مقررات حقوق و دستمزددانلود

فایل اکسل نحوه اعمال افزایش امتیازات فصل دهم در احکام کارگزینی

فایل اکسل نحوه اعمال افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در احکام کارگزینی کارمندان پیمانی و رسمی

موضوع: بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت (شماره ۶۹۶۴۸۸ مورخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور)

نقد و بررسی:

پس از کش و قوس‌های فراوان، با تلاش و پیگیری معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان‌های مختلف و همچنین همکاری و برنامه‌ریزی خوب سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری (تا ۵۰ درصد) در آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که قبلا مشمول این افزایش نگردیده بودند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اجرا (از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸) ابلاغ گردید، جدا از بهره‌مندی کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) دستگاههای اجرایی از این افزایش حقوق (به میزان ۸۰ درصد کارکنان پیمانی و رسمی متناظر) که نقطه روشن این بخشنامه است، عدم تحمیل بار مالی جدید بر دولت و وضعیت برخی از دستگاه‌های اجرایی به لحاظ بودجه دریافتی در استان‌های محروم و کم‌برخوردار از نکات قابل بحث و نگران کننده آن می‌باشد.

فایل اکسل دانلود فایل اکسل

توضیحات و راهنمای فایل اکسل

جهت ورود اطلاعات لازم است با دقت کامل و با توجه به آخرین حکم کارگزینی خود تنها در خانه های زرد رنگ و بر اساس آنچه خواسته شده است (امتیاز، مبلغ یا …) ورود اطلاعات صورت پذیرد.

اکسل افزایش امتیازات دهم

ورود اطلاعات در تعدادی از آیتم های حقوقی از جمله حق شغل، فوق العاده مدیریت، حق شاغل، فوق العاده شغل و … بصورت درج امتیاز بوده و باید از درج مبالغ خودداری گردد.

شناسنامه قانون | afzayesh50 shahdi2

ورود اطلاعات در تعداد دیگری از آیتم های حقوقی از جمله تفاوت تطبیق، فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته، فوق العاده بدی آب و هوا و سایر (در صورت وجود) با درج مبالغ ریالی مربوط (با توجه به حکم کارگزینی) صورت می پذیرد.

شناسنامه قانون | afzayesh50 shahdi3

با عنایت به توان مالی دستگاه های مختلف اجرایی، انتظار می رود شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در این سازمان ها باشیم با این وجود در این فایل امکان بررسی و مقایسه وضعیت افزایش امتیازات در حالات مختلف (۱ تا ۵۰ درصد) قرار داده شده است.

شناسنامه قانون | afzayesh50 shahdi4

افزایش امتیازات موضوع این بخشنامه به مواد (۶۵)، (۶۶)، (۶۸) (۷۱) قانون مدیرت خدمات کشوری تعلق می گیرد. اقلام حقوقی تفاوت بند (ی) تبصره (12) قانون بودجه سال 98 و تفاوت جزء (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 97 (که از ابتدای سال ۹۸ وارد احکام کارگزینی شده اند)، برگرفته از مصوبه افزایش ضریب حقوق سال ۹۸ کارمندان بوده و جزئی از مواد فصل (۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری نمی باشند. حال با توجه به اینکه این اقلام جایگزین ضریب تعدیل پلکانی بوده (ضریبی که در امتیازات اقلام حقوق و مزایای مستمر ضرب می شود) و در عمل اگر قرار بود (بنا به مشکلات پیش آمده) به امتیاز تبدیل شوند می بایست امتیاز حاصل از آنان بر تمامی اقلام حقوق و مزایای مستمر تقسیم می شد (تاکید بر احتساب این دو بند در محاسبه نرخ اضافه کار، فوق العاده ویژه و … شاهدی بر این ادعاست) باید دید در خصوص بهره مندی این اقلام از افزایش امتیازات (که نقطه اختلاف کارشناسان است) چگونه تصمیم گیری خواهد شد.

پس از تکمیل فرایند ورود اطلاعات، روی کلمه ورود (که در کادر آبی رنگ قرار داده شده) کلیک نموده تا به صفحه نتایج محاسبات و احکام کارگزینی، انتقال یابید. شایان ذکر است در هر یک از کاربرگ ها، جهت سهولت دسترسی به صفحه ورود اطلاعات، لینک بازگشت به صفحه اصلی قرار داده شده است.

شناسنامه قانون | afzayesh50 shahdi5

با اتمام عملیات ورود اطلاعات، می توانید نتایج محاسبات را در جدولی که در کاربرگ دوم (جدول محاسبات) قرار دارد مشاهده نمایید. در این جدول امتیازات تعلق گرفته به هر کدام از آیتم های حق شغل، حق شاغل، فوق العاده شغل و سایر آیتم ها (پس از افزایش امتیازات) مشخص می شود.

شناسنامه قانون | afzayesh50 shahdi6

در این کاربرگ (جدول محاسبات)، جدا از جدولی که وضعیت امتیازات و مبالغ را حین و بعد از افزایش امتیازات نشان می دهد، جداول دیگری قرار دارد که در آن نرخ رشد اضافه کار، میزان افزایش حقوق (بعد از افزایش امتیازات)، جمع حقوق و مزایا قبل و بعد از افزایش امتیازات و نرخ حق ماموریت روزانه قابل مشاهده است.

حکم کارگزینی

به غیراز از کاربرگ های ورود اطلاعات و جداول محاسباتی، دو کاربرگ جداگانه با عنوان های حکم کارگزینی قبل از افزایش امتیازات (حکم فعلی کارمند) و حکم بعد از افزایش امتیازات در این فایل قرار داده شده است.

شناسنامه قانون | afzayesh50 shahdi7

در پایان، آرزوی موفقیت روز افزون برای تمامی کارمندان و همکاران عزیزی را دارم.

صیاح الدین شهدی 

کارشناس امور اداری و کارگزینی سازمان هواشناسی کشور

کارشناس ارشد مدیریت دولتی ـ تشکیلات و روشها

ZhowanMarket @gmail.com

https://www.instagram.com/sayah.shahdi

مطالب مرتبط:

– اکسل محاسبه افزایش تا 50 درصد حقوق کارکنان دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام