Site icon شناسنامه قانون

منابع آزمون استخدام دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی) سال ۱۴۰۲

استخدامی کارشناس امور پیشگیری منابع استخدامی کارشناس توسعه امور سیاسی منابع استخدامی کارشناس ورزش و جوانان منابع استخدامی کارشناس امور امنیتی منابع استخدامی ارزیاب گمرک منابع حیطه عمومی آزمون استخدامی منابع حیطه عمومی استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳ منابع استخدامی کارشناس راهبری امور اداری و استخدامی کشور منابع استخدامی کارشناس تحلیل و تولید نرم افزار استخدام مشاور استخدام مربی تربیت بدنی و سلامت استخدام مربی امور تربیتی و مشاوره استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی آزمون استخدام هنرآموز صنایع غذایی آزمون استخدام هنرآموز تربیت کودک منابع آزمون استخدامی مراقب سلامت منابع آزمون استخدام هنرآموز برق استخدام هنرآموز صنایع چوب و مبلمان آزمون استخدام هنرآموز مکانیک خودرو آزمون استخدام هنرآموز علوم دریایی آزمون استخدام هنرآموز امور دامی استخدام هنرآموز امور زراعی و باغی منابع آزمون استخدام دبیر تربیت بدنی منابع آزمون استخدام دبیر کار و فناوری منابع آزمون استخدام دبیر زبان انگلیسی منابع آزمون استخدام دبیر ریاضی منابع آزمون استخدام دبیر حکمت و معارف اسلامی منابع آزمون استخدام دبیر عربی منابع آزمون استخدام دبیر فیزیک منابع آزمون استخدام دبیر شیمی منابع آزمون استخدام دبیر علوم تجربی- شیمی منابع آزمون استخدام دبیر زبان و ادبیات فارسی منابع آزمون استخدام دبیر فرهنگ و هنر منابع آزمون استخدام دبیر مطالعات اجتماعی

منابع آزمون استخدام دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی) سال ۱۴۰۲

شناسنامه قانون- با اعلام جزئیات و زمان ثبت‌نام دومین آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، تهیه و شروع به مطالعه کتاب‌های منبع این آزمون از جمله منابع آزمون استخدام دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی) از هم‌اکنون ضروری است.

بیشتر ببینید: آزمون استخدام آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲ برای جذب ۷۲ هزار دبیر، آموزگار، مشاور، دبیر تربیت بدنی و مربی امور تربیتی

معرفی منابع آزمون استخدام دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی)

امسال منابع آزمون استخدام دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی) به سه قسمت یا سه حیطه تقسیم شده است که شامل حیطه عمومی، حیطه اختصاصی و حیطه تخصصی می باشد. دو حیطه عمومی و اختصاصی در بین تمامی رشته ها یکسان است و تنها دروس تخصصی هر رشته با بقیه رشته ها متفاوت است.

منابع آزمون استخدام دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی) شامل سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی می باشد که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته شده است.

دروس حیطه تخصصی استخدامی دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی)

محتوای ارزیابی امتیاز سهم از کل (درصد)
۱- مبانی آموزش علوم تجربی، طراحی آموزشی در آموزش علوم تجربی، هنر در آموزش علوم تجربی، فیزیک عمومی، زیست شناسی عمومی، زمین شناسی عمومی ۵۸ ۵.۸۰
۲- شیمی فیزیک ۱ و ۲ ۲۴ ۲.۴۰
۳- شیمی معدنی ۱ و ۲ ۲۴ ۲.۴۰
۴- شیمی آلی ۱ ۲ و ۳ و طیف سنجی ۴۰ ۴.۰
۵- شیمی تجزیه ۱ ۲ و دستگاهی ۳۴ ۳.۴۰
جمع ۱۸۰ ۱۸
منابع آزمون:

۱) کتاب معلم علوم تجربی پایه هفتم/ کد کتاب: ۷۷

۲) کتاب معلم علوم تجربی پایه هشتم/ کد کتاب: ۸۴

۳) کتاب علوم تجربی/ کد کتاب: ۹۰

۴) راهنمای معلم شیمی ۱/ کد کتاب ۱۱۰۳۷۲

۵) راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی (۱)/ کد کتاب: ۱۱۰۳۷۷

۶) راهنمای معلم شیمی (۲)/ کد کتاب: ۱۱۱۳۷۲

۷) راهنمای معلم آموزشگاه علوم تجربی (۲)/ کد کتاب ۱۱۱۳۷۷

۸) راهنمای تدریس شیمی (۳)/ کد کتاب ۱۱۲۳۷۲

کتاب‌های استخدامی حیطه تخصصی:

مشاهده

مشاهده

دروس حیطه عمومی استخدامی آزمون دبیر شیمی (علوم تجربی- شیمی)

منابع آزمون استخدام دبیر شیمی

مواد دروس امتحانی و سهم از کل آزمون:

طبق مواد امتحانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش، دروس امتحانی حیطه عمومی استخدامی آموزش و پرورش به صورت زیر است.

۱- تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)

۲- تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسلامی) بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی)

۳- معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی).

۴- دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)/ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)

۵- توانایی های عمومی و ذهنی

تذکر ۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

تذکر ۲: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

کتاب‌های استخدامی حیطه عمومی:

مشاهده

مشاهده

مشاهده

مشاهده

دروس حیطه اختصاصی استخدامی آموزش و پرورش دبیر علوم تجربی- شیمی

منابع آزمون استخدام دبیر تربیت بدنی

مواد دروس امتحانی و سهم از کل آزمون:

طبق مواد امتحانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش، دروس امتحانی حیطه اختصاصی استخدامی آموزش و پرورش به صورت زیر است.

منابع آزمون:

۱) اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی- مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)

۲) روش‌ها و فنون تدریس (با تاکید بر محورهای: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛ مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی؛ راهبردهای یاددهی و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس ؛ پس از تدریس؛ مدل ها و الگوهای تدریس)

منابع پیشنهادی (رسماً اعلام نشد است):

۳) روانشناسی تربیتی

۳-۱- برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاکید بر محور های: کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه های هوش ، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریه های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)

۳-۲- برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاکید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا ( با آسیب های بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال‌های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی ؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با مشکلات جسمی- حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم ؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی ؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی)

۴) سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی (با تاکید بر محور تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهده ای؛ سنجش عملکردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری ، سنجش تکوینی؛ پوشه کار (کتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد ۵/۵۳ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی)

کتاب‌های استخدامی حیطه اختصاصی:

مشاهده

مشاهده

مشاهده

مشاهده

Exit mobile version