Site icon شناسنامه قانون

مصداق های شایستگی تیم های بهبود و اصلاح فرآیندها و روش‌های انجام کار

دستورالعمل اصلاح فرآیندها مدل سازی فرآیند مشکلات بهبود و اصلاح فرآیندها شناسنامه فرایند شایستگی تیم های بهبود شناسنامه خدمات منتخب گروه بندی خدمات دستگاه

مصداق های شایستگی تیم های بهبود و اصلاح فرآیندها و روش‌های انجام کار (پیوست شماره ۵ بخشنامه شماره ۱۳۷۰۴۷ مورخ ۷/۱۱/۱۳۹۳ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)

بخشنامه اصلی: دستورالعمل اصلاح فرآیندها و روش‌های انجام کار موضوع ماده (۳۶) قانون مدیریت خدمات کشوری (بخشنامه شماره ۱۳۷۰۴۷ مورخ ۷/۱۱/۱۳۹۳ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)

مصداق های شایستگی تیم های بهبود

۱. کار تیمی: برقراری رابطه بر اساس احترام و درک متقابل با افراد و شرکت فعال در تحقق اهداف تیم، تبادل اطلاعات، همیاری و احساس تعهد به اهداف تیم، لذت بردن از کار جمعی و ترجیح آن بر کار فردی

۲. مشتری گرایی و توجه به رضایت مراجعان: توانایی پیش بینی، شناخت و یافتن نیازهای مراجعه کنندگان و تلاش در جهت افزایش رضایت آنها

۳. تفکر سیستمی و گستردگی تفکر: توانایی درک و در نظر گرفتن گستره ابعاد موضوعات، یکپارچه سازی و ترسیم روابط میان بخش های مختلف کاری و دستگاه، بررسی و کشف پیامدهای تصمی بر ساختار کلی فرآیند، بررسی و کشف تأثیر تغییرات سیستم های کوچک بر کلیت سیستم

۴- تفکر خلاق و سد شکن: توانایی ایده پردازی و به چالش کشیدن وضع موجود، کشف و شناسایی ایده‌های جدید و توجه به مسایل زیربنایی، حل مسایل از راه‌های نو و بدیع و قدرت ریسک‌پذیری، توانایی کسب توافق با ایجاد فضای مناسب

۵- توفیق گرایی و عمل گرایی: تمایل فرد به انجام کارها بیش از وظیفه، پیشرو در پذیرش مسئولیت‌ها و وظایف در واحد سازمانی، حضور با انگیزه و اثربخش در دستگاه، ایجاد حس مثبت نسبت به کار در دیگران، دست به اقدام زدن به منظور دستیابی به نتایج و پیگیری تا اخذ نتایج، علاقه‌مند به ایجاد تغییر و بهبود و دست‌یابی به اهداف

Exit mobile version