فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
مقررات حقوق و دستمزد

دستورالعمل پرداخت فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا

دستورالعمل نحوه پرداخت فوق‌العاده های مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا موضوع بند (۱) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری (بخشنامه شماره ۴۱۷۲۲/۲۰۰ مورخ ۱۱/۸/۱۳۸۹ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور)

بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

به پیوست دستورالعمل نحوه پرداخت فوق العاده های مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا (موضوع بند ۱ ماده ۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری) را که به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و تأیید رییس جمهور محترم رسیده است ابلاغ می گردد.

این بخشنامه جایگزین بخشنامه شماره ۳۷۳۸۷/۲۰۰ مورخ ۲۰/۷/۱۳۸۹ می شود.

دستورالعمل نحوه پرداخت فوق‌العاده های مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا موضوع بند (۱) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری

۱- كارمندان شاغل در مناطق كمترتوسعه يافته موضوع تصويب نامه شماره ۷۶۲۹۴/ت۳۶۰۹۵هـ مورخ ۴/۱۰/۱۳۸۸ هيات محترم وزيران و اصلاحات بعدی آن از فوق‌العاده مناطق كمتر توسعه يافته باتوجه به ضريب محروميت محل خدمت بر مبناي حقوق ثابت و براساس جدول شماره يک بهره‌مند مي‌گردند.

جدول شماره يک

ردیف ضریب محرومیت دهستان

سطح مشاغل

ضریب (5) ضریب (6) ضریب (7) ضریب (8) ضریب (9)
1 مشاغل تخصصی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر %7 %9 %11 %13 %15
2 سایر مشاغل با هر مدرکی %5 %6 %8 %10 %12

۲- كارمندان شاغل در مناطق بد آب و هوا موضوع جدول درجه‌بندي نقاط كشور از لحاظ بدي آب و هوا پيوست تصويب نامه شماره ۲۰۲۷۲/ت۵۱۵هـ مورخ ۱۴/۱/۱۳۷۴ هيات محترم وزيران و اصلاحات بعدي آن از فوق‌العاده بدي آب و هوا با توجه به درجه‌بندي آب و هواي محل خدمت بر مبناي حقوق ثابت و براساس جدول شماره دو بهره‌مند مي‌گردند. هر گونه تغییر در فهرست مناطق بد آب و هوا با پیشنهاد مراجع ذیصلاح و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.

جدول شماره دو

ردیف درجه بدی آب و هوا

سطح مشاغل

درجه (1) درجه (2) درجه (3) درجه (4)
1 مشاغل تخصصی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر %6 %7 %8 %10
2 سایر مشاغل با هر مدرک تحصیلی %5 %6 %7 %8

۳- متصدیان مشاغل تخصصی که شاغلین آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر می باشند پس از تعریف و تبیین مشاغل تخصصی که با پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه خواهد رسید، از درصدهای پیش بینی شده در ردیف اول جداول فوق بهره مند خواهند شد و تا تعریف و تعیین مشاغل تخصصی، کارمندان موضوع این بند، صرفاً از درصدهای پیش بینی شده در ردیف دوم جداول این دستورالعمل (حسب مورد) استفاده خواهند نمود.

۴- فوق‌العاده‌هاي مذكور صرفاً به كارمنداني كه به موجب حكم كارگزيني صادره در فهرست مناطق مورد اشاره اشتغال داشته باشند تعلق مي‌گيرد.

۵- مشمولين قانون حالت اشتغال مستخدمين شهيد، جانباز، از كار افتاده و مفقو‌دالاثر انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي مصوب ۳۰/۶/۱۳۷۲ مجلس شوراي اسلامي كه از حقوق و مزاياي حالت اشتغال بهره‌مند مي‌باشند در صورتي كه محل جغرافيايي پست سازماني آنها در مناطق كمتر توسعه يافته و بد آب و هوا موضوع تصويب‌نامه‌هاي مندرج در بندهاي (۱) و (۲) اين دستورالعمل باشد حسب مورد براساس احكام اين دستورالعمل از مزاياي مربوط برخوردار مي‌گردند.

۶- دستگاه ها و کارمندان مستثنی شده در ماده (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن، تابع مقررات مربوط به خود خواهند بود.

۷- ارقام ناشی از اعمال درصدهای تعیین شده در این دستورالعمل جایگزین مبلغ مربوط به فوق العاده بدی آب و هوا موضوع بند (۶) و مبالغ بند (۷) فصل یکم جداول امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع بخشنامه شماره ۱۴۵۹۳/۲۰۰ مورخ ۲۱/۲/۱۳۸۸ می شود و به میزانی که از فوق العاده های مذکور در مابه التفاوت کارمندان ذی نفع منظور شده است، از ارقام یاد شده کسر می گردد.

۸- تاریخ اجرای این دستورالعمل، ۱/۱/۱۳۹۰ خواهد بود و بار مالی ناشی از اجرای آن توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور پیش بینی خواهد شد.

لطف الله فروزنده دهکردی- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

1 دیدگاه

  1. اگر کارمندی محل کار و حتی سکونتش یکی از همین مناطق کمتر توسعه یافته باشی ولی حکم کارگزینی که براش صادر شده شهری غیر از این مناطق باشه ، چرا نباید از این فوق العاده بهره ببره؟!! این نهایت بی انصافیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام