آزمون وکالت

حق عضویت وکلا و کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز افزایش یافت

حق عضویت وکلا و کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز افزایش یافت

شناسنامه قانون- با درخواست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و موافقت رئیس قوه قضاییه، مبلغ جدید حق عضویت وکلا و کارآموزان تعیین شد.

به تازگی تصویر نامه اداره کل نظارت بر خدمات حرفه‌ای معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه خطاب به رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شده که حکایت از موافقت رئیس قوه قضائیه با درخواست افزایش حق عضویت وکلا و کارآموزان موافقت کرده است.

این درخواست در اواخر سال ۱۳۹۹ از سوی جلیل مالکی به ریاست وقت قوه قضاییه ارائه شده بود. مالکی در آن زمان دو پیشنهاد برای تعیین حق عضویت اعضای کانون وکلا ارائه کرده بود: افزایش پلکانی (از مبلغ ۱ میلیون تومان تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) و افزایش ثابت (مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای همه وکلای پایه یک) که نهایتا رئیس قوه قضاییه با پیشنهاد دوم موافقت کرده است.

حق عضویت وکلا و کارآموزان کانون وکلای دادگستری مرکز

بر این اساس، در اجرای ماده ۹ آیین‌نامه مربوط به تعیین میزان و طرز وصول حق عضویت سالانه وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۵۰، حق عضویت سالانه وکلای دادگستری پایه یک از ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال به ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو و نیم برابر) و حق عضویت سالانه کارآموزان وکالت از ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال به ۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال (بیش از سه و نیم برابر) افزایش می یابد.

حق عضویت وکلا و کارآموزان

جدول زیر، حق عضویت سالانه وکلا و کارآموزان و بهای تمبر (هزینه صدور و تمدید پروانه وکالت) از سال ۱۳۵۵ تاکنون را نشان می دهد:

شناسنامه قانون | 3

شناسنامه قانون | 4

مشاهده فایل ابلاغی بخشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام