مقررات حقوق و دستمزد

لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

هیئت وزیران در جلسه مورخ … بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به استناد اهداف بخشی نظام علم، فنآوری و نوآوری کشور مندرج فصل دوم و اهداف اولویت بندی و رویکرد پشتیبانی مندرج در فصل سوم، اولویت های علم و فنآوری، ردیف 9 از راهبردهای ملی و ردیف 11 از اقدامات ملی راهبردی کلان 1 از فصل چهارم نقشه جامع علمی کشور و در اجرای و تبصره 3 ماده 54 قانون مدیریت خدمات کشوری و در راستای ایجاد ساز و کارهای لازم جهت ارتقاء شایستگی های حرفه ای و منزلت علمی و اجتماعی مربیان، لایحه رتبه بندی معلمان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به شرح زیر تصویب نمود:

لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

ماده واحده: به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، ارتقاء صلاحیت های مربیان و متناسب سازی نظام پرداخت ها بر اساس شایستگی ها و نتایج عملکرد رقابتی مربیان نظام ربه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای به شرح زیر ابلاغ می شود.

1- تعاریف:

1.1. رتبه بندی عبارتست از فرآیند تعیین رتبه حرفه ای مربیان بر اساس سنجش صلاحیت ها و عملکرد آنان. رتبه بندی یک نوع معیار تعیین صلاحیت بر اساس استانداردهای تعریف شده برای تضمین کیفیت در ارائه خدمات می باشد.

2.1. مربی: فردی است که با احراز شرایط لازم، توانایی انتقال دانش، مهارت و نگرش به کارآموزان، استفاده از تجهیزات کارگاه آموزشی و فناوری روز و انجام ارزشیابی های تشخیصی، تکوینی و پایانی دوره آموزشی را مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان در یکی از سطوح مهارتی بر اساس طبقه بندی بین المللی مشاغل اسکو- 08 داشته باشد. متصدیان پست های سازمانی مربی آموزش فنی و حرفه ای در 4 سطح: شغل های مربی پایه، ارشد مربی، سرمربی و استاد مربی آموزش فنی و حرفه ای رتبه بندی می گردند.

در حال تکمیل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام