آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

آگهی ثبت نام چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی

فهرست عناوین این صفحه

آگهی ثبت نام چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی (ویژه شرکت‌های صنعتی، تجاری، فنآور و دانش‌بنیان)

ثبت نام آزمون ۱۳۹۹

جهت ثبت‌ نام در چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی و یا مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق ذیل اقدام نمائید.

شناسنامه قانون | sabtnam
شناسنامه قانون | agahi

آگهی ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی

مقدمه

با حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می‌‌رساند بر اساس مصوبات شورای چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی کشور، به منظور جانمایی و تأمین سرمایه انسانی کارآمد شرکت های موفق صنعتی، تجاری، فنّاور و دانش بنیان از بخش خصوصی، انتخاب افراد شایسته و تطبیق شرایط تقاضاکنندگان شغلی با شرایط احراز مشاغل جهت انتخاب بهترین داوطلب برای تصدی شغل مربوطه و همچنین ایجاد شرایط مناسب شغلی برای داوطلبان، طرح ریزی و سیاست گذاری آن صورت پذیرفت.

لذا در راستای هدایت داوطلبان به شغل های پایدار و مناسب با توانمندی ها و علایق آنان و تخصیص عادلانه امکانات شغلی به افراد مستعد، شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون استخدام بخش خصوصی سال ۱۳۹۹ برای بکارگماری در ۱۸۵۰۰ موقعیت شغلی و ۲۴۰۰ شرکت متقاضی، به شرح ذیل اعلام می گردد.

برنامه زمان‌بندی برگزاری آزمون

جدول شماره 1- برنامه زمان‌بندی برگزاری آزمون

موضوع تاریخ
شروع ثبت‌نام آزمون ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
پایان ثبت نام آزمون ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
تکمیل ثبت نام و آزمون‌های شخصیت‌شناسی ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
آزمون‌های تخصصی* ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
اعلام نتایج ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
دعوت به همکاری از سوی شرکت‌ها ۱۳۹۹/۰۹/۰۱

* آزمون‌های تخصصی در ۹ دسته شغلی و هر دسته شغلی در یک روز برگزار خواهد شد.

تعاریف

مفاهیم برخی از اصطلاحات بكار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:

۱- دسته شغلی: مشاغل احصا شده مورد نیاز بخش خصوصی بر اساس حوزه شغلی به ۹ بخش مستقل تقسیم شده است که هر بخش یک «دسته شغلی» نامیده می‌شود. عناوین این دسته‌های شغلی به شرح ذیل می‌باشد:

۱. بازاریابی و فروش

۲. سلامت

۳. فناوری اطلاعات

۴. فنی و اجرایی

۵. کارشناسی و ارائه خدمات

۶. مالی، اداری و حقوقی

۷. مدیریتی

۸. مهندسی

۹. هنر، رسانه و آموزش

۲- عنوان شغلی: بر اساس تقاضاهای واصله از شرکت‌های بخش خصوصی در سراسر کشور، این آزمون شامل ارزیابی ۲۶۴ عنوان شغلی است. (جداول شماره ۲ الی ۱۰)

۳- بخش خصوصی: مطابق اصل  ۴۴قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات میشود که مكمل فعالیتهای اقتصادی دولتی و تعاونی است. مالكیت در این سه بخش تا جایی که با اصول دیگر قانون اساسی مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی است.

۴- شرکت صنعتی: به مجموعه تمام یگان‌هایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک فراورده یا یک دسته از فراورده‌های مشابه فعالیت می‌کنند، «صنعت» گفته می‌شود. واحدهای صنعتی عموماً شرکت‌های ثبت شده‌ای هستند که مطابق مصوبه شماره  ۴۶۹/۸۷۷ مورخ ۱۳۹۰/۱/۱۷ مجلس شورای اسلامی، عضو شهرک‌های صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سراسر کشور می‌باشند.

۵- شرکت تجاری: شرکتهای تجاری خصوصی، شرکت‌هایی هستند که از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی تشكیل می‌شوند و یا اشخاص حقوقی خصوصی با سرمایه دولتی به نحوی که فقط تا %۴۹ سرمایه شرکت را دارا باشد و با مقاصد تجاری در دفتر ثبت شرکت‌ها خود را به شكل یكی از انواع شرکت‌های تجاری در می‌آورند. شرکت‌های تجاری به موجب ماده ۲۰ قانون تجارت بر هفت قسم به شرح ذیل طبقه‌بندی شده‌اند:

۱. شرکت سهامی

 ۲. شرکت تضامنی

 ۳. شرکت با مسئولیت محدود

 ۴. شرکت مختلط غیر سهامی

 ۵. شرکت مختلط سهامی

 ۶. شرکت نسبی

 ۷. شرکت تعاونی تولید و مصرف

۶- شرکت فنّاور و دانش بنیان: شرکت‌هایی که فعالیت‌های آنها با محوریت نوآوری و فناوری (از قبیل مراکز رشد، شرکت‌های مستقر در پارکهای علوم و فناوری، بنگاه‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان)* صورت می‌پذیرد.

*منظور هریک از شرکتهای موضوع قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، مصوّب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۸۹/۸/۵ است که صلاحیت آنها به تأیید معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری رسیده باشد.

۷- شرکت‌های خلاق: شرکتهایی که جوهره رشد آنها یعنی خلاقیت و نوآوری، برای ارائه محصولات و خدمات جدید و مدل‌های نوین کسب و کار در سطح بازار هدف می‌باشد و رشد و توسعه محصولات و خدمات ایشان برخلاف شرکت‌های دانش بنیان محصولاتی مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست.

۸- آزمون شخصیت‌شناسی: شامل مجموعه‌ای از سوالات با هدف شناخت بهتر ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری افراد بر اساس شایستگی‌های شغلی مطرح شده از سوی شرکت‌های متقاضی می‌باشد. لازم به ذکر است نتیجه نهایی این آزمون در قالب یک کتاب جامع راهنمای شغلی تشریحی به داوطلبان داده خواهد شد و در نمره نهایی آنان تاثیری نخواهد داشت.

۹- آزمون تخصصی: مجموعه‌ای از سؤالات است که برای هر شغل به‌صورت ویژه و اختصاصی طراحی شده تا شایستگی‌های شغلی مورد نظر بخش خصوصی مربوط به آن را به‌طور متمرکز بسنجد.

۱۰- شایستگی شغلی: مجموعه‌ای از دانش، مهارت و توانمندیهای مورد نیاز برای فعالیت به صورت مناسب و کارا در یک عنوان شغلی می‌باشد. این شایستگی‌ها شامل دانش و مهارت‌های تخصصی که در مشاغل مرتبط با آن تخصص کاربرد داشته و دانش و مهارتهای عمومی که در اکثر مشاغل کاربرد دارند، می‌شوند. (جداول شماره  ۲۰الی ۲۹)

شرایط

شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی کشور به شرح ذیل می‌باشد:

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یكی از ادیان تصریحشده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۲- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳- داشتن تابعیت ایران

۴- عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی

۵- برخورداری از توانایی جسمی و روانی لازم و متناسب با شغل انتخابی

۶- داشتن حداقل سن  ۱۵سال

نکات مهم

لازم است داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون استخدام بخش خصوصی کشور نكات مهم زیر را مد نظر قرار دهند:

۱- افراد جذب شده در دوره‌های پیشین آزمون استخدام بخش خصوصی نیز می‌توانند با هدف ارتقای شغلی در این آزمون ثبت نام نمایند. اما در فرایند معرفی به فرصت‌های شغلی چهارمین دوره آزمون، نسبت به برگزیدگان دوره جدید در اولویت پایین‌تری قرار می‌گیرند.

۲- طبق برآوردهای کنونی و بر اساس درخواست‌های واصله از بیش از ۲۴۰۰ شرکت خصوصی و دانش بنیان، بیش از ۱۸۵۰۰ فرصت شغلی در ۲۶۴ عنوان برای استخدام از طریق این آزمون بهره‌برداری خواهد شد که پراکندگی این فرصت‌های شغلی، تمامی استان‌های کشور را در بر می‌گیرد. مجموعه‌های خصوصی، صنعتی، تجاری و فنّاور عمدتاً در زمینه‌های مختلف، پیشرو هستند و نحوه جذب و استخدامشان نیز از همین قاعده پیروی می‌کند، از این روی تقاضای نیروی انسانی این شرکت‌ها به صورت مستمر و پیوسته در طول سال اضافه می‌گردد.

۳- از آنجایی‌که برای شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان پیشرو و موفق، میزان توانایی افراد در شایستگی‌های شغلی نسبت به شاخص‌های رایج قدیمی نظیر معدل و مدرک دانشگاهی و سابقه کار از اهمیت بالاتری برخوردار است، لذا ارزیابی در این آزمون مبتنی بر شایستگی‌های شغلی میباشد. بنابراین ثبت نام در این آزمون با هر مدرک تحصیلی و در هر مقطع تحصیلی بلامانع است.

۴- زمان ثبت نام از ساعت  ۸صبح بیست و یكم تیرماه ۱۳۹۹ لغایت ساعت ۲۴ سوم مردادماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

۵- ثبت نام در آزمون صرفاً از طریق مراجعه به سایت آزمون به نشانی www.inre.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور امكان‌پذیر می‌باشد.

۶- داوطلبان می‌بایست قبل از اقدام به ثبت نام به مطالعه کامل دفترچه راهنما و آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون، مبادرت نمایند.

مواد آزمون

مراحل آزمون شامل سه بخش زیر می‌باشد:

 – آزمونهای شخصیت‌شناسی

 – شایستگی‌های الزامی

 – شایستگی‌های انتخابی

 – شایستگی‌های عمومی

که تعاریف موارد فوق‌الذکر به شرح ذیل آمده است.

 • آزمون‌های شخصیت‌شناسی

این آزمون‌ها به داوطلبان کمک می‌کنند تا ویژگیهای شخصیتی و علایق خود را بهتر شناخته و رابطه آنها را با بازار کار و شایستگی‌های شغلی مورد نیاز آن جهت توسعه و بهبود این ویژگی‌ها در شغل مورد نظر خود درک و به طرز شایسته از آن استفاده نماید. همچنین این آزمون‌ها می‌توانند به داوطلب در یافتن شرایط بهتر شغلی او و چگونگی وابستگی شغل مورد علاقه‌اش به شخصیت وی کمک کنند و وضعیت‌های شغلی که راغب به کار در آن است را به او می‌شناسانند. افراد با ثبت پاسخ‌های خود به سؤالات این آزمون‌ها، توصیه‌های سودمندی را جهت انتخاب شغل مناسب خود کسب می‌کنند.

• شایستگی‌های الزامی

برای هر یک از عناوین شغلی، دسته‌ای از سؤالات به صورت الزامی مشخص شده‌اند. سؤالات این دسته از شایستگی‌ها با توجه به اهمیت، پایه‌ای بودن و نیاز روز شرکت‌های متقاضی در آن شغل انتخاب شده‌اند. داشتن دانش و مهارت در شایستگی‌های مذکور از حداقل شرایط احراز در شغل مربوطه محسوب می‌شود.

 • شایستگی‌های انتخابی

این دسته از سوالات مربوط به شایستگی‌هایی هستند که توسط داوطلب انتخاب می‌شوند. اهمیت این شایستگی‌ها نیز مانند شایستگی‌های الزامی میباشد با این تفاوت که هر کارجو در تعدادی از آنها دانش و مهارت کافی را دارد.

 • شایستگی‌های عمومی

این دسته از شایستگی‌ها مربوط به تمامی مشاغل هر دسته شغلی بوده و در هر شغل قابل انتخاب می‌باشند.

• توجه: تمامی سؤالات آزمون دارای نمره منفی هستند. به این صورت که به ازای هر سه پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح شما حذف خواهد شد.

راهنمای گام به گام ثبت نام

مراحل ثبت نام با رایانه

در بخش ثبت نام آزمون استخدام بخش خصوصی تلاش شده است تا فرایند ثبت نام به شکلی کاملاً روان طراحی شود تا داوطلبان در مدت زمان کمی ثبت نام خود را به اتمام رسانده و نهایی کنند. بدین منظور بهتر است مطابق دستورالعمل زیر اقدام نمایند:

توجه: شایسته است داوطلبان جهت ثبت نام از آخرین نسخه مرورگر Google Chrome یا FireFox استفاده نمایند.

مرحله ۱: وارد سایت آزمون استخدام بخش خصوصی کشور به نشانی www.inre.ir شده و در قسمت بالا سمت چپ سایت با فشردن دکمه “ثبت نام در آزمون” وارد صفحه ثبت نام شوید.

مرحله ۲: در صفحه ثبت نام داوطلب بایستی مشخصات خود را مطابق عكس زیر تكمیل نماید و در انتها بر روی دکمه “ثبت و ادامه” کلیک کند:

 •توجه ۱: در قسمت مربوط به کد ملی، داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم است از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری کند.

 •توجه ۲: در قسمت مربوط به تلفن همراه، داوطلب باید شماره ۱۱ رقمی تلفن همراه خود را که با  ۰۹ شروع میشود، در محل مربوط وارد نماید. به عنوان مثال ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹

 •توجه ۳: در قسمت بخش امنیتی داوطلب بایستی عدد داخل تصویر را در کادر مربوطه وارد نماید.

مرحله ۱-۳: در صفحه ثبت نام بخش “مشخصات فردی” داوطلب بایستی مشخصات فردی خود را مطابق عكس زیر تكمیل نماید و با توجه به مشاغل مد نظر خود، از میان ۹ دسته شغلی حداکثر ۲ دسته شغلی را انتخاب نمایند و در انتها بر روی دکمه “ثبت و ادامه” کلیک کند:

 •توجه ۱: نام و نام خانوادگی باید به صورت فارسی، کامل و مطابق شناسنامه و کارت ملی متقاضی تكمیل گردد.

 •توجه ۲: در بخش سال تولد تنها کافی است تا داوطلبان سال تولد خود را از منوی مربوطه انتخاب کنند.

 •توجه ۳: در بخش استان و شهر لازم است داوطلبان محل سکونت سه‌ماهه اخیر خود را انتخاب نمایند.

 •توجه ۴: داوطلبان میتوانند پس از ثبت نام، همزمان با شروع مراحل تكمیل ثبت نام با ورود به صفحه کاربری خود، نسبت به انتخاب مشاغل مدنظر خود اقدام نمایند.

پس از انتخاب دسته شغلی مورد نظر، دکمه «ثبت و ادامه» در پایین صفحه را فشار دهید و وارد مرحله بعدی شوید.

مرحله ۲-۳: در این قسمت و پس از ثبت دستههای شغلی، داوطلب میتواند اطلاعات ثبت نامی خود نظیر مشخصات

فردی و دسته‌های شغلی انتخاب شده را مشاهده کند.

تبصره ۱: در صورت مغایرت این اطلاعات داوطلب میتواند با انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات” مشخصات وارد شده را اصلاح نماید.

داوطلب بایستی پس از بررسی و تائید اطلاعات ثبت نامی همچنین خواندن کامل موافقت‌نامه بر روی گزینه “تمام موارد بالا صحیح بوده و مورد تائید می‌باشد.” کلیک نماید. سپس امكان پرداخت به شیوه‌های مختلف فعال می‌شود و داوطلب میتواند نوع پرداخت خود را انتخاب نماید.

•توجه ۱: داوطلب در صورت فعال بودن رمز دوم پویای کارت بانكی خود میتواند پس از انتخاب “پرداخت آنلاین” و انتخاب درگاه بانک مورد نظر، دکمه “پرداخت” را فشار دهد و وارد درگاه بانكی شود و با وارد کردن اطلاعات کارت خود پرداخت نماید.

•توجه ۲: هر یک از درگاههای پرداخت آنلاین موجود در سایت، پذیرنده همه کارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب ‌(مانند بانک‌های تجارت، صادرات، ملی، سپه، آینده، پارسیان و ..). می‌باشند.

•توجه ۳: داوطلب در صورت نداشتن رمز دوم کارت بانكی خود میت‌واند پرداخت خود را به صورت انتقال وجه کارت به کارت انجام دهد. به این صورت که پس از انتقال مبلغ ثبت نام به شماره کارت مشخصشده در قسمت کارت به کارت (۵۰۲۲-۲۹۷۰-۰۰۰۰-۱۶۰۷نزد بانک پاسارگاد،) اطلاعات پرداخت خود شامل شماره کارت، شماره پیگیری/مرجع، تاریخ و زمان پرداخت را وارد نموده و پس از آن دکمه “ثبت” را فشار دهد. ضمناً داوطلب می‌تواند توضیحات کامل جهت کارت به کارت را با کلیک بر روی دکمه “دریافت راهنمای کارت به کارت” به صورت یک فایل دریافت نماید. همچنین به داوطلب توصیه اکید می‌گردد نسبت به حفظ و نگهداری قبض انتقال وجه خود تا پایان مراحل آزمون کوشا باشند.

مرحله ۴: پس از تائید پرداخت، یک پیامک حاوی کد تائید شماره تلفن همراه برای داوطلب ارسال می‌گردد که وی بایستی آن را در کادر مربوطه وارد نموده و دکمه “ثبت و ادامه” را فشار دهد.

 •توجه ۱: در صورت اشتباه وارد نمودن شماره تلفن همراه در مرحله “ثبت مشخصات فردی” بایستی با انتخاب گزینه “اصلاح شماره” شماره تلفن همراه خود را اصلاح نماید.

 •توجه ۲: در صورت عدم دریافت پیامک بعد از  ۲دقیقه، داوطلب می‌بایست گزینه “ارسال مجدد کد تائید” را فشار دهد تا کد جدید را دریافت نماید.

در ادامه این مرحله داوطلب میبایست رمز عبور برای ورود به کاربری خود صفحه را انتخاب نماید. رمز عبور باید حداقل شامل ۶ کاراکتر (حرف یا عدد یا ترکیبی از آنها) باشد.

 •توجه ۱: در انتخاب رمز عبور، استفاده از کاراکترهای خاص نظیر /، ،% &، @ و # بلامانع است.

 •توجه ۲: داوطلب میبایست رمز عبور انتخابی خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل آزمون در حفظ و نگهداری آن کوشا باشد. رمز عبور باید به نحوی انتخاب گردد که فراموش نشود.

 •توجه ۳: در هنگام انتخاب رمز عبور، به زبان صفحه‌کلید خود توجه نمایید.

– در قسمت تكرار رمز عبور، داوطلب می‌بایست، رمز عبور انتخابی خود در قسمت قبلی را مجدداً وارد کند.

مرحله ۵: در این مرحله داوطلبان کارت خود را دریافت میکنند. کارت داوطلبی شامل مشخصات اولیه هر داوطلب و دسته شغلی انتخاب شده توسط وی می‌باشد. آنها همچنین می‌توانند با کلیک بر روی دکمه ورود به صفحه کاربری وارد پروفایل خود شوند.

ثبت نام آزمون ۱۳۹۹

جهت ثبت‌ نام در چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی و یا مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق ذیل اقدام نمائید.

شناسنامه قانون | sabtnam
شناسنامه قانون | agahi

سؤالات متداول

۱- ✔️ ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی چه زمانی آغاز می‌شود؟

✔️ ثبت نام این آزمون از ۲۱ تیر آغاز شده و تا 3 مرداد ادامه خواهد داشت.

۲- ✔️ مخاطبان آزمون استخدام بخش خصوصی چه کسانی هستند؟

✔️ تمامی افراد جویای‌کار، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و شاغلانی که به دنبال فرصت شغلی بهتری هستند، مخاطب آزمون استخدام بخش خصوصی می‌باشند و می‌توانند با شرکت در این آزمون، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

۳- ✔️ شرایط ثبت نام آزمون بخش خصوصی به چه صورت است؟

✔️ از آنجایی که برای شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان پیشرو و موفق، شاخص انتخاب، “توانایی افراد” است، فرآیند ارزیابی در آزمون استخدام بخش خصوصی بر مبنای “مهارت‌های شغلی” استوار شده است. بنابراین ثبت‌نام در این آزمون برای تمامی سنین و با هر مدرک تحصیلی و در هر مقطع تحصیلی بلامانع است. اما فرصت جذب و استخدام صرفا برای افراد بالای ۱۵ سال خواهد بود و افرادی که با سن کمتر در این آزمون شرکت ‌کرده‌اند صرفا می‌توانند با دریافت کتاب راهنمای شغلی و آموزشی این آزمون، به نقاط قوت و ضعف خود پی‌برده و در جهت تقویت یا رفع آن‌ها اقدام کنند.

۴- ✔️ آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی باید گواهی یا مدرک خاصی داشت؟

✔️ ثبت‌نام در آزمون استخدام بخش خصوصی نیازمند ارائه گواهی‌های خاص، نظیر ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و… نمی‌باشد لکن ارسال مدارک و سوابق تحصیلی و کاری در صورت درخواست شرکت متقاضی از برگزیده آزمون ضروری است.

۵- ✔️ نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی به چه صورت است؟

✔️ ثبت نام بصورت اینترنتی و در ۴ مرحله از طریق سایت inre.ir/register انجام می‌شود. هر فرد در این مراحل باید اطلاعات اولیه و انتخاب دسته شغلی، تایید اطلاعات، دریافت کد پیگیری و دریافت کارت را پس از مطالعه کامل دفترچه راهنمای آزمون انجام دهد.

۶- ✔️ ملاک پذیرش داوطلبان در این آزمون چیست؟

✔️ شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان پیشرو و موفق، همواره به دنبال افزایش سود اقتصادی حاصل از رشد بهره‌وری سرمایه انسانی خود هستند و این مهم فقط از طریق “شایسته‌سالاری” محقق می‌شود، نه با جذب آشنایان و “پارتی‌بازی”؛ از همین رو طبیعی است که این شرکت‌ها از این فرصت شناسایی و جذب افراد مستعد، نهایت استفاده را خواهند برد. بر این اساس ملاک پذیرش داوطلبان تنها شایستگی شغلی و دانش عمومی داوطلبان است.

۷- ✔️ آیا مشمولان خدمت سربازی امکان شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی را دارند؟

✔️ با توجه به امکان جذب مشمولان خدمت سربازی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی امکان امریه گرفتن برخی اشخاص در شرکت‌های بخش خصوصی، مشمولان محترم نیز می‌توانند در آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت کنند. از سوی دیگر برای افرادی که در ماه‌های انتهایی خدمت خود به سر می‌برند نیز مانعی برای شرکت در آزمون و بهره‌مند شدن از فرصت‌های استخدام وجود ندارد.

۸- ✔️ آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی به غیر از خرید کارت اعتباری ثبت‌نام، وجه دیگری هم بابت مصاحبه حضوری و شروع همکاری پرداخت می‌گردد؟

✔️ کارت اعتباری بر اساس نرخ مصوب برای یک دسته شغلی ۸۱۳,۰۰۰ ریال و برای انتخاب دسته شغلی دوم ۳۷۷,۰۰۰ ریال می‌باشد لذا داوطلبان محترم تا انتهای مراحل آزمون نیازمند پرداخت هیچ وجه دیگری تحت عناوینی مانند هزینه معرفی، هزینه مصاحبه و غیره نخواهند بود.

۹- ✔️ آزمون استخدام بخش خصوصی به چه صورت برگزار می‌شود؟

✔️ آزمون استخدام بخش خصوصی در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله‌ی اول آن به صورت اینترنتی شامل آزمون‌های شخصیت شناسی، دانش و مهارت‌‌های عمومی و تخصصی هر شغل از طریق پاسخگویی به سوالات چند گزینه‌ای و مرحله‌ دوم آن در قالب مصاحبه حضوری با شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

۱۰- ✔️ چه مواردی در آزمون استخدام بخش خصوصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؟

✔️ در مرحله اینترنتی ابعاد شخصیتی افراد به همراه شایستگی‌های شغلی تخصصی انتخاب شده داوطلبان مورد سنجش قرار خواهد گرفت. مرحله دوم آزمون با مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی نیروی کار و مطابق با پرتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به انجام می‌رسد و شایستگی‌های شغلی اظهارشده توسط داوطلبان در مرحله اینترنتی و سایر مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مذکور توسط شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

۱۱- ✔️ چگونه می‌توان با دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی تماس گرفت یا ارتباط برقرار کرد؟

✔️ داوطلبان عزیز می‌بایست از طریق پست الکترونیکی [email protected] جهت مکاتبه با دبیرخانه اقدام کنند.

۱۲- ✔️ شماره پیگیری در مرحله پرداخت چیست؟

✔️ شماره‌ای است که پس از واریز وجه ثبت‌نام توسط سایت آزمون ارائه می‌شود، با توجه به اين‌که ارائه اين شماره در پیگیری‌های احتمالی بعدی الزامی است، نگه‌داری این شماره تا پایان فرآیندهای آزمون الزامی می‌باشد.

۱۳- ✔️ آیا اطلاعات مشخصات فردی و دسته شغلی انتخابی، قابل ویرایش است؟

✔️ داوطلب می‌بایست مشخصات خود را با دقت کامل و مطابق دفترچه راهنمای آزمون استخدام بخش خصوصی وارد کند، چرا که بعد از انجام مراحل ثبت‌نام امکان ویرایش مشخصات و دسته شغلی میسر نخواهد بود. لذا خواهشمند است تا هنگام ثبت اطلاعات خود، نهایت دقت را به کار ببرید.

۱۴- ✔️ زمان برگزاری آزمون استخدامی در چه تاریخی است ؟

✔️ داوطلبان می‌بایست جهت مشاهده جدول زمان‌بندی دقیق، به دفترچه راهنمای قرار داده شده در سایت در قسمت «دفترچه راهنمای ثبت‌نام» مراجعه فرمایند همچنین داوطلبان بایستی آخرین اطلاعیه‌ها را از بخش اطلاعیه پیگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام