کتاب استخدامی اداری ها
استخدام و ورود به خدمت

دستورالعمل جذب بدون کنکور دانشجو معلم از بین دانش آموزان

دستورالعمل جذب بدون کنکور دانشجو معلم از بین دانش آموزان (بخشنامه شماره ۷۹۰۹/۱۴۰۳/د ش مورخ ۳۱/۴/۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

جناب آقای دکتر رجبعلی برزویی

رئیس محترم دانشگاه فرهنگیان

با سلام و احترام؛ در اجرای مصوبه «آیین نامه جذب و پرورش استعدادهای برتر ملی در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» و به استناد جزء ج ماده ۲، بند ۱ ماده ۴ و بند ۱ ماده ۸ این آیین‌نامه؛ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه مذکور که در جلسه ۳۹ مورخ ۲۶/۰۳/۱۴۰۳ شورای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح پیوست برای اجرا به مدت دو سال ابلاغ می‌گردد.

عبدالحسین صفرپناه

دستورالعمل جذب بدون کنکور دانشجو معلم از بین دانش آموزان

مقدمه

به منظور اجرایی نمودن مفاد مصوبه «آیین نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر دانش آموزی در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» (مصوبه جلسه ۸۹۴ مورخ ۲۶/۱۰/۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، دستورالعمل اجرایی این آیین نامه در جلسه ۳۹ مورخ ۲۶/۳/۱۴۰۳ شورای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ برای اجراء به مدت دو سال به شرح ذیل به تصویب رسید:

ماده ۱- تعاریف و اختصارات:

وزارت: وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

دانشگاه: دانشگاه فرهنگیان

ستاد تعلیم و تربیت: شورای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

آیین‌نامه: آیین‌نامه «جذب و پذیرش استعدادهای برتر دانش آموزی در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۹۴ مورخ ۲۶/۱۰/۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)

هیأت جذب و پذیرش: شورایی است که برابر مواد ۳ و ۴ آیین نامه تشکیل و در حیطه وظایف و اختیارات محوله؛ تصمیم گیری می‌نماید.

دبیرخانه اجرایی: ساختاری است که برابر بند «د» ماده ۲، ماده ۸ و سایر موارد مندرج در آیین نامه شکل می گیرد.

استعدادهای برتر دانش آموزی: دانش آموزانی که پایه سوم متوسطه را به پایان رسانده اند و توانسته اند حائز شرایط ذکر شده در این آیین نامه بشوند.

ماده ۲- اهداف:

۱. تعیین شایستگی ها، امتیازات، حدنصاب ها، ابزارهای ارزیابی و صلاحیت ارزیابان برای شناسایی و جذب استعدادهای برتر موضوع ماده هفت آیین نامه

۲. تعیین ضریب تأثیر امتیازات استعدادهای برتر متناسب با رشته متقاضیان و چگونگی حمایت از رشته های حائز اولویت وزارت در جذب و پذیرش موضوع تبصره های یک و دو ماده هفت

۳. تعیین و احراز شرایط پویایی استعدادهای جذب شده برای بهره مندی از مشوق های موضوع ماده نه آیین نامه

ماده ۳- تعیین شایستگی ها و امتیازات

۱- شایستگی های عمومی شامل شرایط شرایط عمومی استخدام مطابق با بند الف ماده شش آیین نامه که دارای حداکثر امتیاز ۱۵۰ می‌باشد و از طریق مصاحبه با متقاضی در کارگروه صلاحیت عمومی تعیین می‌گردد.

تبصره ۱- اعضای کارگروه صلاحیت عمومی توسط رئیس هیأت جذب و پذیرش تعیین می‌شوند.

تبصره ۲- حد نصاب پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کسب حداقل ۷۵ امتیاز از صلاحیت عمومی است.

تبصره ۳- حداکثر سن قابل قبول برای متقاضیان پذیرش در این دانشگاه از طریق استعدادهای برتر دانش آموزی برابر ۲۴ سال شمسی در زمان انتشار فراخوان پذیرش می‌باشد.

۲- شایستگی‌های معلمی (اختصاصی) دارای حداکثر امتیاز ۲۵۰ می‌باشد که از طریق مصاحبه با متقاضی در کارگروه صلاحیت معلمی (اختصاصی) تعیین می‌گردد.

تبصره ۴- اعضای کارگروه صلاحیت معلمی (اختصاصی) توسط رئیس هیأت جذب و پذیرش تعیین می‌شوند.

تبصره ۵- حدنصاب پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کسب حداقل ۱۲۵ امتیاز از صلاحیت معلمی (اختصاصی) است.

۳- شایستگی‌های تخصصی شامل شایستگی‌هیا نشان‌دهنده استعداد برتر دارای حداکثر امتیاز ۶۰۰ می‌باشد که بر اساس ماده هفت آیین‌نامه و مطابق با جدول یک؛ توسط کارگروه صلاحیت تخصصی تعیین می‌گردد.

تبصره ۶- اعضای کارگروه صلاحیت تخصصی توسط رئیس هیأت جذب و پذیرش تعیین می‌شوند.

تبصره ۷- مطابق با تبصره سه ماده هفت آیین‌نامه، عناوین و امتیازات مسابقات، جشنواره ها و رویدادهای مرتبط با استعدادهای برتر دانش آموزی که ذیلاً تعیین شده استف می‌تواند با پیشنهاد دبیرخانه و تأیید ستاد تعلیم و تربیت؛ تغییر کند.

جدول ۱. امتیازات شایستگی های تخصصی استعدادهای برتر دانش آموزی

دستورالعمل جذب بدون کنکور دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان
جذب بدون کنکور دانشجو معلم
دستورالعمل جذب بدون کنکور دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان
جذب بدون کنکور دانشجو معلم

تبصره ۸- دستگاه‌های ذکر شده در جدول یک مکلف‌اند پس از ارسال درخواست دانشگاه فرهنگیان در خصوص اعتبارسنجی مدارک ارائه شده توسط متقاضیان در ارتباط با شایستگی ها تخصصی نه گانه، طی حداکثر دو هفته پاسخ خود را به این دانشگاه ارسال کنند.

در حال تکمیل….

پیوست دانلود فایل ابلاغی دستورالعمل جذب بدون کنکور دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان به همراه جداول امتیازات

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام