تعرفه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۱
تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی (بخشنامه شماره ۱۰۰/۳۶۱۷/۹۰۰۰ مورخ ۲۴/۱/۱۴۰۱ رییس قوه قضاییه)
در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، “تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی” به شرح مواد آتی است.
ماده ۱- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میگردد:
الف- به صورت خودکاربری
شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب- دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده ۴- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
جدول تعرفه
ردیف | نوع خدمت | تعرفه |
۱ | ورود اطلاعات صورتجلسهها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص) | سهامی عام هر صورت جلسه ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال سهامی خاص هر صورت جلسه ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۲ | ورود اطلاعات صورتجلسهها در سامانه جامع (شرکت های غیر سهامی) | هر صورتجلسه ۷۰۰،۰۰۰ ریال |
۳ | ورود اطلاعات صورتجلسه و موسسات غیر تجاری | هر صورتجلسه ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۴ | ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص | هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۵ | ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله | ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
۶ | ورود اطلاعات درخواست تاسیس موسسات غیر تجاری | ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۷ | درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی) | حقیقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال حقوقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۸ | درخواست اظهار نامه دفتر ثبت تجاری | ۳۰۰،۰۰۰ ریال |
۹ | درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر | رایگان |
۱۰ | ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۶ این جدول | ۳۰۰،۰۰۰ریال |
۱۱ | انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند | رایگان |
۱۲ | ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر | رایگان |
۱۳ | درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن | ۳۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۴ | ورود اطلاعات و ارسال اظهار نامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن | ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال |
۱۵ | ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن | ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال |