کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

ابلاغ قانون برنامه هفتم پیشرفت توسط رئیس مجلس شورای اسلامی

ابلاغ قانون برنامه هفتم پیشرفت توسط رئیس مجلس شورای اسلامی

شناسنامه قانون- رئيس مجلس «قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» را ابلاغ کرد

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی «قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» مصوب ۱۴۰۳/۳/۱ را به دولت ابلاغ کرد.

متن مکاتبه رئیس مجلس با دولت به این شرح است:

جناب آقای دکتر محمد مخبر
سرپرست محترم ریاست جمهوری

سلام علیکم، عطف به نامه شماره ۵۱۸۷۷ مورخ  ۱۴۰۳/۳/۲۸ مطابق اصول یکصد و بیست و سوم و یکصد و سی و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۱ که از سوی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲۰۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۲ موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده است، به پیوست ابلاغ می شود.

جلسه آمادگی و تغییر ساختار سازمان برنامه و بودجه برای ابلاغ قانون برنامه هفتم پیشرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه قرار است قانون برنامه هفتم پیشرفت تا پایان این هفته ابلاغ شود، افزود: آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد راهبردی برنامه هفتم پیشرفت باید ظرف موعد مقرر، تهیه، تصویب و ابلاغ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تشکیل ستاد تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های برنامه هفتم پیشرفت در سازمان برنامه و بودجه، این کار سرعت خواهد گرفت.

منظور ادامه داد: برای اجرای بهتر مأموریت‌ها و وظایف سازمان برنامه و بودجه کشور، امور آموزش به دو امور جداگانه تفکیک شد و از این پس، آقایان «رضا عوض‌پور» به عنوان رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌حرفه‌ای و «غلامرضا خواجه‌سروی»، به عنوان رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، فعالیت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه شورای معاونان سازمان برنامه و بودجه که امروز (دوشنبه ۴ تیرماه) برگزار شد و در این جلسه گزارش‌های «وضعیت تحقق منابع در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳»، «وضعیت عملکرد تخصیص بودجه در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳»، «اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی سامانه مبادله موافقت‌نامه‌ها»، «آخرین وضعیت آیین‌نامه‌های قانون بودجه ۱۴۰۳» و «آخرین وضعیت آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد راهبردی برنامه هفتم پیشرفت» از سوی معاونت‌های ذی‌ربط ارائه شد.

مصوبات قانون برنامه پنج ساله هفتم:

با توجه به لزوم آشنایی با احکام و مقررات قانون برنامه پنج ساله هفتم که هم از حیث مجریان و هم ذی‌نفعان این قانون پُراهمیت است، متن کامل این لایحه (بر اساس آخرین رفت و برگشت‌ها میان مجلس و شورای نگهبان از سوی نشر اداری در قالب یک کتاب الکترونیک آماده شده است که از طریق لینک زیر به‌صورت رایگان قابل دریافت می‌باشد.

نکته: این کتابچه، اصلاحات و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام را شامل نمی‌شود.

فایل  دانلود متن کامل کتاب

(با اصلاحات تا تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام