آزمون تعیین صلاحیت
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

قانون دائمی شدن قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی)

قانون دائمی شدن قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح دائمی شدن قانون استخدامی ناجا موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح دائمی شدن قانون استخدامی ناجا با 131 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با این طرح موافقت کردند.

براساس اظهارات برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ملی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود به رأی نمایندگان گذاشته شد، در این طرح عنوان شده است که قانون استخدام ناجا در سال 82 به صورت آزمایشی به مدت 10 سال به تصویب کمیسیون مشترک اجتماعی و امنیت ملی رسیده است که با توجه به پایان مدت اعتبار آزمایشی آن در سال 93 با تصویب مجلس شورای اسلامی، این مدت اجرای آزمایشی قانون برای 2 سال دیگر تمدید شد. با پایان مدت اعتبار آزمایشی قانون مزبور در سال 1394 و با تصویب مجلس شورای اسلامی اجرای آزمایشی این قانون به مدت 2 سال دیگر تمدید شد و این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسید.

همچنین نمایندگان مجلس با 135 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه به ماده واحده این طرح نیز رأی مثبت دادند.

ماده واحده طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا به این شرح است:

قانون استخدام ناجا مصوب 1382 با اصلاحات و الحاقات بعدی از تاریخ انقضای مدت اعتبار آزمایشی آن دائمی می گردد.

لازم به ذکر است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و دولت نیز با دائمی شدن قانون استخدام ناجا موافق بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام