مقررات حقوق و دستمزد

اصلاح شیوه نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای مستمر دستگاه‌های اجرایی

اصلاح شیوه نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای مستمر دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره ۱۰۳۰۲۳/۵۵ مورخ ۳۰/۵/۱۴۰۱ خزانه داری کل کشور)

ذیحسابی و اداره کل امور مالی

پیرو بخشنامه شماره ۷۶۴۳۰/۵۵ مورخ ۱۷/۴/۱۳۹۷ در خصوص شیوه نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای مستمر دستگاه‌های اجرایی (تصویر پیوست)، بند (۴) بخشنامه موصوف به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

«افتتاح حساب بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی نزد بانک‌های عامل دولتی و خصوصی که مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشند بلامانع می‌باشد.

سید رحمت ا.. اکرمی- خزانه‌دار کل کشور

بخشنامه شماره ۷۶۴۳۰/۵۵ مورخ ۱۷/۴/۱۳۹۷

ذیحسابی و اداره کل امور مالی

نظر به اینکه بر اساس مفاد “شیوه نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای مستمر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۱۸) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور” به شماره ۳۰۰۳۵ مورخ ۲۸/۱/۱۳۹۷ ابلاغی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت تعیین گردیده، لذا به منظور اعمال کنترل های داخلی بیشتر و همچنین جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در حوزه حقوق و مزایای کارکنان، ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی لازم است موارد ذیل را به دقت رعایت نمایند؛

۱- خلاصه لیست منضم به درخواست وجه مربوط به حقوق و مزایای کارکنان، حتماً توسط رییس دستگاه اجرایی و یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب و یا مقام مسؤول امور مالی تأیید و امضاء گردد.

۲- جمع مبالغ فهرست حقوق و مزایای تیه شده با جمع درخواست وجه ارسالی به اداره کل خزانه یا خزانه معین استان و نیز جمع کل فایل (لوح فشرده) ارسالی کنترل شود.

۳- اطمینان از تطبیق مبالغ درج شده در لیست پرداخت کارکنان با احکام و قراردادهای صادره توسط دستگاه اجرایی، در این راستا اقدامات لازم به منظور اتصال سیستم صدور احکام کارگزینی دستگاه اجرایی به سیستم حسابداری (حقوق و مزایا) ذیحسابی انجام پذیرد.

۴- کلیه حسابهای بانکی حقوق کارکنان نزد بانک‌های دولتی افتتاح شده باشد.

۵- فایل و همچنین درخواست وجه حقوق کارکنان مطابق بخشنامه شماره ۶۹۴۱۰/۵۵/۱- ک مورخ ۹/۴/۱۳۹۷ این معاونت، از طریق “سامانه درخواست وجه الکترونیکی” با اتصال به شبکه ملی اطلاعات به صورت الکترونیک ارسال شود و از ارسال دستی اطلاعات خودداری گردد.

۶- درخواست وجه حقوق در حدود تخصیص صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

۷- در صورت تغییر شماره حساب کارکنان، مراتب به صورت مکتوب به اداره کل خزانه یا خزانه معین اعلام گردد.

۸- تعداد پرسنل و اعتبار پیش‌بینی شده در موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور با درخواست وجه حقوق و مزایا، کنترل شده و مطابقت داده شود.

۹- مفاد بند (۴) مصوبه شماره ۱۴۸۹۶/ت۵۵۳۱۳هـ مورخ ۱۶/۲/۱۳۹۷ هیأت محترم وزیران، موضوع رعایت سقف حداکثر حقوق و مزایای کارکنان دولت در لیست حقوق ارسالی مورد توجه قرار گیرد.

در پایان توصیه می‌گردد؛ حتی المقدور متصدیان انجام امور مربوط به حقوق و مزایای دستگاه های اجرایی، در راستای افزایش کنترل های داخلی، گردش شغلی داشته باشند.

سید رحمت الله اکرمی- معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور

2 دیدگاه

  1. سلام وقت شما بخیر خسته نباشید من یک مطلب هست خواستم خدمت شما عرض کنم به خدا ارتشی جماعت زیر فشار حداکثری از بدو انقلاب قرار گرفته هست و متاسفانه این فشار از نظر مالی فوق العاده زیاد شده من نفر میشناسم ۲۹ سال خدمت صادقانه در پایگاه آموزشی و عملیاتی داره یعنی کل ۳۰ سال خدمتش و در نظر بگیرم آقای اکرمی عزیز در حال آموزش و عملیات بوده و دارای ۲ فرزند پر یکی ۲۳ ساله و یکی ۱۰ ساله. خدا شاهده مادر خانه غذا میپزه و هر روز کنار جاده به راننده تریلی ها میفروشه یا اکثرا در حال رانندگی و اسنپ هستند و دارای چند شغل هستند خواهش من از شما اینه که به این قشر زحمت کش و حامی خاک و ناموس این مرز و بوم حامی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خامنه ای کمک کنید تا از وضعیت بد معیشتی کمتر تحت شعاع قرار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام