بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون استخدامي تصدي منصب قضا در سال 1395 ميرساند، كه ثبتنام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاعرساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org از روز يكشنبه مورخ 95/4/20 آغاز و در روز چهارشنبه مورخ 95/4/30 پايان ميپذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون وفراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، نسبت به ثبتنام در آزمون فوق اقدام نمايند.
الف- شرایط عمومی:
1. تابعیت اصلی ایران.
2. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
3. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمانها و گروههای غیرقانونی یا هواداری از آنها، مگر در صورت احراز توبه.
4. طهارت مولد.
5. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوهنامهای که به تصویب رئیس قوهقضائیه میرسد.
6. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغالتحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
7. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
8. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
9. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روانگردان.
10. داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبتنام.
ب- شرایط اختصاصی:
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر از دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
1. کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛
2. کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
3. کارشناسی فقه و حقوق؛
4. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
5. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
پ- مدارک مورد نیاز:
1.تکمیل تقاضانامه
2. پرداخت هزینه ثبتنام به مبلغ1.000.000(یک میلیون) ریال بصورت الكترونيكي از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش کشور
3. فايل عكس اسكن شده: داوطلب ميبايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسكن نموده و فايل آن را براي ثبتنام اينترنتي آماده نمايد.
1-3- عكس 4 ´ 3 كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ)
2-3- عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.
3-3- اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400´300 پيكسل و حداقل 300 ´ 200 باشد.
4-3-تصوير داوطلب بايد واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
5-3- حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر باشد.
6-3- حاشيههاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.
7-3- حتي الامكان عكس، رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره1– عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره2– درصورت ارسال عكس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وي سلب ميگردد.
تذكر مهم: باتوجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه اين موضوع اكثراً براي داوطلباني كه در كافي نت ثبتنام ميكنند رخ داده است، تاكيد ميگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط كافي نت ها انجام ميدهيد، علاوه بر كنترل اطلاعات ثبتنامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري به جاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است كه در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقي و مطابق مقررات با وي رفتار خواهد شد.
ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
1- كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون تصدي منصب قضا در صورت داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در بند الف و ب اين اطلاعيه نسبت به تهيه مدارك خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاريخ 1395/4/20 لغایت 1395/4/30 با مراجعه به پايگاه اطلاعرساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و در پايان ثبت نام به هر يك از داوطلبان كد رهگيري ارائه خواهد شد كه داوطلبان لازم است تا پايان كليه مراحل آزمون اين كد را نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً يادآور ميشود ثبتنام منحصراً به صورت الكترونيكي ميباشد و داوطلبان لازم است از طريق پايگاه اطلاعرساني مذكور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و ثبت نام به غير از روش فوق غير قابل قبول ميباشد و اين دسته از داوطلبان مجاز به شركت در آزمون نميباشند.
2- آزمون به صورت دو مرحلهای (تستی و تشریحی) است. تاریخ برگزاری آزمون تستی روز جمعه مورخ 1395/7/9 و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی روز جمعه مورخ 1395/8/28 خواهد بود.
3- داوطلبان متقاضي شركت در آزمون ميبايست از روز چهارشنبه مورخ 1395/7/7 با مراجعه به پايگاه اطلاعرساني فوق نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون تستی اقدام نمايند.
4- ساعت و محل برگزاري آزمون بر روي كارت شركت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.
ث- مواد و ضرایب امتحانی آزمون تستی:
1. استعداد شغلی (ضریب 2)
2. حقوق مدنی (ضریب3)
3. حقوق تجارت (ضریب 2)
4. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 2)
5. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 3)
6. حقوق جزای عمومی (ضریب3)
7. حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)
ج- نحوه پذیرش در حوزههای قضایی:
1. داوطلبان در مرحله ثبتنام باید سه استان را به ترتیب اولویت برای خدمت انتخاب نمایند. علاوه بر این سه اولویت داوطلبان در صورت تمایل میتوانند یک اولویت به انتخاب قوه قضاییه واگذار نمایند. محل خدمت داوطلبان صرفاً بر اساس ظرفیت استانها و اولویتهای پیشنهادی تعیین خواهد شد.
2. داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی و آزمون شخصیت میشوند، به امور گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، کارآموزی و اختبار پایان دوره به خدمت گرفته خواهند شد. بنابراین تا پایان مراحل یادشده، قوه قضاییه هیچگونه مسؤولیتی در خصوص استخدام داوطلبان بر عهده نمیگیرد.
ملاحظات:
1. آزمون مزبور مخصوص داوطلبان با مدرک تحصیلی دانشگاهی است و شرایط و ضوابط آزمون حوزویان متعاقباً اعلام خواهد شد.
توجه : داوطلبان حوزوي اخبار و اطلاعات آزمون را از تارنمای معاونت منابع انساني قوه قضاييه به نشانی www.qazahrm.ir پیگیری نمايند.
2. ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبتنام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
3. فرایند جذب عمومی سال 1395 طی دو مرحله تستی و تشریحی خواهد بود و آزمون تشریحی از بین پذیرفته شدگان آزمون تستی به عمل خواهد آمد. پذیرفتهشدگان مرحله اخیر به مصاحبه علمی معرفی خواهند شد.
4. مدت کارآموزی داوطلبان دانشگاهی حداقل یک سال خواهد بود.
5. رعایت حجاب کامل اسلامی برای بانوان در تمامی مراحل آزمون واستخدام الزامی میباشد.
6. داوطلبانی که مایل به خدمت در شوراهای حل اختلاف نیز هستند، باید در محل مشخص شده علامتگذاری نمایند.
7. دارندگان شرایط جذب اختصاصی میتوانند از شهریورماه سال جاری، به تارنمای معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبتنام نمایند.
معاونت منابع انسانی قوه قضاییه