هیأت دولت

نحوه پاسخ به انتقادات رسانه‌ها در زمینه عملکرد دستگاه‌های اجرایی

ضرورت پاسخ به انتقادات رسانه ها در چارچوب کلی ابلاغی آیین نامه روشنگری رسانه ای (بخشنامه شماره 103658/51259 مورخ 9/9/1393 معاون اول رییس جمهور)

بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری ها

با عنایت به اهمیت و ضرورت پاسخ به انتقادات رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی در زمینه عملکرد دستگاه های اجرایی و با رعایت چارچوب کلی ابلاغی آیین نامه روشنگری رسانه ای ابلاغی شماره 175768 مورخ 23/11/1392، مقتضی است تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای موارد زیر اقدام نمایند:

1- ارسال پاسخ مستند و مستدل به انتقادات رسانه ها ظرف (24) ساعت پس از انتشار مطلب انتقادی و ارسال رونوشت پاسخ به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت.

تبصره 1- در مواردی که دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ارسال پاسخ را فوری تشخیص دهد، دستگاه موظف است در همان روز کاری پاسخ را ارسال و منتشر نماید.

تبصره 2- در مواردی که دستگاه مورد انتقاد تشخیص دهد که انتقاد وارد شده، به هر دلیلی نیاز به پاسخگویی مستقیم یا علنی ندارد، لازم است دلایل عدم پاسخگویی به طور مکتوب به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ارسال شود. در این گونه موارد، تصمیم نهایی درباره ارایه یا عدم ارایه پاسخ به انتقاد با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت خواهد بود.

2- خودداری دستگاه ها از هر گونه موضع گیری رسانه ای علیه یکدیگر در موارد اختلافی

3- تصمیم نهایی درباره چگونگی پاسخگویی به موارد مورد اختلاف بین دستگاه های اجرایی پس از بررسی های لازم توسط دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و ابلاغ به آنها.

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت گزارش عملکرد دستگاه ها در پاسخ به انتقادات موضوع این بخشنامه شامل میزان پاسخگویی دستگاه ها، کیفیت پاسخ ها، سرعت زمانی پاسخگویی و استدلال های دستگاه ها برای عدم پاسخگویی را پس از جمع بندی گزارش های مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به صورت هفتگی به معاون اول رییس جمهور و رییس شورای اطلاع رسانی دولت ارایه می کند.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام