قوانین و مقررات ایثارگرانمقررات حقوق و دستمزد

بخشنامه اصلاح حق مناطق عملیاتی و سایر مزایای مربوط در احکام کارگزینی کارکنان دولت

بخشنامه اصلاح حق مناطق عملیاتی و سایر مزایای مربوط در احکام کارگزینی کارکنان دولت (بخشنامه شماره ۳۰۰۷۹۵ مورخ ۱۵/۰۶/۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی

بدین‌وسیله رأی صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۱۵۷۳ مورخ ۲۹/۵/۱۴۰۱ جهت اجرا به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

«مزایای مقرر در بندهای (ث) و (ج) ماده (۱۱۲) قانون پنجساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، قابل تسری به مستخدمینی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته‌اند، اعم از اینکه مستخدمین فوق در حال حاضر مشغول به خدمت باشند و یا به هر نحوی از خدمت منفک شده باشند، نمی‌باشد».

مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اصلاح احکام صادره اقدام نمایند.

سید مسعود میرکاظمی- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

مشاهده فایل ابلاغی بخشنامه

مقررات مربوط:

39 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر من از سال شهریور ۶۵ جزء نیروی ژاندارمری در دزفول و اندیمشک زیر بدترین شرایط بمباران موشکی و راکتی هواپیما خدمت کردم تا سال شهریور ۶۸ و بومی خوزستان هم نبودم و هم اکنون پسرم تازه تک پسرم رفته سربازی الان سه ماه که سرباز میباشد لیا این قانون جدید مناطق جنگی که دزفول و اندیمشک هم شامل شده میتوانم پسرم را از خدمت معاف کنم ، لطفا ، راهنمایی بفرمایید ، و اینکه آیا باتوجه به انبوه بهبهان هم جزء خوزستان میباشد آیا در زمان جنگ جزء مناطق جنگی محسوب شده یا نه و چرا اسم بهبهان در لیست از قلم افتاده . لطفا راهنمایی کنید ۰۹۳۷۱۴۵۴۹۹۷

  2. سلام وقت بخیر من از سال شهریور ۶۵ جزء نیروی ژاندارمری در دزفول و اندیمشک زیر بدترین شرایط بمباران موشکی و راکتی هواپیما خدمت کردم تا سال شهریور ۶۸ و بومی خوزستان هم نبودم و هم اکنون پسرم تازه تک پسرم رفته سربازی الان سه ماه که سرباز میباشد لیا این قانون جدید مناطق جنگی که دزفول و اندیمشک هم شامل شده میتوانم پسرم را از خدمت معاف کنم ، لطفا ، راهنمایی بفرمایید ، و اینکه آیا باتوجه به انبوه بهبهان هم جزء خوزستان میباشد آیا در زمان جنگ جزء مناطق جنگی محسوب شده یا نه و چرا اسم بهبهان در لیست از قلم افتاده .

  3. سلام من فرزند جانباز ۱۵درصدی هستم،شاغل در آبفا خرمشهر. گزینش شده ام اما تا حالا هیچ خبری نشد.
    همکارم حکم رسمی اومد. اما متاسفانه واسه من نه..

  4. سلام.بنده در طول سالهای دفاع مقدس توی شهر کرمانشاه خدمت کردم وسال۸۸ بازنشسته شدم.امثال من مردند و وراث آنها هم رفتند وبه حق خود نرسیدند .امیدوارم تا زنده ام ببینم توجهی به بازنشسته ها شده .متشکرم ببخشید .روسیاه خانواده کریمی

  5. در احکام حقوقی کارمندان بنام بدی اب و هوا و بعضا بنام مزایای مناطق جنگی ثبت و درج گردیده وافرادبا مدرک کارشناسی و کمتر 20 درصد وافراد با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر 25 در صد حقوق ثابت شامل میگردد و طبعا تفکیک در این خصوص اعلام نگردیده است لذا شفافیت بخشنامه فوق الذکر از ابهامات کم میکند

  6. حق مناطق عملیاتی چنانکه در تعرف قانون امده به دلیل جبران عقب ماندگی و فاصله ای که با سایر شهرها در این مناطق در دوران جنگ تحمیلی به وجود امده مصوب شده -چه ارتباطی با سال شروع به کار شاغلین دارد؟!

    1. خوب اینها قانون را درست تعریف نکرده اند در واقع باید به کارمندان تعلق بگیرد که موقع ۸ سال دفاع مقدس آنجا بوده اند نه سال ها بعد جنگ

  7. به عنوان یه کارمند خواهش می کنیم ازنمایندگان مجلس قبل ازتصویب موراد مشابه آن را به دیوان عدالت هم ارسال کنند . نمی شه که یکی تصویب می کنه یکی لغو می کنه … کارمندان بدبخت اخه این وسط چه گناهانی دارند این هم وسط سال بالاخره هرکسی برای حقوقش برنامه ریزی کرده ، وام گرفته و… این هم رسیدن به معیشت مردم ؟؟؟ ازان طرف گفته میشه نمی توان بیشتر از10% حقوق ها را اضاف کرده تورم به دنبال داره این طرف هم …. بابا دمتون گرم ….

    1. چطور فقط کارکنان دولت در منطقه عملیاتی بودند بقیه کارکنان شرکت‌های خصوصی که هشت سال زیر توپ وموشک وبمباران هم کار کردن وهم در جبهه خدمت کردن واقعا به شما که قانون تصویب میکنید باید جایزه بدهند

      1. با شما موافقم متاسفانه مدت زمان جبهه کارمندانی که از شهرهای غیر درگیر به مناطق جنگی اعزام و از خاک و میهن دفاع کردند بعد از 1367/07/29 قابل قبول نیست این در حالی است که بعد از این تاریخ با وجود پذیرش قطعنامه جنگ نه تنها متوقف نشد بلکه عراق با پاتک های مجددا قسمتی از خاک ایران را اشغال کرد و از طرفی حمله مرصاد منافقین نیز بعد از این تاریخ روی داد اما حق رزمندگان را نادیده گرفته و برخی با داشتن 5ماه و اندی جبهه چون کمتر از 6 ماه است از تمام مزایای ایثار گری محروم شده اند و این ظلم مضاعف است که هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

  8. قانون اسمش روشه! یعنی الزام آور و قابل استناد و قابل تغییر و ارتقاء . اما با این قانون آبکی خدمات رسانی به ایثارگران که بعد از ۳۳ سال پس جنگ یادشان افتاده حرکتی بزنن . آن عده اندکی از رزمندگان سلحشوری که باقی مانده اند را گرفتار و دقیقا سر کار گذاشته اند. چرا که برای اجرای هر ماده و تبصره و اصلاحاتی که بعدا اضافه شده هر شخص باید جداگانه به دیوان عدالت و کمیسیون ماده ۱۶ شکایت کند تا شاید مشمول شود! چرا ؟ چون دمش را به قانون توسعه ششم گره زدند و هیچ سازمان و ارگانی هم قبولش ندارد چه رسد به اجرایش. پس بی جهت اینهمه ماده و تبصرهٔ های نا کارآمد تصویب نکنید و خلق الله را به مشقت می‌اندازد. نه به عمر ما قد میدهد نه سودی برای فرزندامان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام