کتاب استخدامی
اخبار اداری و استخدامی

نقش کلیدی مشاوران مدیریت، كمک به رفع مشكلات در اجرایی كردن نظریه‌ها است

معاون رئیس‌جمهور در نخستین هم‌اندیشی با مدیران بخش خصوصی کشور مطرح کرد: نقش کلیدی مشاوران مدیریت، كمك به رفع مشكلات در اجرایی كردن نظریه‌ها است

شناسنامه قانون- علاء‌الدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در نظام مدیریتی کشور، ‌از حیث نظری، ‌ضعفی وجود ندارد اما در اجرا و عملیاتی‌سازی نظریه‌ها مشکل اساسی داریم. لذا نقش کلیدی مشاوران مدیریت، کمک به رفع مشکلات در اجرایی کردن نظریه‌ها است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور؛ رفیع‌زاده در نخستین هم‌اندیشی با مدیران کشور که به همت فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار در ۲ آبان‌ماه در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، به اهمیت جایگاه مشاوره در نظام مدیریت اشاره کرد و گفت: عامل تغییر در یک مجموعه با مشاور در کنار مدیر است که شکل می‌گیرد و مشاور نقشش کمک ‌کننده در نظام اداره یک سازمان است.

وی نقش نظام مشاوره در این سال‌ها در نظام اداره کشور را کمرنگ دانست و گفت: شاهد هستیم که مقام مشاوره از فلسفه وجودیش در این سال‌ها فاصله گرفته است و در این مسیر کسانی را در مقام مشاوره می‌گذاریم که بدون پست هستند و از آن فلسفه وجودی؛ یعنی تغییر فاصله بسیاری گرفته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور که سابقه سه دهه گذشته فعالیت در نظام اداری و اداره کشور را دارد، عنوان کرد: با توجه به تجربه سه دهه فعالیت در این حوزه، کتابی را اخیرا نوشتم با عنوان «بررسی مسائل نظام اداری و مدیریت دولتی ایران» که در اصل آسیب‌شناسی نظام مدیریت دولتی ایران است.

وی با اشاره به کتاب مورد نظر ادامه داد: در این کتاب از دهه ۷۰ به بعد برنامه‌های تحولی ایران را بررسی کردیم تقریبا همه محورها که در حال حاضر است، در این سه دهه وجود داشته، فقط عناوینش تغییر کرده است. تمام این محورها، در اصل هدفشان این بوده که نظام اداری و اداره کشور را طوری اصلاح کنند که مردم از خدماتی که دولت به آنها ارائه می‌دهد به راحت‌ترین روش،‌ آسانترین و در کوتاه‌ترین زمان و با رضایتمندی دریافت کنند.

نقش کلیدی مشاوران مدیریت کمک به رفع مشکلات در اجرایی کردن نظریه‌ها است

وی استفاده از تجربیات افراد با سابقه و با تجربه را لازمه نظام اداری دانست و تاکید کرد: بررسی سه دهه نشان داد که برنامه با چارچوب نظری خوب می‌نویسیم اما در اجرا و عملیاتی‌سازی نظریه‌ها مشکل اساسی داریم. لذا نقش کلیدی مشاوران مدیریت کمک به رفع مشکلات در اجرایی کردن نظریه‌ها است.

رفیع‌زاده خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با کمک شما با سرعت و دقت بیشتر قدم‌های مثبت برداریم و نیازمند نگاه صاحبان تجربه در نظام اداره کشور هستیم. در این نشست بیش از ۲۰ نفر از اعضای فدارسیون مدیریت، نظرات و مسائل حوزه مدیریت را با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در میان گذاشتند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *