آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

ثبت‌نام آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و مؤسسات وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری

ثبت نام  آزمون استخدامی دانشگاه ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ شروع شد.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص تمديد مهلت ثبت نام و اصلاحات دفترچه‌ راهنماي ثبت‌نام در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۲۲

پيرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاريخ ۱۴۰۰/۳/۱۸، با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضيان اين آزمون مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا اين تاريخ (۱۴۰۰/۳/۲۲) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۳/۲۶ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصيلي خود نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگرديد امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضيان ايجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

 اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:

ـ اصلاحیه مربوط به پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران:

– رشته تحصیلی شیمی (کد ۳۰۶۶۴) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۰۶۷) (شغل کارشناس آزمایشگاه/کارگاه های فنی ۱۵) اضافه می‌گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  پارك علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري:

– رشته های تحصیلی حسابداری (کد ۳۰۴۰۸) با مقطع لیسانس و مدیریت مالی (کد ۳۱۰۷۴) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۵۰۸) (شغل حسابدار) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی (کد ۳۲۷۱۱) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۵۰۹) (شغل کارشناس برنامه ریزی ۱) اضافه می‌گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه یاسوج:

-محل خدمت کد شغل محل (۱۱۴۱۷) به کهگیلویه و بویراحمد- گچساران اصلاح می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه بیرجند:

– رشته تحصیلی آلودگی محیط زیست (کد ۳۰۰۱۵) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۲۹۶) (شغل کارشناس بهداشت محیط) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه شهرکرد:

– رشته های تحصیلی محیط زیست (کد ۳۱۰۰۳) و مرتع داری (کد ۳۱۰۹۶) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۶۷۰) ( شغل کارشناس محیط زیست) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه علم و صنعت:

– رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات (کد۳۱۲۸۰) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۰۴۹) (شغل کارشناس فناوری اطلاعات) اضافه می گردد.

– رشته تحصیلی بهداشت مواد غذایی (کد ۲۲۸۸۹) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۱۰۴۶) (شغل کارشناس تغذیه) اضافه می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  اصلاح جنسیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت:

ـ در شغل محل های مربوط به دانشگاه علم و صنعت در سهمیه آزاد به استثنا کد شغل محل(۱۱۰۲۶) جنسیت پذیرش به زن/ مرد اصلاح می گردد.

ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه حضرت معصومه:

– رشته تحصیلی علوم ارتباطات اجتماعی (کد ۳۰۷۳۵) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۴۶۰) (شغل کارشناس امور پژوهشی ۱۰) اضافه می گردد.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

ثبت نام متقاضیان ۱۹۶۰ نفر در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز شروع شد.

به گزارش شناسنامه قانون، به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور منحصراً بصورت اینترنتی از روز سه شنبه مورخ ۱۸/۰۳/۱۴۰۰ آغاز و در روز شنبه مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنم و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.

لازم به توضیح است آزمون مذکور در روز جمعه مورخ ۲۲/۰۵/۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام پیمانی افراد در وزارت علوم تحقیقات و فناوری منضم به بخشنامه های شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹/ ۰۷/ ۱۳۹۳ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۲۶/ ۰۲/ ۱۳۹۶ سازمان مذکور و به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری ، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی به شرح زیر اعلام میگردد:

مهلت ثبت نام تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ می باشد.

دانلود دفترچه راهنمای آزمون

لینک ثبت‌نام در آزمون

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی پیمانی ۱۴۰۰ دانشگاه ها، مؤسسات آموزشي، پژوهشي و پاركهای علم و فناوری وزارت علوم تحقيقات و فناوری

> بخش اول: تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بكار رفته در این متن دفترچه به شرح ذیل است:

الف) مؤسسه:

کلیه دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری که به استناد ماده ۱ قانون احكام دائمی برنامه های توسعه کشور از شمول مقررات حاکم بر دستگاه‌های قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی بوده و تابع مقررات و آئین نامه های مصوب هیاتهای امنا می‌باشند.

ب) ایثارگران:

ب-۱ ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵ )درصد شامل:

جانبازان

آزادگان

همسر و فرزندان شهدا

همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر

همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت

پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-۲ ) ایثارگران سهمیه پنج (۵)درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها

همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها

فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد

فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:

۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛

۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و

صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛

۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

بومی:

نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (برای حیطه تخصصی( با ضریب یک و چهار دهم۱/۴ ) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.

شرایط بومی بودن:

۱ -شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.

تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد،ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.

۲ -استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت به موجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی بر اساس فرم مندرج در آگهی ( ممهور به مهر نیروی انتظامی ) پاسگاه یا کلانتری محل در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.

تبصره ۱ :داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.

تبصره ۲ :افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی می شوند، ضروری میباشد.

تبصره ۳ :مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون می باشد.

> بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران؛

۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛

۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛

۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛

۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛

۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛

۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛

۱۰ .به استناد ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی

در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدام پیمانی در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.

۱۱ .داشتن حداکثر سی و پنج (۳۵ )سال سن برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.

تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛

– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛

– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.

تذکر: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم )تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم ، آخرین روز ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری میباشد؛( ۱۴۰۰/۰۳/۲۲) ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری (۱۴۰۰/۰۳/۱۸) میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام