آزمون تعیین صلاحیت
آرای وحدت رویه

آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع اقتصادی، مالی، اراضی، شهرسازی و اسناد

مجموعه آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع اقتصادی، مالی، اراضی، شهرسازی و اسناد

طبق اصل ۱۷۳ قانون اساسی، برای رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین دولتی یا واحدها یا آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مصوبات بخش‌های دولتی، سازمان‌ها و یا نهادهای عمومی غیردولتی و شهرداریها و نظارت بر رفتار مجریان در دستگاه‌های اجرایی و احقاق حقوق عامه و پیشگیری از کج‌روی‌ها، نهادی به نام «دیوان عدالت اداری» را زیر نظر رئیس قوه قضائیه پیش‌بینی نموده است.

دیوان عدالت اداری با استفاده از ظرفیتهای قانونی خود در شعب، هیأتهای تخصصی و هیأت عمومی و با تکیه بر توان قضات با تجربه و توانمند خود این وظیفۀ مهم را به انجام میرساند. آرای هیأت عمومی که با حضور اکثریت قضات تصویب میگردد، میتواند منشأ اثرات مهم و ثمرات با ارزش باشد؛ لذا جمعآوری، تدوین و تنقیح این آرا، گنجینه‌ای کم‌نظیر فراروی قضات، حقوقدانان، وکلا، اساتید و دانشجویان علم حقوق قرار می‌دهد.

این مجموعه حاوی پیام آرای وحدت رویه و ابطالی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع اقتصادی، مالی، اراضی، شهرسازی و اسناد از سال ۱۳۶۱ تا پایان ۱۳۹۷ میباشد.

[box title=”دانلود مجموع آرای هیئت عمومی” style=”glass” box_color=”#333333″ title_color=”#FFFFFF” radius=”3″]مجموعه آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع اقتصادی، مالی، اراضی، شهرسازی و اسناد[/box]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام