آزمون تعیین صلاحیت
اندیشه‌های حقوقی

evat.ir | استعلام اعتبار گواهینامه ارزش افزوده با شناسه ملی یا کد اقتصادی

روش استعلام اعتبار گواهینامه مالیات ارزش افزوده در سایت evat اعلام شد.

شناسنامه قانون- امکان بررسی صحت و اعتبار گواهینامه ارزش افزوده شرکت ها از طریق “سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده” امکان‌پذیر است.

استعلام اعتبار گواهینامه ارزش افزوده

برای استعلام اعتبار ارزش افزوده شرکت‌ها در سایت evat.ir بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.evat.ir/frmNewvalidationofregistration.aspx

فهرست شرکت‌های بلک لیست (لیست سیاه) مالیات ارزش افزوده

به منظور جلوگیری سوء استفاده اشخاصی که اقدام به صدور فاکتورهای صوری می‌نمایند و همچنین ممانعت از تضییع حقوق مؤدیان محترم، فهرست مؤدیان ثبت نام شده فاقد اعتباری که تاکنون توسط معاونت مالیات بر ارزش افزوده شناسایی گردیده‌اند. جهت اطلاع و رعایت مقررات قانونی، در سامانه مالیات برارزش افزوده به نشانی www.evat.ir درج گردیده است. 

شایان ذکر است اسامی اشخاص مزبور برای آگاهی و هدایت مؤدیان محترم، از تاریخ شناسایی، در فهرست مؤدیان فاقد اعتبار درج شده است، لذا پذیرش اعتبار خرید فعالان اقتصادی از مؤدیان فاقد اعتبار برای دوره‌های قبل از درج فهرست، منوط به احراز اصالت معامله براساس حسابرسی مالیاتی خواهد بود و صرفاً ثبت نام در نظام مالیات برارزش افزوده و دریافت گواهی ثبت نام شرط لازم و کافی برای احراز اصالت معامله نخواهد بود، بلکه پذیرش اعتبار مالیاتی (مالیات و عوارض پرداختی در زمان خرید کالا و خدمات)‌ علاوه برداشتن گواهینامه ثبت نام نظام مالیات برارزش افزوده، منوط به انجام رسیدگی‌های مالیاتی و احراز اصالت معامله است.

همچنین، فهرست شرکت‌های بلک لیست (لیست سیاه) مالیات ارزش افزوده از طریق لینک جستجو کنید:

https://www.evat.ir/frmblacklisttaxpayer.aspx

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

برای ارسال اظهارنامه ارزش افزوده بر روی لینک زیر کلیک کنید: ( نام کاربری و کلمه عبور که در پیش ثبت نام ارزش افزوده دریافت کرده اید را در قسمت ورود به سامانه وارد کنید)

https://www.evat.ir/

ثبت نام در سامانه ارزش افزوده

در صورتی که هنوز در سامانه ارزش افزوده ثبت نام نکرده اید، از طریق لینک زیر می توانید در سامانه ارزش افزوده اقدام کنید:

https://tax.gov.ir/action/do/registrationselector

جستجوی شرکت‌ها براساس شناسه ملی در سایت ilence

در این سامانه، شرکت ها را می توانید براساس نام شرکت، شناسه ملی، شماره ثبت، نوع شخصیت (شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود، تعاونی، دولتی، سازمان ها و تشکل های استانی، انجمن ها و نهادها و…) جستجو کنید.  سایت جستجوی شرکت های ثبت شده : https://ilenc.ssaa.ir می باشد.

جستجوی شرکت ها در سایت روزنامه رسمی

برای جستجوی شرکت‌ها براساس شناسه ملی، شماره ثبت و دیدن آخرین آگهی‌های ثبت شده آن شرکت بر روی لینک https://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx کلیک کنید.

بیشتر ببینید: قانون مالیات بر ارزش افزوده (مصوب ۱۴۰۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام