و امور اجتماعی استان ها اختصاص می یابد. بر همین اساس استانداردسازی شاخص های روابط کار و اصلاح فرایند ارزیابی عملکرد یکی از برنامه های فوق العاده این معاونت بوده است. پس از بررسی های کارشناسی و تجزیه و تحلیل موضوع توسط کارگروه مربوط در نهایت شاخص های ارزیابی در قالب جداول و چک لیست های پیوست، همراه با امتیازات مربوط به آن تهیه و تنظیم شده است. از آنجایی که در نظر است از ابتدای سال آتی (1389) نظارت بر عملکرد ادارات کل کار و امور اجتماعی و مراجع حل اختلاف با کمک کارگروه خودارزیابی حوزه روابط کار در هر استان انجام شود، ضمن ارسال فرم مربوط به شاخص‌های بررسی عملکرد و شیوه نامه مربوط، نکات ذیل برای آگاهی و اجرا ابلاغ می شود.

1- فرم مربوط به شاخص های ارزیابی ادارات کار و امور اجتماعی شهرستان ها شامل چهار بخش می باشد که عبارتند از:

الف- شاخص های عمومی ارزیابی.

ب- شاخص های ارزیابی فرآیند دادرسی که خود شامل سه زیر بخش می باشد.

ج- امتیازات مربوط به بررسی نرم افزار مراجع حل اختلاف

د- جدول امتیازدهی مربوط به میانگین مدت زمان رسیدگی در مراجع و آرای سازشی و گزارشات اصلاحی شورای سازش

2- کارگروه خودارزیابی تخصصی روابط کار، که توسط مدیر کل کار و امور اجتماعی استان به تعداد مورد نیاز انتخاب می شود، ضمن بررسی پرونده ها که به صورت تصادفی انتخاب شده است، می بایست نسبت به امتیازدهی و اختصاص نمرات برای هر شهرستان اقدام نمایند.

اسامی اعضای کارگروه می بایست قبل از آغاز فرایند خودارزیابی به دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار اعلام شود.

3- تعداد پرونده هایی که می بایست مورد بررسی قرار گیرند به شرح ذیل تعیین می شوند:

الف- ادارات کار و امور اجتماعی دارای تا 50 پرونده در طول 6 ماه: تمام شماری.

ب- ادارات کار و امور اجتماعی دارای تا 200 پرونده در طول 6 ماه: 20% پرونده ها.

ج- ادارات کار و امور اجتماعی دارای بیش از 200 پرونده در طول 6 ماه: 10% پرونده ها.

4- کارگروه های خودارزیابی موظفند نسبت به بررسی عملکرد ادارات کار و امور اجتماعی در پایان هر نیمسال اقدام نموده و ادارات کل موظفند فرم های تکمیل شده را به تفکیک هر اداره کل و امور اجتماعی، حداکثر تا پایان مهرماه و نیمه اول اردیبهشت به دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار ارسال نمایند.

5- کارشناسان دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار در بازرسی های ادواری با مبنا قرار دادن نتایج خودارزیابی نسبت به اعتبارسنجی خودارزیابی و تعیین امتیازات ادارات کار و امور اجتماعی و اداره کل مربوط اقدام می نمایند. در هر حال، نتایج ارزیابی دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار ملاک تعیین امتیاز و رتبه ادارات کل کار و امور اجتماعی خواهد بود.

6- در صورت بروز هر گونه ابهام در اجرای این دستورالعمل و ضمائم مربوط دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار مرجع پاسخگویی و رفع ابهام خواهد بود.

7- مدیران کل کار و امور اجتماعی استان ها مسئول حسن اجرای این دستورالعمل می باشند.

ابراهیم نظری جلالی- معاون روابط کار

Exit mobile version