آزمون تعیین صلاحیت
وزارت ورزش و جوانان

واگذاری حق نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اشخاص حقیقی و حقوقی

واگذاری حق نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی به دهیاری‌ها و بخش خصوصی (مصوبه شماره 31011 مورخ 1/2/1399 شورای عالی اداری)

وزارت ورزش و جوانان- وزارت کشور- سازمان اداری و استخدامی کشور- سازمان برنامه و بودجه کشور

شورای عالی اداری در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه مورخ 12/11/1398، در اجرای وظایف و اختیارات مندرج در بند (9) ماده (115) قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر شناسایی و واگذاری وظایف، امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیردولتی با هدف رهاسازی دولت از تصدی‌های غیرضرور و همچنین تعیین نحوه ارتباط و تنظیم مناسبات نظام اداری با شوراهای اسلامی، بنا به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان تصویب نمود:

1- وظایف و اختیارات مرتبط با نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها) واقع در روستاها، با حفظ مالکیت دولت و تشخیص وزارت ورزش و جوانان (اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها) در قبال پرداخت کلیه هزینه‌های مندرج در بند (6) این مصوبه، به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط محول می‌شود.

2- وزیر ورزش و جوانان طی مدت یک‌ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبته به تهیه و ابلاغ دستورالعمل اجرایی مورد نیاز برای واگذاری اماکن ورزشی، مشتمل بر نحوه بهره‌برداری، تعهدات دوجانبه بین وزارت مذکور و اشخاص بهره‌بردار، مدت زمان واگذاری، فعالیت‌های مجاز و نحوه اجرای آن و شیوه تمدید قرارداد با رعایت ضوابط و سازوکارهای قانونی مورد عمل، اقدام می‌نماید.

3- تغییر کاربری اماکن ورزشی فوق ممنوع است. در صورت تغییر کاربری یا عدم نگهداری مطلوب به تشخیص وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ةا)، ضمن سلب اختیار مذکور، پرداخت هزینه‌ها و خسارات ناشی از آن (تغییر کاربری یا عدم نگهداری مطلوب)، به عهده بهره‌بردار خواهد بود.

4- بهره‌برداران موظفند ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات، با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نسبت به اجرای برنامه‌های ورزشی اقدام نمایند.

تبصره: به منظور کمک به تأمین هزینه‌های نگهداری و فراهم نمودن امکان انجام فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن، اجرای دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده در دستورالعمل ابلاغی وزیر ورزش و جوانان بلامانع می‌باشد.

5- تمامی مسئولیت‌های قانونی ناشی از بهره‌برداری و نگهداری اماکن موضوع این مصوبه، بر عهده بهره‌بردار می‌باشد.

6- پرداخت کلیه هزینه‌های جاری همچون انشعابات، تعمیران اعم از جزئی و کلی و هزینه‌های نگهداری از این اماکن بر عهده بهره‌بردار می‌باشد.

7- وزارت ورزش و جوانان از طریق ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، مسئولیت اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.

8- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده وزیر ورزش و جوانان می‌باشد و گزارش آن را در مقاطع سالیانه به دبیرخانه شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.

حسن روحانی- رییس‌جمهور و رییس شورای عالی اداری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام