0 امتیاز
1.5هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
جدول افزایش حقوق و مزایا بازنشستگان تأمین اجتماعی را در سال 1403 رسما در رسانه ها اعلام کنید

مبلغ مستمري

کمک هزينه عائله مندي

کمک هزينه اولاد

کمک به تامين معيشت

کمک هزينه مسکن

حق سنوات

62 پاسخ

0 امتیاز
توسط
این چیه آخه چرا اطلاعات غلط و گول زننده به بازنشسته بیچاره میدید
توسط
جدول افزایش حقوق و مزایا  کارمندان و کارگران و بازنشستگان کشوری را در سال 1403 رسما در رسانه ها اعلام کردند. سوال اینجاست پس چرا  جدول افزایش حقوق و مزایا بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام نمی کنند.
توسط
شعبه تامین اجتماعی مربوطه پول کمک هزينه مسکن حق سنوات علنی و آشکار دزدی می کند.
  شعبه تامین اجتماعی مربوطه  حق سنوات  پول کمک هزينه مسکن حق سنوات علنی و آشکار دزدی می کند.
توسط
شعبه تامین اجتماعی مربوطه پول کمک هزينه مسکن حق سنوات علنی و آشکار دزدی می کند.
  شعبه تامین اجتماعی مربوطه پول کمک هزينه مسکن حق سنوات علنی و آشکار دزدی می کند.
0 امتیاز
توسط
جدول افزایش حقوق و مزایا  کارمندان و کارگران و بازنشستگان کشوری را در سال 1403 رسما در رسانه ها اعلام کردند. سوال اینجاست پس چرا  جدول افزایش حقوق و مزایا بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام نمی کنند.
0 امتیاز
توسط

جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری منتشر شد


۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۹:۴۹

با مصوبه جدید (یک‌شنبه گذشته) آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در هیئت دولت و اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان به آن، از این ماه (مهرماه) مبالغ درنظرگرفته به فیش‌های حقوقی بازنشستگان افزوده خواهد شد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری منتشر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تجارت نیوز: 

بر اساس آن‌چه اعلام شده، با اجرای این طرح، حقوق بازنشستگان هر گروه شغلی باید معادل 90 درصد میانگین حقوق شاغلان همان گروه باشد؛ اتفاقی که تاثیر قابل‌توجهی در بهبود سطح معیشتی حدود 2 میلیون و 200 هزار بازنشسته کشوری و لشکری خواهد داشت.

طبق جداول منتشرشده، حقوق بازنشستگان کشوری حدود 30 تا 70 درصد افزایش پیدا می‌کند.همچنین باتوجه به خبرهای منتشرشده درباره میزان حقوق بازنشستگان لشکری، افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان نیز از بازنشستگان کشوری کمتر نخواهد بود.

imageimage

جزئیات مصوبه دولت

ابتدای امسال بود که دولت 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص داد و با این کار، علاوه بر افزایش 15 درصدی حقوق همه شاغلان و بازنشستگان، مبلغ دیگری نیز طبق جداول تعیین‌شده به حقوق بازنشستگان اضافه شد. حالا در آغاز شش‌ماهه‌دوم سال 99، دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با اختصاص 18 هزار میلیارد تومان اجرایی شده است. بر اساس اعلام دولت، بودجه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، از محل واگذاری سهام‌های دولتی (به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال)، به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تامین می‌شود. البته چنان‌چه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردشده باشد، با پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی و تصویب هیات واگذاری، رساندن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلان هم‌طبقه تعدیلات لازم اعمال خواهد شد. اما در آن سوی ماجرا، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی مکلف شده‌اند عدالت در نظام پرداخت و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت‌پوشش خود را اجرایی کنند، با ملاک.

صدور احکام جدید، به زودی

پس از آن‌که روز یک‌شنبه سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه این طرح خبر داد، «اکبر افتخاری» رئیس صندوق بازنشستگی کشوری هم در صفحه اینستاگرامی خود خطاب به بازنشستگان کشوری سه نکته را اعلام کرد:

یک: تا چند روز دیگر احکام جدید صادر و اعلام می‌شود. لطفا شکیبا باشید تا روال قانونی و اجرایی طی شود.

دو: از مهرماه به بعد، حقوق بازنشستگان کشوری براساس آیین‌نامه همسان‌سازی پرداخت خواهد شد.سه: همه اطلاعات را پس از صدور احکام می‌توانید با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری در حکم جدید خود مشاهده بفرمایید. هر دو سایت Sabasrm.ir و Cspf.ir.

چه کسانی مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند؟

اما طبیعتا طرح متناسب‌سازی حقوق شامل برخی بازنشستگان نمی شود؛ هرچند که احتمالا تعداد این افراد اندک خواهد بود. «اکبر شیرمحمدی» مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی در این‌باره گفته است:

* کسانی که درگروه‌های شغلی خود افزایش حقوق بازنشستگی آن‌ها عدد بالایی را نشان می‌دهد، مشمول این قانون نشدند.

* امسال حدود ۱۰ درصد بازنشستگان با حقوق بالا نسبت به میانگین گروه خود، مشمول قانون همسان‌سازی حقوق نشدند و تنها ۱۵ درصد افزایش حقوق سنواتی به آن‌ها تعلق گرفت؛ زیرا دریافتی حقوق آن‌ها از گروه همترازشان بالاتر بوده است؛ بنابراین، همسان‌سازی به آن‌ها تعلق نگرفت.

* در سال 97، حدود ۸۳ درصد از بازنشستگان مشمول همسان‌سازی شدند و 17 درصد مشمول نشدند، در سال ۹۸ نیز ۱۳ درصد مشمول این قانون نشدند.

انتشار جدول‌های تاییدنشده

اگرچه تا عصر دیروز جدول رسمی میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری منتشر نشد، اما فعالان صنفی این دو گروه، جدول‌های مربوط به آن را در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر کردند؛ جدول‌هایی که به ادعای آن‌ها، نسخه نهایی و ملاک و معیار اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق‌هاست. ما نیز تاکید می‌کنیم که این جدول ها توسط نهادهای رسمی تاییدنشده با این‌ حال با توجه به عدم تکذیب آن از سوی این سازمان‌ها و تاکید فعالان صنفی بر صحت آن، شاید بتوان هم‌اکنون آن را تنها معیار و سند موجود درباره جزئیات طرح به‌شمار آورد.

چند نکته

* برای بازنشستگان فروردین 88 به بعد، آخرین طبقه درج‌شده در آخرین حکم شاغلی یا اولین حکم بازنشستگی ملاک عمل است. با این توضیح که «طبقه» از یک تا 16 بوده و معادل ردیف‌های 5 تا 20 می‌باشد. به طور مثال طبقه یک معادل گروه 5 و طبقه 16 معادل گروه 20 خواهد بود.

* بازنشستگان با 30 سال سابقه که حداقل 2 سال سابقه مدیریت داشته باشند، حدود 250 تا 350 هزار تومان افزایش حقوق بیشتری خواهند داشت. ملاک مدیریت، داشتن حداقل 2 سال مدیریت یا معاونت است.

* کارمندانی که در مناطق جنگ‌زده با حکم یا ابلاغ خدمت کرده باشند، به ازای هر سال از امتیاز مربوط برخوردار خواهند شد.

همچنین بخوانید

* عائله‌مندی و حق اولاد، همانند گذشته علاوه بر مبالغ مندرج در جدول، به مشمولان پرداخت خواهد شد.

* به ازای هر سال خدمت مازاد بر 30 سال، 5/2 سال به حقوق اعلام شده افزوده خواهد شد. همچنین به ازای هر سال کمتر از 30 سال، 5/2 سال از حقوق تعیین‌شده کسر می‌شود.

yb

yc

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

0 امتیاز
توسط

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۳:۲۵
افزایش بی‌سرصدای 75 درصدی حقوق دولتی‌ها و این درحالی است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 15 درصد بوده است آیا این عدالت است.

0 امتیاز
توسط

اخبار اقتصادی

حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین سال جاری!

براساس مصوبه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

بازنشسته

مشاهده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،براساس مصوبه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.و مارا دنبال کنید.

جدول حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی فروردین ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید.

براساس مصوبه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان تعیین شد.مبنای محاسبات انجام شده بر حسب حقوق پایه (مبلغ مستمری) مندرج در ردیف اول فیش حقوقی افراد است.

مشاهده

yn-ad

بازنشسته

بازنشسته

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

yn-ad

باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید  این قشر کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد.

سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق انها هستند.​​حقوق بازنشستگان۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق انها تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق انها کشور ی کمتر می باشد.براساس گفته‌ی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، همسان‌سازی حقوق انها کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شده است.

به این ترتیب، همسان‌سازی احتمالاً برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد رفت؛ اما سوال اصلی برای انها کارگری این است که آیا این همسان‌سازی شامل حال بازنشستگان کارگری می‌شود؟مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: در دور قبل همسان‌سازی در سال ۹۹، دولت اعتبار جداگانه به صندوق‌های کشوری و لشگری اختصاص داد و با این اعتبار، حقوق انها این صندوق‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما برای بازنشستگان کارگری از خزانه‌ی دولت بودجه تخصیص ندادند و آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان‌سازی که یک متناسب‌سازیِ بدون یال و دم و اشکم بود که بازنشستگان انتقادات بسیار به آن داشتند.

0 امتیاز
توسط

سازمان تامین اجتماعی کلا خودمختار شده بعلت مدیریت غلط دولتی طی سالیان گذشته مجوز دادن تا حد امکان از مستمری افراد بازنشسته و افرادی که در آستانه بازنشستگی می‌باشند کم کنند بر اساس این قانون!!! از شما کم کردند

0 امتیاز
توسط

سازمان تامین اجتماعی و رفاه به سازمانی ضد رفاه مردم و بازنشستگان تبدیل شده است

0 امتیاز
توسط
اینکه افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح را درصد کنی تخصیص بدهند نه عادلانه است و نه منطقی و نه منطبق با قانون

کسی که حداقل بگیر است علت دارد و ما با اضافه کردن حقوقش مخالف نیستیم اما چرا سایر سطوح را کم تخصیص میدهید انصاف بدید پرداخت های سازمان تامین اجتماعی اندوخته بازنشستگان در دوران کاررکردشان است

و پول دولت نیست چرا دولت سایر سطوح را 22در صد کرده

مگر غیر از این است که بیشترین حق بیمه را سایر سطوح پرداخت کرده آند
0 امتیاز
توسط

۱۰:۰۶۱۸ بهمن ۱۴۰۲

وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان + جزییات

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (شنبه سوم تیر) از طریق درگاه خدمات الکترونیک خبر داد.

سوال اینجاست که پس چرا وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.

سوال اینجاست که آیا فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی جزوی این کشور نیستند

نظر شما با موفقیت ارسال شد

0 امتیاز
توسط

پس از گذشت 46 روز هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری مشخص نیست، سوال اینجاست پس دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در این مدت 12 ماه چه چکار می کنند؟

توسط
تامین اجتماعی دچار هرج و مرج شده ما در زمان کارگری در شرایط سختی این پول را دادیم برای بازنشستگی خودمان امروز این پول که حق ما است به دست ما نمیرسه . ما عدالتی نمی‌بینیم . پول ما خوردن نداره

سوالات مشابه

...