آزمون وکالت

آگهی آزمون مشاوره حقوقی و وكالت دادگستری سال 1396 مركز امور مشاوران حقوقي، وکلا و كارشناسان قوه قضائيه

شناسنامه قانون | 426armm

 دانلود متن آگهی در فرمت پی دی اف (با آخرین اصلاحات)

اعلام ظرفیت پذیرش استانها (به تفکیک شهر)

فهرست حوزه ها

اطلاعیه مورخ 19 بهمن‌ماه

آزمون مشاوران حقوقی داوطلبان استان کرمانشاه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ برگزار می‌شود

پایگاه خبری اختبار- مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تاریخ برگزاری آزمون مشاوران حقوقی برای داوطلبانی که حوزه کرمانشاه را برگزیده بودند، اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که دقایقی پیش در وب‌سایت این مرکز قرار گرفت، «آزمون مشاوره حقوقی و وکالت داوطلبین استان کرمانشاه که به علت حادثه ناگوار زلزله به تعویق افتاده بود در روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۰ در همان استان برگزار می‌شود.»

جزییات بیشتر در مورد زمان انتشار کارت ورود به جلسه تاکنون اعلام نشده است.

جزییات تشکیل پرونده و نحوه اعتراض به نتیجه آزمون مشاوران حقوقی ۹۶

مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه زمان‌بندی ارائه مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون مشاوران حقوقی سال ۱۳۹۶ را به‌همراه مهلت اعتراض به نتایح این آزمون اعلام کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. بر اساس آگهی اعلام نتایج آزمون مشاوره حقوقی و وکالت ۹۶ از تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ لغایت ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۶ لازم است پذیرفته‌شدگان مدارک خواسته شده را به دفاتر هیأت مدیره استانی تحویل دهند.

۲. پذیدفته شدگان حوزه های قضایی استان تهران باید طبق برنامه ذیل نسبت به حضور و تشکیل پرونده اقدام نمایند.

شناسنامه قانون | Screenshot 2018 02 10 12.33.15

۳. پذیرفته‌شدگان حوزه های قضایی استان سیستان و بلوچستان لازم است جهت تشکیل پرونده به معاونت آموزش دادگستری استان سیستان بلوچستان (جناب آقای نوکندی) مراجعه کنند.

۴. کسانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶.۱۱.۲۹ باید اعتراض خود را به صورت کتبی به دبیرخانه مرکز تحویل نمایند.

اطلاعیه مورخ 25 شهریورماه

به اطلاع می رساند زمان ثبت نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه تا تاریخ ۱۳۹۶/۶/۳۱ تمدید گردید. ضمنًا از تاریخ ۱۳۹۶/۶/۲۶  لغایت ۱۳۹۶/۶/۳۱ متقاضیان می‌توانند نسبت به ویرایش و تکمیل اطلاعات ثبت نامی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیان تنها یکبار امکان ویرایش اطلاعات را دارند.

 ثبت‌نام آزمون مشاوران حقوقی قوه قضائیه که آخرین بار در سال ۱۳۹۲ برگزار شده بود، از ۱۲ شهریورماه آغاز شده است. تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه ۱۰ آذرماه ۱۳۹۶ و زمان توزیع کارت از اول تا هشتم آذرماه خواهد بود.

اطلاعیه مورخ 23 شهریورماه

بنابر اعلام مرکز مشاوران قوه قضاییه، کسانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ کارت پایان خدمت دریافت می نمایند می توانند با ذکر تاریخ تقریبی صدور کارت پایان خدمت در آزمون این مرکز شرکت کنند.

در آگهی اولیه این زمان ۲۵ آبان۹۶ اعلام شده بود.

پرسش و پاسخ مورخ 16 شهریور ماه

متن سؤال متن پاسخ
با سلام، کارت آزمون را نمی توان خریداری نمود از طریق سایت www.myazmoon.com وارد شوید پرداخت انجام می شود. 


اطلاعیه مورخ 15 شهریورماه

کسانی‌که از روز ۱۵ شهریورماه، به سایت ثبت‌نام آزمون مشاوران حقوقی قوه قضائیه مراجعه کرده‌اند، با این پیغام در صفحه نخست سایت مواجه شده‌اند: «شرط سنی ۲۴ سال حذف شد»

عبارت مذکور به بندی در آگهی ثبت‌نام اشاره دارد که یکی از شروط لازم برای ثبت‌نام داوطلبان را چنین عنوان کرده است: «داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی در زمان ثبت‌نام آزمون»

در بخش دیگری از این آگهی نیز چنین آمده است: «متولدین ۱۳۳۱/۶/۳۱ تا ۱۳۷۲/۶/۳۱ مجاز به ثبت‌نام در آزمون می‌باشند».

بنابراین از امروز تنها کسانی از ثبت‌نام در این آزمون ممنوع خواهند بود که بیش از ۶۵ سال تمام سن داشته باشند.

اطلاعیه مورخ 14 شهریور ماه

بند مربوط به مدرک تحصیلی داوطلبان در آگهی ثبت‌نام تغییر کرده و مدارک فقه و مبانی حقوق و سطح ۲ حوزوی به این بند افزوده شده بود.

داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی از دانشگاههای علمی کاربردی بوده و یا دارای مدرک تحصیلی فقه و مبانی حقوق میباشند میتوانند در آزمون شرکت کنند.

آگهی آزمون مشاوره حقوقی و وكالت دادگستری سال 1396 

مركز امور مشاوران حقوقي، وکلا و كارشناسان قوه قضائيه، به منظور جذب و تأمين وکلای مورد نياز در نقاط مختلف كشور، شرايط و ضوابط ثبت نام و شركت در آزمون متقاضيان وكالت سال 1396 را به شرح ذيل اعلام مي نمايد و به متقاضيان محترم اكيداً توصيه مي گردد قبل از هر گونه اقدام به ثبت نام برای آزمون، كليه مطالب اين اطلاعیه را با دقت مطالعه و در صورتيکه واجد همه شرايط مي باشند، با قبول مفاد اين اطلاعیه نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.

الف) شرايط متقاضيان آزمون وكالت:

1) تابعيت دولت جمهوري اسلامی ايران.

2) داشتن حداقل 22 سال تمام شمسي و حداكثر 56 سال تمام شمسي در زمان ثبت نام آزمون

3) داشتن حداقل دانشنامه معتبر كارشناسي از دانشكده هاي معتبر داخلي يا خارجي (در حالت اخير، به شرط ارزيابي رسمي) در شاخه هاي رشته حقوق در زمان ثبت نام آزمون (مدارك معادل پذيرفته نمي شود).

2) داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان در زمان ثبت نام آزمون

6) عدم سوء پيشينه مؤثر كيفري و عدم محروميت از حقوق اجتماعي.

5) عدم اعتياد به مواد مخدر و سكرآور به تائيد سازمان پزشكي قانوني و عدم تجاهر به فسق.

7) نداشتن سوء شهرت.

8) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسي.

9) عدم محكوميت به انفصال دائم از خدمات قضايي يا خدمات دولتي يا وكالت دادگستري و يا سلب صلاحیت

11) عدم اشتغال (اعم از رسمي، قراردادي، پيماني) در وزارتخانه ها، موسسات، سازمان ها و شركت هاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامی، شهرداري ها و موسسات مامور به خدمات عمومي و عدم اشتغال به شغل مدير دفتري يا دفترياري در زمان صدور پروانه

11) پذيرش صرفاً از ميان داوطلبان بومي هر حوزه قضايي انجام مي شود.

تبصره: داوطلبان بومي به افرادي اطلاق مي شود كه داراي شرايط ذيل باشند:

أ. افرادي كه مقطع تحصيلي دوره متوسطه را در حوزه قضائي مورد تقاضا گذرانده باشد. (با ارائه گواهي مدرك ديپلم)

ب. افرادي كه در پنج سال اخير در حوزه قضائي مورد تقاضا سكونت داشته باشند. (با ارائه مدارك سكونت)

ت. در اولويت بعدي در صورتي كه ظرفيت حوزه قضايي توسط مشمولين بند الف و تكميل نشود از افرادي كه در پنج سال اخير در استان حوزه قضايي مورد تقاضا سكونت داشته باشند، پذيرش انجام خواهد شد. (با ارائه مدارك سكونت)

ب) نحوه ثبت نام:

1) متقاضيان آزمون وكالت مي بايستي از تاريخ 12/6/1396 تا پايان وقت اداری مورخ 25/6/1396 به وب سايت http://azmoon.23055.ir مراجعه و ضمن مطالعه دقيق شرايط مندرج در آگهي ، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند. 

2) هزينه شركت در آزمون 800000 ريال (80 هزارتومان) مي باشد كه لازم است در هنگام ثبت نام با استفاده از كارت هاي بانكي عضو شتا نسبت به پرداخت هزينه اقدام نمايند.

3) متقاضيان لازم است يک قطعه عكس 4*3 با زمينه روشن را اسكن و با حجم حداكثر 161 كيلوبايات در هنگام ثبت نام بارگذاري نمايند.

ج) زمان آزمون و نحوه اخذ كارت ورود به جلسه:

تاريخ توزيع كارت و زمان آزمون متعاقباً از طريق سايت ثبت نام اعلام مي گردد.

ه) نحوه انتخاب و آموزش:

1) مواد امتحاني براي داوطلبان وكالت عبارتند از: متون فقه در حد تحريرالوسيله، آئين دادرسي كيفري و مدني، حقوق مدني، امور حسبي، حقوق تجارت، حقوق جزاي عمومي و اختصاصي و حقوق ثبت اسناد و املاک.

2) از پذيرفته شدگان آزمون كتبي كه مدارك و شرايط آنان در ثبت نام حضوري تاييد شود، مصاحبه شفاهي بعمل خواهد آمد. اين دسته از داوطلبان موظفند در تاريخ هاي اعالم شده در وبسايت مركز در مصاحبه شفاهي شركت نمايند. تاريخ هاي تعيين شده به هيچ وجه تمديد نخواهد شد و از كساني كاه در تاريخ مقرر در مصاحبه علمي شاركت ننمايند ، مصاحبه ديگري به عمل نخواهد آمد و قبولي آزمون آنان كان لم يكن خواهد بود.

3) پذيرفته شدگان مصاحبه علمي پس از تاييد صالحيت هاي عمومي به كارآموزي معرفي مي شاوند. اين افراد موظفند كارآموزي را در زمان تعيين شده شروع و به پايان برسانند. درصورت تأخير غيرموجه بيش از يكسال در مجموع مراحل كارآموزي، اختبار و تحليف قبولي آنان كان لم يكن خواهد شد. مرجع تشخيص موجه بودن غيبت اين مركز مي باشد.

2) پذيرش متقاضيان در حوزه هاي قضائي مورد نياز بر اساس جداول پيوست خواهد بود.

مجموعه نمونه سؤالات رایگان آزمون های دوره های قبل+ پاسخنامه

ی) تذكرات مهم:

1) وجه پرداختي بابت ثبت نام به هيچ وجه مسترد نخواهد شد .

2) ايثارگران (جانبازان حداقل ده درصد (10%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشاتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بيست و پنج درصد (25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان، و فرزندان رزمندگان داراي حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه) از اولويت مقرر و امتيازات مربوطه برخوردار خواهند بود.

3) مشمولين بند 2 ضروري است گواهي مربوطه و كارت ايثار را از مراجع ذيصالح حسب مورد (بنياد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسيدگي به امور آزادگان، بنياد شهيد انقلاب اسلامی) تا قبل از برگزاري آزمون اخذ نمايند. همچنين در زمان ثبت نام آزمون در محل مربوطه ايثارگري خود را درج نمايند. در غير اينصورت اين مركز هيچگونه مسئوليتي جهت اعمال سهميه ايشان نخواهد داشت.

2) وفق مصوبه هيئت اجرائي، افرادي كه فاقد ليسانس رشته حقوق مي باشند اما مدرك كارشناسي ارشد رشته هاي حقوق را دريافت نموده اند و همچنين دانشجويان ترم آخر حقوق نمي توانند در آزمون شركت نمايند و تنها افرادي مجاز به شركت در آزمون هستند كه داراي مدرك كارشناسي شاخه هاي حقوق باشند. همچنين افرادي كه داراي مدرك كارشناسي ناپيوسته حقوق هستند فقط درصورتي مجاز به شركت در آزمون خواهند بود كه داراي مدرك كارداني شاخه هاي حقوق باشند.

6) مركز امور مشاوران حقوقي، وکلا و كارشناسان هيچگونه تعهدي در تامين امكانات رفاهي نظير خوابگاه و غيره در كليه مراحل آزمون تا صدور پروانه براي داوطلبان نخواهد داشت.

5) تغيير حوزه قضايي داوطلبان پس از پايان مهلت ثبت نام به هيچ وجه مقدور نمي باشد لذا الزم اسات متقاضايان در انتخاا حوزه قضايي با توجه به شرايط و امكانات خود دقت الزم را معمول نمايند.

7) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارك ارسالي از سوي داوطلبان ثابت گردد از فهرست داوطلبان يا پذيرفته شدگان حذف و در صورت صدور پروانه نيز پروانه آنان باطل خواهد شد .

8) وکلاء متقاضي تغيير حوزه قضائي، در صورتيكه امتياز لازم براي حوزه قضايي مورد تقاضا را كسب نمايند، فارغ از سهميه تخصيصي آن حوزه پذيرش خواهند شد.

9 )متولدين 31/06/1331 تا 31/06/1372 مجاز به ثبت نام در آزمون مي باشند.

10) متقاضياني كه تاريخ فراغت از تحصيل آنها تا 31/06/1395 باشد مجاز به ثبت نام در آزمون مي باشند.

11) آقاياني كه تاريخ كارت پايان خدمت و يا كارت معافيت دائم آنان تا 25/08/1396 باشد مجاز به ثبت نام در آزمون مي باشند.

12) كليه اطلاع رساني ها اعم از اعلام زمان دريافت كارت ورود به جلسه و زمان و مكان آزمون، اعلام نتيجه آزمون، زمان ثبت نام حضوري قبول شدگان آزمون كتبي، زمان مصاحبه شفاهي و ساير مراحل از طريق همين وبسايت و يا وبسايت مركز به آدرس http://www.judiciarybar.ir خواهد بود و متقاضيان موظف به پيگياري از اين طريق مي باشند و در صورت عدم اطلاع از هريک از مراحل مسئوليت آن متوجه متقاضي است و هيچگونه حقي براي تكرار هيچيک از مراحل فوق براي وي نخواهد بود و اين مركز هيچگونه تعهدي براي تكرار آن مراحل نخواهد داشت.

لینک ثبت نام: http://azmoon.23055.ir/

 ظرفیت آزمون مشاوره سال 1396 به تفکیک استان و شهر

شناسنامه قانون | 1372

شناسنامه قانون | 1373

شناسنامه قانون | 1374

شناسنامه قانون | 1375

شناسنامه قانون | 1376

شناسنامه قانون | 1377

شناسنامه قانون | 1378

شناسنامه قانون | 1379

شناسنامه قانون | 1380

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام