کتاب استخدامی
آزمون کارشناسی رسمی

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳

شناسنامه قانون- شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به استناد بند الف ذیل مادۀ ۷ قانون کانون کارشناسان رسمی مصوب ۱۳۸۱/۱/۱۸و آئین‌نامە اجرائی آن و ماده ۴قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی از متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری در سال ۱۴۰۳جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که به صورت کتبی (چهار جوابی) و شفاهی برگزار می‌شود. طبق قانون و مقررات و با توجه به شرایط مندرج در این دفترچه، از طریق وب سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

به گزارش شناسنامه قانون، ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی مربوط به شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از امروز سه‌شنبه ۲۴ مهر آغاز شده و تا دوشنبه ۳۰ مهر ادامه دارد.

زمان برگزاری آزمون روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ است.

هزینه ثبت‌نام ۸۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

متقاضیان اخذ پروانۀ کارشناسی رسمی دادگستری، به استناد ماده ۱۵ قانون مصوب ۱۳۸۱/۱/۱۸ مجلس شورای اسلامی، علاوه بر وثاقت، باید واجد شرایط ذیل باشند:

الف) شرایط عمومی داوطلبان

۱. متدین به دین اسلام و یا یكی از اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و
وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

۲. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایرانی.

۳. نداشتن پیشینۀ کیفری مؤثر.

۴. عدم اعتیاد به مواد مخدر.

۵. نداشتن وابستگی و سابقۀ عضویت و هواداری در گروه‌های غیرقانونی یا مخالف اسلام.

۶. دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن تا پایان مهلت ثبتنام و در صورت تمدید مهلت ثبت‌نام، آخرین روز تمدید.

تبصره: متقاضیان ایثارگر بر اساس بند چ مادۀ ۸۸ قانون برنامۀ ششم توسعه از داشتن شرط سنی معافند.

۷. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفۀ عمومی (برای آقایان)

ب) شرایط اختصاصی داوطلبان

۱. داشتن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاتر مرتبط با رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاه‌های معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی یا از دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و داشتن سابقۀ تجربی مفید و مرتبط به مدت حداقل پنج سال (تشخیص آن به عهدۀ شورا است) در رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز ثبتنام. (جدول شماره ۱)

۲. چنانچه در رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا، دورۀ تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان میتوانند با دارا بودن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن ۱۵سال سابقه کار مرتبط با رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبتنام، در آزمون آن رشته شرکت کنند. (جدول شماره ۲)

۳. رشته‌های کارشناسی رسمی که داوطلبان میتوانند با داشتن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاترِ مرتبط و سابقۀ تجربی مرتبط و مفید در رشتۀ کارشناسی رسمی مورد تقاضا، بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقۀ تجربی مرتبط و مفید در رشتۀ کارشناسی رسمی مورد تقاضا، تا آخرین روز ثبتنام، در آزمون آنها شرکت کنند. (جدول شماره ۳)

۴. رشته‌های کارشناسی رسمی که ثبتنام در آزمون آنها نیاز به داشتن دانشنامۀ کارشناسی ارشد یا دکتری و سابقۀ تجربی مرتبط و مفید به مدت حداقل ۵ سال پس از اخذ دانشنامه مذکور در رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبتنام دارند. (جدول شماره ۴)

تبصره ۱: دارندگان دانشنامه کارشناسی و فارغ‌التحصیلان آموزشگاههای اختصاصی ثبت اعم از شاغل یا بازنشسته که حداقل ده سال سابقه تجربی در امورثبتی و یا نقشهبرداری ثبتی داشته باشند میتوانند در صورت داشتن شرایط مذکور در آزمون یاد شده شرکت کنند.

تبصره ۲: مدارک تحصیلی معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی (داخلی سازمانها) در هیچ یک از موارد فوق مورد قبول نیست.

تبصره ۳: سابقۀ کار مرتبط با رشتۀ مورد تقاضای کارشناسی باید در سربرگ شرکت، موسسه، سازمان یا هر نهاد صادرکنندۀ گواهی و ممهور به مُهر آن نهاد باشد و به مدت زمان لازم تا آخرین روز ثبتنام برای رشتۀ مورد تقاضا بر اساس جداول ۱تا ۴دفترچۀ راهنمای ثبتنام باشد. همچنین باید شامل تاریخ شروع به کار به تفكیک روز، ماه و سال و عنوان دقیق شغلی و شرح وظایف محوله باشد. سوابق شغلی که تنها نشانگر استخدام فرد در شرکت یا سازمان صادر کننده است و به صورت دستنویس و غیر رسمی صادر شده است ملاک عمل نخواهد بود.

تبصره ۴: ملاک محاسبۀ مدت زمان مدرک تحصیلی، سابقۀ کاری و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت آخرین روز ثبتنام (و درصورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید) است.

تبصره مهم: «طبق قانون استفساریه مواد ۴ ، ۳و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/۱۲/۱۴۰۰ منظور از امتیاز میانگین نمرات، “میانگین وزنی نمرات تراز شده” است.

مراحل ثبت نام

۱. داوطلبان لازم است به وسیلۀ کارتهای بانكی عضو شبكۀ شتاب که پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به پرداخت مبلغ ۸.۴۰۰.۰۰۰ (هشت میلیون و چهارصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبتنام شرکت در آزمون، سریال ثبتنام خریداری و از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۴تا پایان روز دوشنبه به تاریخ ( ۱۴۰۳/۰۷/۳۰به مدت ۷روز) و در صورت تمدید مهلت ثبت‌نام تا پایان روز تمدید، به درگاه اطلاعرسانی این سازمان وارد شوند و پس از تكمیل فرم اینترنتی ثبتنام، مطابق با نمونۀ ارائه شده در صفحات ۳۲ تا ۳۳ این دفترچه و با توجه به راهنمایِ مراحل ثبتنام در درگاه مذکور، و مطابق با مفاد مندرج در جداول مربوط ثبت‌نام کنند.

۲. مبالغی که داوطلبان باید پس از پذیرفتهشدن در آزمون کتبی و شفاهی و قرار گرفتن در اولویت پذیرش، علاوه بر هزینه ثبت‌نام پرداخت نمایند، متعاقبا اعلام خواهد شد.

۳. پرداخت هزینۀ آزمایش‌های پزشكی و سایر هزینه‌های مرتبط، به عهدۀ داوطلب است.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳

منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری:

منابع طرح سؤالهای آزمون کتبی (چهار جوابی) از منابع کتب دانشگاهی در رشته مورد تقاضا با رعایت استانداردها و تجارب لازم مربوط به هر رشته انتخاب و طراحی می‌شود.

آشنایی با منابع تخصصی کارشناسی رسمی:

کارشناس رسمی راه و ساختمان کارشناسی رسمی امو‌‌‌ر اداری و استخدامی
کارشناس رسمی محیط زیست کارشناسی رسمی لوازم خانگی و اداری‌
کارشناس رسمی امور آب کارشناس رسمی امور بانکی
کارشناس رسمی برنامه ریزی شهری کارشناس رسمی امور سرمایه گذاری، پولی و اعتباری
کارشناس رسمی معماری و تزئینات داخلی کارشناس رسمی بورس و اوراق بهادار
کارشناس رسمی برق، ماشین و تاسیسات کارخانجات کارشناس رسمی امور تعاونی ها
کارشناسی رسمی تاسیسات‌ ساختمانی کارشناس رسمی نقشه برداری
کارشناس رسمی گاز و گازرسانی کارشناسی رسمی امور بیمه
کارشناس رسمی حسابداری و حسابرسی کارشناس رسمی امور بازرگانی
کارشناس رسمی ثبت شرکت‌ها، علائم تجاری و اختراعات کارشناس رسمی دادگستری رشته آمار
کارشناس رسمی حوادث کار کارشناس رسمی رشته امور نفقه
کارشناس رسمی امور گمرکی کارشناس رسمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
کارشناس رسمی کشاورزی و منابع طبیعی کارشناس رسمی تشخیص اصالت خط ، امضا و اثر انگشت

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *