Site icon شناسنامه قانون

دستورالعمل تشکیل کارگروه های تخصصی هیأت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان

نحوه اعاده به خدمت جانبازان پاداش ماهانه برای معلمان ابطال تعهد ده ساله محضری بخشنامه سرباز معلم سال ۱۴۰۲ اعمال قانون ترمیم حقوق کارگروه های تخصصی تعهد استخدامی یک ساله اعلام مصادیق تنزل پست ایثارگران دستورالعمل پرداخت مابه التفاوت تنزل پست سازمانی ایثارگران

دستورالعمل پرداخت مابه التفاوت تنزل پست سازمانی ایثارگران

تشکیل کارگروه های تخصصی هیأت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان

شناسنامه قانون- معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه های اجرایی و تخصصی هیأت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‎ها ابلاغ کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱ در راستای اجرای هرچه سریع‌ تر و دقیق‎تر رتبه‌بندی و با استناد به تبصره ذیل ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، دستورالعمل تشکیل کارگروه های تخصصی و اجرایی هیأت‎های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‎ها ابلاغ کرد.

بر این اساس هیأت‎های ممیزه استان، شهرستان، منطقه و ناحیه مطابق مفاد قانون، آیین‌نامه اجرایی مربوط و موارد ذکر‌شده در این دستورالعمل باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه‎ها و اجرای دقیق رتبه‌بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری اقدام کنند.

دستورالعمل تشکیل کارگروه های تخصصی و اجرایی

در بخش‌هایی از این دستورالعمل آمده است:

– مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مقررات مربوط با هیأت‌های ممیزه موضوع ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروه های تخصصی و اجرایی انجام شود.

– هیأت ممیزه مرکزی، استان، شهرستان، منطقه و ناحیه موظف ‌است پس از بررسی موارد، مفاد فرم‎های مربوط، امتیازات مکتسبه و رتبه هر یک از مشمولان را در قالب صورت‌جلسه‌ای که از سامانه رتبه بندی گرفته می‌شود، تنظیم، تأیید و امضا ‌نماید. اصل این صورت‌جلسه در پرونده پرسنلی فرد بایگانی و تصویر آن در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری می‌شود.

– به‌منظور تسریع در اجرای رتبه‌بندی، هر هیأت‎ها ممیزه در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی- پرورشی» و «تربیت‌بدنی و سلامت» با مسئولیت مستقیم معاونت‎های مربوط تشکیل می‌شود.

– به‌منظور ارتقای کیفیت و حکمفرما نمودن نگرش تخصصی در ارزیابی‌ها، کارگروه آموزش متوسطه با استفاده از ظرفیت گروه‎های آموزشی نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی هیأت ممیزه اقدام می‌نماید.

– کارگروه های تخصصی متناسب با عناوین شغلی و درسی هر دوره و با تصویب هیأت ممیزه تعیین می‌شوند. تعداد اعضای کارگروه فرعی ۵ نفر است و میانگین امتیاز ثبت شده توسط هر یک از آن‎ها به عنوان امتیاز فرد مشمول قانون تعیین و به هیأت‌های ممیزه پیشنهاد می‌گردد.

– با توجه به تعداد معلمان دوره ابتدایی، هیأت‎های ممیزه شهرستان/ ناحیه/ منطقه می‎توانند ذیل کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی نیز به تناسب تعداد معلمان، کارگروه های تخصصی (فرعی) تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروه‎ها نیز به تصویب هیأت ممیزه مربوط می‎رسد.

– در تشکیل کارگروه‎های تخصصی و فرعی تا حد امکان از ظرفیت استادان دانشگاه فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس باتجربه و خوشنام و اعضای گروه‎های آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

Exit mobile version