آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری: نتیجه نهایی گزینش‌ استخدامی‌ها منوط به دستگاه‌های اجرایی است/ برای هر فرصت شغلی ۳ نفر را معرفی کرده‌ایم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، زمان مشخص شدن نتیجه نهایی گزینش‌ها را منوط به دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: ممکن است در برخی دستگاه‌ها، تعداد استخدامی‌ها بیشتر باشد و روند طولانی‌تری طی شود.

شناسنامه قانون | test

جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی که اخیراً برگزار شده است، اظهارداشت: در این آزمون که نتایج آن را اعلام کرده‌ایم، حدود 12 هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه برابر این تعداد را برای مصاحبه و گزینش به دستگاه‌های اجرایی معرفی کرده‌ایم، تصریح کرد: ما برای هر فرصت شغلی، سه نفر معرفی می‌کنیم، زیرا در هنگام مراجعه به دستگاه‌ها، برخی‌ از آن‌ها نقص مدرک دارند یا برخی شرایط دیگر را برخوردار نیستند و ما نمی‌توانیم فرصت را از دست بدهیم.

انصاری ادامه داد: غیر از آزمون کتبی ما، یک آزمون اختصاصی در دستگاه به صورت مصاحبه برگزار می‌شود که 30 درصد از امتیاز، متعلق به مصاحبه تخصصی و 70 درصد آن، متعلق به آزمون کتبی است. نفرات برگزیده، برای گزینش معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، زمان مشخص شدن نتیجه نهایی گزینش‌ها را منوط به دستگاه‌های اجرایی دانست و توضیح داد: ممکن است در بعضی دستگاه‌ها، تعداد استخدامی‌ها بیشتر باشد و روند طولانی‌تری طی شود.

گفتنی است، پیش از این نیز سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای به شرح زیر جزییاتی از اعلام نتایج را به شرح زیر اعلام کرده است:

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور پيرامون چهارمين نتايج امتحان مشترك فراگير دستگاه هاي اجرايي كشور در سال ۱۳۹۶

با توجه به سؤالات برخي از داوطلبان در خصوص درج عبارت «داوطلب گرامي با توجه به نمره مكتسبه در آزمون علي‌رغم كسب حد نصاب نمره لازم، بدليل محدوديت سهميه پذيرش، در رقابت با ساير داوطلبان در اولويت معرفي براي بررسي مدارك قرار نگرفته‌‌ايد.» در كارنامه آنان، به اطلاع مي‌رساند:

براساس «ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد دردستگاههاي اجرايي» منضم به بخشنامه شماره۹۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۹۳/۰۷/۱۹ ، معرفي داوطلبان جهت بررسي مدارك و مصاحبه استخدامي حداكثر تا تعداد سه (۳) برابر ظرفيت پذيرش در هر شغل و محل مورد تقاضا براساس بالاترين نمره امكان پذير بوده و ميزان ظرفيت استخدامي هريك ازدستگاههاي اجرايي به تفكيك شغل محل‌هاي مربوطه در زمان ثبت‌نام در «دفترچه راهنماي ثبت‌نام چهارمين امتحان مشترك فراگير دستگاههاي اجرايي كشور» به اطلاع تمامي متقاضيان استخدام رسانده شده است.

مضافاً اينكه در اين ازمون در برخي موارد از ميان ثبت‌نام‌كنندگان در آزمون‌هاي استخدامي، تعداد افراد شركت‌كننده در آزمون كه حداقل نمره را كسب نموده بيش از ظرفيتهاي اعلام شده در آزمون بوده كه با توجه به ظرفيتهاي استخدامي اشاره شده در زمان ثبت‌نام، صرفاً تا سه برابر ظرفيت ‌هاي موصوف، به ترتيب نمره فضلي از بالاترين نمره مكتسبه، جهت بررسي مدارك و مصاحبه استخدامي دعوت به عمل آمده و درج عبارت مذكور به معني قبولي در آزمون نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام