کتاب استخدامی
آزمون های استخدامی

آزمون کارشناس رسمی استاندارد سال ۱۴۰۳ (اشخاص حقیقی)

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناس رسمی استاندارد سال ۱۴۰۳ (اشخاص حقیقی)

شناسنامه قانون- سازمان ملی استاندارد ایران در نظر دارد در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و انجام وظایف در چهار زمینه فعالیت؛ نسبت به برگزاری آزمون جهت انتخاب کارشناس رسمی استاندارد (شخص حقیقی) اقدام نماید.

آزمون کارشناس رسمی استاندارد سال ۱۴۰۳

زمینه های فعالیت عبارتند از:

۱. استاندارد سازی شامل : تدوین استاندارد- آموزش، ترویج استاندارد و توان افزایی
۲. ارزیابی انطباق
۳. اندازه شناسی
۴. تأیید صلاحیت

شایان ذکر است این آزمون جنبه استخدامی نداشته و سازمان ملی استاندارد ایران الزامی نسبت به ارجاع کار به کارشناسان پذیرفته شده را نخواهد داشت و صرفا در مواقع مورد نیاز از خدمات آنان استفاده می نماید.

نکات مهم:

۱- ضروری است داوطلبان نسبت به مطالعه دقیق روش اجرایی فرایند انتخاب کارشناس رسمی استاندارد به شماره مدرک /۱۴۳/۲۶۶ر مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۸که در زیرپورتال دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توانافزایی به نشانی: Amoozesh.inso.gov.ir در سایت سازمانملی استاندارد ایران قابل دسترسی می باشد، اقدام نمایند.

۲- جهت دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد، شرکت در آزمون کتبی الزامی است.

۳- داوطلبان شرکت در آزمون شامل افراد زیر می باشند:

۱-۳ متقاضیان اخذ اولیه پروانه
۲-۳ کارشناسان رسمی استاندارد متقاضی تغییرات در زمینه فعالیت پروانه صرفًا در بازه زمانی تمدید پروانه )موضوع بند ۷-۵-۶روش اجرایی ذیربط به شماره مدرک /۱۴۳/۲۶۶ر) مشروط به احراز کلیه شرایط مترتب بر درخواست و طی فرآیند صدور مندرج در بند ۱-۶روش اجرایی مذکور.

۴- هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر دو زمینه فعالیت و براساس سوابق؛ حداکثر دو رشته تخصصی می‌باشد.

۵- داوطلب شرکت در آزمون زمینه فعالیت تأیید صلاحیت درصورت تمایل به انتخاب زمینه فعالیت دوم؛ صرفاً مجاز به انتخاب زمینه استانداردسازی می‌باشد.

۶- صدور پروانه برای پذیرفته شدگان زمینه فعالیت تأ˻د صلاحیت منوط به قبولی در جلسه «مصاحبه تخصصی» می باشد که زمان و محل برگزاری آن، متعاقبًا اعلام می شود.

– تذکر: صدور پروانه کارشناس رسمی استاندارد در زمینه فعالیت تأیید صلاحیت مشروط به ارائه تعهدنامه کتبی مبنی بر رعایت مقررات و الزامات استانداردهای ملی و بین المللی درخصوص «عدم تعارض منافع» در فعالیتهای مرتبط با تأیید صلاحیت بالاخص عدم هرگونه فعالیت مشاوره یا آموزش به متقاضیان مورد ارزیابی انجام می گردد. بدیهی است نقض این مورد سبب ابطال پروانه در هر زمان خواهد شد. ضمناً انجام فعالیت‌های مرتبط شامل ارزیابی ، سرارزیابی، متخصص فنی در طول دوره اعتبار، مبنای تمدید پروانه کارشناس رسمی در زمینه فعالیت “تأیید صلاحیت” می باشد .

۷- شاغلین دستگاه های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در زمان اشتغال مجاز به شرکت در آزمون و دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد (شخص حقیقی) نمی‌باشند. در همین خصوص کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران، پژوهشگاه استاندارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده مذکور فقط درصورت قطع رابطه استخدامی با محل اشتغال خود می توانند با رعایت ضوابط مندرج در روش اجرایی ذیربط اقدام نمایند.

۸- استفاده از مشخصات هویتی سایرین به هر دلیل، غیرقانونی بوده و در صورت بروز چنین تخلفی، داوطلب حق شرکت در آزمون را ندارد. درصورت شرکت فرد متخلف در آزمون ضمن محرومیت از شرکت در آزمون های بعدی برابر ضوابط قانونی با وی برخورد خواهد شد.

جزییات برگزاری آزمون

۱- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری در مراکز استانهای «تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی» برگزار می‌گردد.

۲- کارت شرکت در آزمون بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir منتشر می‌گردد.

۳- صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی‌باشد و اصل مدارک پس از اجرای آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۴- زمان و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج می‌گردد.

۵- سوالات تخصصی آزمون مطابق با زمینه فعالیت درخواستی داوطلب، می‌باشد.

۶- آزمون شامل ۲ بخش عمومی و تخصصی به ترتیب شامل ۴۰ و ۶۰سوال می‌باشد.

۷- ضریب سوالات عمومی ۲ و ضریب سوالات تخصصی ۳ می‌باشد.

۸- ملاک قبولی در آزمون هر زمینه فعالیت، کسب حداقل ٪۷۰ تراز حائزان یک درصد برتر آزمون مربوطه با ارزش وزنی ٪۴۰برای آزمون عمومی و ٪۶۰ برای آزمون اختصاصی می‌باشد.

۹- آزمون دارای نمره منفی می باشد و به ازای هر پاسخ اشتباه یک سوم نمره منفی لحاظ میگردد.

۱۰- نتایج آزمون از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی می‌گردد.

۱۱- اسامی نفرات برتر آزمون اعلام و نتیجه نهایی پذیرفته شدگان پس از مصاحبه تخصصی اعلام خواهد شد.

۱۲- تاریخ، زمان و محل برگزاری مصاحبه تخصصی و مهلت مقرر جهت تهیه و ارائه مستندات مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی پذیرفته شدگان در آزمون کتبی از طریق پروفایل شخصی اطلاع‌رسانی می‌گردد.

۱۳- عدم تکمیل و تحویل مستندات مذکور در مهلت مقرر، به منزله انصراف داوطلب تلقی می گردد.

۱۴- منابع آزمون عمومی و تخصصی به شرح ذیل تعیین و فایل های مربوطه در زیر پورتال دفتر تخصصی آموزش، ترویج و توان افزایی به نشانی: Amoozesh.inso.gov.ir در دسترس داوطلبان قرار دارد.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام