Site icon شناسنامه قانون

ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴

عدم انطباق رویکرد بودجه ۱۴۰۴ ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴

ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴

شناسنامه قانون- ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ (پیوست شماره ۲ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۴) مشتمل بر بخش‌های تعاریف، اعتبارات هزینه ای، ساماندهی بودجه و اصلاح ساختار، تحقق رشد اقتصادی، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بودجه شرکتهای دولتی و تبصره‌ها می‌باشد.

با توجه به اهمیت بخش مربوط به اعتبارات هزینه‌ای برای کارکنان دولت، علاوه بر امکان دانلود و مطالعه کل این پیوست، متن کامل این بخش آورده می‌شود:

ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴

تعاریف:

دستگاه اجرایی: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور و نیزدستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند.

سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور

اسناد بالادستی: سیاست‌های کلی برنامه هفتم، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، قانون برنامه هفتم پیشرفت و اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین

قانون احکام دائمی: قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه – مصوب ۱۳۹۵

قانون برنامه: قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت ج.ا.ا ایران

قانون بودجه: قانون بودجه سال ۱۴۰۳

قانون الحاق (۱): قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)-مصوب ۱۳۸۴

قانون الحاق (۲): قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)-مصوب ۱۳۹۳

اعتبارات هزینه‌ای

۱- هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی از جمله نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص، صرفاً با رعایت ماده (۷۱) قانون احکام دائمی، بند (ح) ماده (۲۸) قانون الحاق (۲)، مبنی بر اخذ تاییدیه سازمان برای تامین بار مالی قبل از صدور مجوز استخدامی مجاز است.

۲- دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص:

الف- افزایش ضریب ریالی حقوق را مطابق جدول ذیل نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۳ لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

طبقه بندی کارکنان متوسط افزایش نظام‌های پرداخت – درصد
کارکنان زن و مردان مجرد ۲۰
با حق عائله مندی بدون فرزند ۲۳
با حق عائله مندی ۱ فرزند ۲۶
با حق عائله مندی ۲ فرزند ۳۰
با حق عائله مندی ۳ فرزند ۳۶
با حق عائله مندی ۴ فرزند ۳۹
با حق عائله مندی ۵ فرزند و بیشتر ۴۵
نظام‌های پرداخت شامل مدیریت خدمات کشوری- نظام هماهنگ- معلمان- هیات علمی و قضات می‌باشد

ب- سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال ۱۴۰۴ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۳۲ (مبتنی بر موافقتنامه سال ۱۴۰۳) پیش‌بینی نمایند.

ج- مبلغ پاداش پایان سال(عیدی) را مطابق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی نمایند.
مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

د ـ اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان را حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سرانه اعتبار سال ۱۴۰۳ (مبتنی بر موافقتنامه سال ۱۴۰۳) پیش‌بینی نمایند.

ه- اعتبار سرانه کمكهای رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان، حداکثر معادل اعتبار سرانه سال ۱۴۰۳ (مبتنی بر موافقتنامه سال ۱۴۰۳) و پاداش یك ماهه معادل یك ماه حقوق و مزایای کارکنان را در سقف اعتبارات پیش‌بینی نمایند.

و- تمامی شرکتهای دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و بیمه های دولتی شامل شرکت‌هایی که شمول قوانین ومقرررات عمومی بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است نظیر شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی ج.ا.ا،. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا. و شرکتهای تابعه انها و سایر شرکتهایی که به‌نحوی دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند موظفند اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۴ مطابق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (۲) و با رعایت بخشنامه‌های شورای حقوق و دستمزد و مقررات تعیین شده در بودجه سال پیش بینی نمایند و هرگونه افزایش مازاد برآن توسط هیچ مرجع و شورایی قابل قبول نمی باشد.

ز: مبنای محاسبه هزینه‌های کارکنان برای بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۴ صرفاٌ بر اساس آمار نیروی انسانی و اطلاعات پرداختی مندرج در «سامانه یکپارچه نظام اداری ایران (سینا)» سازمان اداری و استخدامی کشور می‌باشد.

۳- پیش‌بینی اعتبار برای اجرای تصویب‌نامه، بخشنامه، دستورالعمل‌ها، تغییر تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه‌بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، هرگونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی و مصوبات هیأت امنا صرفاً با رعایت مفاد ماده (۷۱) قانون احکام دائمی، بند (ح) ماده (۲۸) قانون الحاق (۲) ، در صورت تأیید مکتوب سازمان مجاز است.

۴- در دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص، پیش‌بینی سرانه اعتبار برای قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کارمعین (مشخص) دارای شناسه از سازمان اداری و استخدامی، با رعایت قوانین و مقررات، حداکثر در سقف تعداد سال ۱۴۰۳ (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال ۱۴۰۳)، با لحاظ افزایش حقوق و مزایای کارکنان مندرج درجزء (الف) بند (۲) فوق‌الذکر مجاز می‌باشد.

۵- اعتبار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکتهای خدماتی طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، حداکثر در حد پیش‌بینی عملکرد سال ۱۴۰۳ (براساس موافقتنامه متبادله سال ۱۴۰۳) و با لحاظ مفاد جزء (الف) بند (۲) فوق‌الذکر درخصوص نیروهای شرکتی پیش‌بینی گردد.

۶- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن ارائه آمار بازنشستگان سال ۱۴۰۴، اعتبارات مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان واحدهای ستادی و واحدهای تابعه را در سقف اعتبارات اعلامی سازمان، پیش‌بینی نمایند.

برای مشاهده متن کامل «ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴»، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور و پیوست‌های آن را دانلود کنید:

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

بله
https://ble.ir/Shenasname
روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

Exit mobile version