کتاب استخدامی اداری ها
وزارت کشور

جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳

جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳ (تصویب‌نامه شماره ۴۴۴۵۰/ت۶۱۰۳۲ مورخ ۱۳/۳/۱۴۰۳ هیئت وزیران)

وزارت دادگستری- وزارت کشور- وزارت راه و شهرسازی

هیئت وزیران در جلسه ۲/۳/۱۴۰۳ به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۲۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده (۲۸) اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹ تصویب کرد:

۱- عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری- صنعتی به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

۲- تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۴۳۲/ت۴۶۷۴۸ک مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۰ و اصلاحات بعدی آن موضوع تصویب‌نامه‌های شماره ۱۶۵۸۷۹/ت۵۰۳۶۸هـ مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۴، شماره ۹۹۲/ت۵۷۴۹۰هـ مورخ ۹/۱/۱۳۹۹ و شماره ۲۷۹۸۲/ت۵۸۲۹۴هـ مورخ ۱۲/۳/۱۴۰۰ لغو می‌شوند.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

دانلود جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳

توضیحات ذیل جداول:

۱- مبلغ جریمه تخلفات موضوع این جدول در ردیف‌های (۱۷)، (۲۴)، (۲۶)، (۲۸) و (۴۰) در صورت ارتکاب از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح، با یک‌سوم کاهش محاسبه می‌شود.

۲- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف‌های (۱) الی (۴)، (۶) و (۷)، (۱۱) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۶)، (۴۷)، (۱۴۸) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در آزادراه‌ها و جاده‌های بین شهری به‌استثنای وسایل نقلیه عمومی، با یک‌سوم افزایش محاسبه می‌شود.

۳- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف‌های (۱) الی (۴) و (۶) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۶)، (۴۷)، (۵۰)، (۱۱۹)، (۱۳۱)، (۱۳۵)، (۱۴۲)، (۱۴۷) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب با وسایل نقلیه عمومی، با دوبرابر افزایش محاسبه می‌شود.

۴- مبالغ مندرج در بندهای «۱»، «۲» و «۳» ماده (۷) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، به ترتیب پنج میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هفت میلیون و پانصد هزار (۷.۵۰۰.۰۰۰) ریال و سیزده میلیون (۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مبلغ مندرج در تبصره ماده (۸) قانون یادشده، پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

12 دیدگاه

  1. بنده مخالف افزایش جریمه ها نیستم
    اما تو رو خدا قبل از ابلاغ این جریمه تابلوهای راه رو سروسامان بدید
    مثلا اکثر شهرها حداکثرشون متفاوته
    استان گیلان۹۵تا،لرستان۹۰،کرمانشاه۱۱۰،و چندین مورد دیگر
    وقتی تابلوی نیست که حداکثر سرعتش مشخص کرده باشه اینجوری ظلم به راننده هاست
    مثلا در مسیر عرب سرعت استان همدان ۱۰۰تاست ولی استان بعدی۱۱۰
    وقتی تابلوی نیست د
    یا سرعت جاده مثلا ۹۵ تعیین کردن، می رسی دوربین یه دفعه زیر دوربین نوشته سرعت ۶۰تا
    بعد تند تند جریمه میاد
    آیا بهتر نیست اول این تابلو ها رو سر سامان بدید

  2. سلام. دو تا جریمه مساوی یکماه حقوق کارمندو زن و بچه اش . با این افزایش قطعا راننده ها مقصر هر اتفاقی شدن. یعنی میخواهید نرخ تلفات جاده ای را با این کار پایین بیاریید؟برای دوبله ایستادن پارگینگ درست کردید؟عرض معابر را افزایش دادید؟ نقاط حادثه خیز را اصلاح فرمودید؟خط کشی وعلایم معابر را استاندارد کردید؟چه خدماتی انجام دادید تا نتیجه افزایش جرایم شد؟خدایا خودت کمک کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام