ابلاغ بخشنامه فرمهای عمومی اداری: ايجاد هماهنگی و يكپارچهسازی فرآيندهای عمومی نظام اداری
بخشنامه فرم هاي عمومي اداري، با هدف طراحي سيستمهاي الكترونيكي و يكپارچهسازي فرآيندهای عمومي نظام اداري از سوي رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور به كليه دستگاههاي اجرايي كشور ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، ضرورت بازنگري فرمهاي عمومي نظام اداري و بهروز رساني آنها متناسب با تغييرات قوانين و دستورالعملها، از يك سو و ضرورت بهرهگيري از فناوري اطلاعات به منظور الكترونيكي نمودن مستندات و مكاتبات و فرآيندهاي مرتبط، از سوي ديگر، موجب شد تا اين موضوع در دستور كار سازمان اداري و استخدامي كشور قرار گيرد.
بر همين اساس فرم هاي عمومي مرتبط با روابط اداري و استخدامي كارمندان با دستگاههاي اجرايي، با رويكرد ايجاد سازوكار لازم براي الكترونيكي شدن و يكپارچه سازي اين فرم ها، توسط سازمان اداري و استخدامي كشور مورد بازنگري و تدوين قرار گرفته است. همچنين فرمهاي مربوط به بازنشستگي كارمندان با همكاري سازمان بازنشستگي كشوري مورد تدوين شده است.
مباني قانوني و مرجع تأييد و اصلاح هر يك از فرمها شناسايي و تغييرات مورد انتظار در صورت الكترونيكي شدن تعيين گرديده و كد منحصر بفرد به هر فرم اختصاص يافته است.
متن کامل بخشنامه مربوط