راهنمای ثبت نام حراج الکترونیکی اموال تملیکی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)
شناسنامه قانون- جهت شرکت در مزایده الکترونیکی دولت (سامانه حراج الکترونیک اموال تملیکی) پس از دریافت امضای الکترونیک و نصب نرم افزار های مربوطه که در لینک های زیر آن ها را بیان کردیم، می بایست در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت نام کنید.
ثبت نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با گواهی امضای دیجیتال قابل انجام می باشد و می بایست مراحل قبلی را طی کرده باشید.
- مرحله اول: آموزش تصویری دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن)
- مرحله دوم: آموزش نصب درایور توکن و نرم افزار جاوا برای استفاده از سامانه حراج الکترونیکی
گام اول:
جهت ثبت نام در در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت مطابق تصویر بالا از قسمت بالای صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب نموده و اولین گزینه را انتخاب کنید:
گام دوم:
در این صفحه نیاز به ورود اطلاعات خاصی نیست و مراحل ثبت نام را بیان کرده است که شامل: اطلاعات هویتی / اطلاعات تماس / تعیین رمز و شناسه کاربری / پذیرش شرایط و ضوابط / تایید امضای الکترونیکی می باشد
گام سوم:
در این مرحله می بایت کد ملی، تاریخ تولد و شماره تماس خود برا برای احراز هویت وارد نمایید:
گام چهارم:
اکنون می بایست کد ۶ رقمی اعتبار سنجی را که تنها ۳۰ ثانیه اعتبار دارد را وارد نمایید:
گام پنجم:
اکنون باید اطلاعات هویتی خود را تایید نمایید. نام تجاری شما از پیش تعیین شده است و غیر قابل تغییر است.
گام ششم:
اکنون می بایست کد پستی مورد تایید خود را وارد نمایید. در صورتی که کد پستی شما صحیح نباشد، با خطا ” کد پستی در سامانه موجود نیست” مواجه خواهید شد. آدرس شما به صورت خودکار و بر اساس کد پستی شما نمایش داده خواهد شد.
گام هفتم:
در این مرحله شما آدرس خود را مشاهده خواهید کرد که قابل تغییر نیست و بر اساس کد پستی شماست. حال می بایست استان / شهر و تلفن ثابت خود را وارد نموده و به مرحله بعد بروید
گام هشتم:
در این مرحله می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را تعیین نمایید.
- نام کاربری صرفا باید با حروف انگلیسی باشد.
- رمز عبور نیز شامل: حرف بزرگ، حرف کوچک، عدد و کاراکتر باشد!!!
گام نهم:
در مرحله بعد می بایست با علامت زدن دو تیک در انتهای صفحه مبنی بر پذیرش قوانین و مقررات و تایید اطلاعات، وارد مرحله بعد شوید.
گام دهم:
در این مرحله، سامانه بار دیگر تمامی اطلاعات هویتی شما را نمایش داده که می توانید آن را چاپ نمایید و سپس گزینه “ادامه” را در انتهای صفحه انتخاب کنید.
گام یازدهم:
شما با پیغام ” ثبت نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با موفقیت همراه شد” مواجه خواهید شد. اما ثبت نام هنوز به پایان نرسیده است! بایستی با خروج از سامانه، دوباره وارد حساب کاربری خود شده و باقی اطلاعات را تکمیل کنید.
گام دوازدهم:
با مراجعه به صفحه اول سامانه تدارکات الکترونیک دولت و انتخاب گزینه “ورود” به صفحه زیر وارد خواهید شد و می بایست با ورود شناسه کاربری و رمز عبور خود را که در گام هشتم تعیین کردید، وارد حساب کاربری خود شوید.
گام سیزدهم:
با ورود به حساب کاربری شما تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد و بسته به نوع فعالیت شما (مزایده، مناقصه، خرید و …) می بایست موارد مربوط را انتخاب نموده و وارد مرحله بعدی شوید:
گام چهاردهم:
با تعیین سامانه و نقش شما در این سامانه مطابق تصویر زیر ۴ مرحله را به ترتیب تکمیل نمایید که شامل اطلاعات هویتی / فرد مسئول / اطلاعات حساب / تایید اطلاعات می باشد. در قسمت اطلاعات هویتی نیاز به تغییر نیست و اطلاعات غیر قابل ویرایش هستند و وارد تب بعد می شویم.
گام پانزدهم:
با رفتن به تب سمت چپ ( فرد مسئول و پشتیبان ) شده و ایمیل خود را در انتهای صفحه وارد نمایید و دکمه ثبت را فشار دهید.
گام شانزدهم:
در تب بعدی می بایست اطلاعات حساب و اطلاعات شخص دارای امضای الکترونیک را تکمیل کنید و در قسمت ردیف جدید حساب و صاحب امضا را تعریف کنید.
در قسمت اطلاعات حساب شما می بایست تمامی اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را از جمله شبا، حساب، شهاب، شماره شعبه و … را به همراه داشته باشید. مطابق تصاویر زیر:
قسمت صاحبان امضا نیز به شرح زیر است: با ورود کد ملی و تاریخ تولد و زدن دکمه استعلام، نام و نام خانوادگی صاحب امضا نمایش داده خواهد شد.
گام هفدهم:
با تکمیل اطلاعات فوق و ورود به مرحله آخر، سامانه از شما می خواهد را روی دکمه تایید اطلاعات کلیک نمایید:
گام آخر:
با انتخاب دکمه “تایید” می بایست رمز الکترونیکی را تایید نمایید:
پس از تکمیل ثبت نام، شما می توانید در مزایده ها و مناقصه ها و حراج الکترونیک سازمان تملیکی شرکت نمایید. در آموزش بعدی، نحوه شرکت در مزایده را بیان خواهیم کرد.
بیشتر ببینید: