آزمون های استخدامی

آگهی ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا (آزمون قضاوت) سال 1396

 

خبر مورخ 10 آبان 1396

اطلاعیه تجدید مهلت ثبت نام آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396 از سوى معاونت منابع انسانى قوه قضاييه منتشر شد

اطلاعیه تجدید مهلت ثبت نام آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396 که نتوانستند در مهلت مقرر ثبت نام نمایند می‌رساند، مهلت ثبت نام آزمون مذکور از روز یکشنبه مورخ 21/8/96  لغایت پنجشنبه مورخ 25/8/96 تجدید خواهد شد. لذا متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی مذکور با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org  نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. همچنین ضروری است داوطلبان به نکات زیر توجه نمایند.

– مهلت مذکور، مهلت پایانی است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

– داوطلبانی که در مهلت اولیه ثبت نام نموده و کد رهگیری اخذ کرده‌اند، از ثبت نام مجدد پرهیز نمایند.

– داوطلبان در طول مراحل خرید کارت اعتباری و ثبت نام اینترنتی دقت کامل و لازم را بعمل اورند چراکه مسؤولیت اشتباه در هر یک از مراحل، تماماً به عهده داوطلبان خواهد بود.

معاونت منابع انسانی

اطلاعيه‌ قوه قضائيه درباره‌ تاريخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضي شركت در آزمون‌ تصدي منصب قضا سال 1396

شناسنامه قانون | azmoon ghezavat96

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون تصدي منصب قضا در سال 1396 مي‌رساند،كه ثبت‌نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org از روز يكشنبه مورخ 96/07/23 آغاز و در روز يكشنبه مورخ 96/07/30 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.

الف- شرایط عمومی:

1. تابعیت اصلی ایران.

2. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.

3. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.

4. طهارت مولد.

5. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه‌قضائیه می‌رسد.

6. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.

7. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.

8. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.

9. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.

10. داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت‌نام.

ب- شرایط اختصاصی:

دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

1. کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛

2. کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

3. کارشناسی فقه و حقوق؛

4. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛

5. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

پ- مدارک مورد نیاز:

1.تکمیل تقاضانامه

2. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ1.000.000(یک میلیون) ریال بصورت الكترونيكي از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش کشور

3. فايل عكس اسكن شده: داوطلب مي‌بايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسكن نموده و فايل آن را براي ثبت‌نام اينترنتي آماده نمايد.

1-3- عكس 4 * 3 كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ)

2-3- عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.

3-3- اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400300 پيكسل و حداقل 300 * 200 باشد.

4-3-تصوير داوطلب بايد واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.

5-3- حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر باشد.

6-3- حاشيه‌هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.

7-3- حتي الامكان عكس، رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.

تبصره1- عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.

تبصره2- درصورت ارسال عكس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وي سلب مي‌گردد.

تذكر مهم: با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان (اين موضوع براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي شود رخ داده است) تاكيد مي گردد علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري بجاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:

1- كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون تصدي منصب قضا در صورت داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در بند الف و ب اين اطلاعيه نسبت به تهيه مدارك خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاريخ 96/07/23 لغایت 96/07/30 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و در پايان ثبت نام به هر يك از داوطلبان كد رهگيري ارائه خواهد شد كه داوطلبان لازم است تا پايان كليه مراحل آزمون اين كد را نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً يادآور مي‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الكترونيكي مي‌باشد و داوطلبان لازم است از طريق پايگاه اطلاع‌رساني مذكور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و ثبت نام به غير از روش فوق غير قابل قبول مي‌باشد و اين دسته از داوطلبان مجاز به شركت در آزمون نمي‌باشند.

2- آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است. تاریخ برگزاری آزمون تستی روز جمعه مورخ 96/09/24 و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی روز جمعه مورخ 96/11/27 خواهد بود.

3- داوطلبان متقاضي شركت در آزمون مي بايست از روز چهارشنبه مورخ 96/09/22 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني فوق نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون تستی اقدام نمايند.

4- ساعت و محل برگزاري آزمون بر روي كارت شركت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

ث- مواد و ضرایب امتحانی  آزمون تستی:

1. استعداد شغلی (ضریب 2)

2. حقوق مدنی (ضریب3)

3. حقوق تجارت (ضریب 2)

4. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 2)

5. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 3) 

6. حقوق جزای عمومی (ضریب3)

7. حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)

ج- نحوه پذیرش در حوزه های قضایی:

1. داوطلبان در مرحله ثبت نام باید سه استان را به ترتیب اولویت برای خدمت انتخاب نمایند. علاوه بر این سه اولویت داوطلبان در صورت تمایل می توانند یک اولویت به انتخاب قوه قضاییه واگذار نمایند. محل خدمت داوطلبان صرفاً بر اساس ظرفیت استان ها و اولویت های پیشنهادی تعیین خواهد شد.

2. داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی و آزمون شخصیت می شوند، به امور گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، کارآموزی و اختبار پایان دوره به خدمت گرفته خواهند شد. بنابراین تا پایان مراحل یادشده، قوه قضاییه هیچ گونه مسؤولیتی در خصوص استخدام داوطلبان بر عهده نمی گیرد.

ملاحظات:

1. این آزمون مخصوص داوطلبان با تحصیلات دانشگاهی است.

توجه : نظر به برگزاری آزمون قضاوت ویژه داوطلبان حوزوی در تیرماه سال 1396 آزمون مجددی، ویژه این دسته از داوطلبان تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد.

2. با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.

3. در راستای اعطای تسهیلات استخدامی به ایثارگران این دسته از داوطلبان از شرکت در این آزمون معاف هستند و لذا می بایست حسب اطلاعیه جذب اختصاصی اقدام نمایند. 

4. ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود.مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.

5. فرایند جذب عمومی سال 1396 طی دو مرحله تستی و تشریحی خواهد بود و آزمون تشریحی از بین پذیرفته شدگان آزمون تستی به عمل خواهد آمد.پذیرفته شدگان مرحله اخیر به مصاحبه علمی معرفی خواهند شد.

6. رعایت حجاب کامل اسلامی برای بانوان در تمامی مراحل آزمون و استخدام الزامی می باشد.

7. دارندگان شرایط جذب اختصاصی می توانند از آذرماه سال جاری، به تارنمای معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند. 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام