کتاب استخدامی اداری ها
مباحث کارگزینی

احکام انتقال و مأموریت در قانون برنامه هفتم پیشرفت (اعم از کارکنان قرارداد کار معین)

احکام انتقال و مأموریت در قانون برنامه هفتم پیشرفت (کارکنان دستگاه ها و کارکنان قرارداد کار معین)

شناسنامه قانون- روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین سخنگوی شورای نگهبان، طی نشست‌های جداگانه‌ای از نهایی شدن و ابلاغ قانون برنامه هفتم پیشرفت ظرف چند روز آینده خبر دادند.

با توجه به اهمیت این قانون و ریل‌گذاری اقدامات دولت‌ها در چندسال آینده، سعی بر این است که طی چند مطلب، بخش‌های مهم مرتبط با حوزه اداری و استخدامی از جمله مرتبط با مسائل کارگزینی کارکنان دولت آورده شود.

بیشتر ببینید: متن کامل فصل ۲۳ (اصلاح نظام اداری) قانون برنامه هفتم

در این مطلب، احکام انتقال و مأموریت در قانون برنامه هفتم پیشرفت (کارکنان دستگاه ها و کارکنان قرارداد کار معین) آورده می‌شود. گفتنی است، با توجه به عدم ابلاغ مصوبات نهایی، شماره ماده‌های ذکر شده تغییراتی خواهند داشت.

انتقال و مأموریت در قانون برنامه هفتم پیشرفت

مطابق تبصره ۲ ماده (۱۰۵):

تبصره ۲- انتقال و مأموریت کارکنان بین دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و غیرآن از جمله شرکت‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی با رعایت قوانین بالامانع است.

مشاهده متن کامل فصل ۲۳ (اصلاح نظام اداری) قانون برنامه هفتم

مطابق بند پ ماده (۱۰۶):

۱- دولت مجاز است تا پایان سال دوم برنامه نسبت به وضع ضوابط انتقال کارکنان جدیدی که از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌کارگیری می‌شوند، در بین دستگاه‌های صرفاً درون همان شهرستان محل خدمت دستگاه مبدأ، با رعایت حقوق قانونی مکتسبه از جمله حقوق و مزایای آنان در دستگاه مبدأ اقدام قانونی به‌عمل آورد.

۲- مرخصی، مأموریت و انتقال کارکنان قراردادی دارای شناسه (کد) کارکنان دولت مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، مورد نیاز دستگاه مقصد با موافقت دستگاه مبدأ و مقصد، مانند کارکنان پیمانی و رسمی است.

مشاهده متن کامل فصل ۲۳ (اصلاح نظام اداری) قانون برنامه هفتم

3 دیدگاه

  1. سلام در پناه خدا باشید بنده جانباز 55درصد قطع عضو هستم یکی از فرزندانم دو ماهی با مدرک لیسانس در بانک ملی بصورت شرکتی و خدماتی مشغول است البته بنده خیلی تلاش کردم فرزندم را به جای پدر در اداره که مشغولم بعده بازنشستگی مشغول باشد موفق نشدم ایا در برنامه هفتم برای فرزندان جانبازان با شرایط بالا تبدل وضعیت هست ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام