آزمون تعیین صلاحیت
مجموعه طرح‌ها و لوایح

ارسال لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در زمینه افزایش عادلانه میزان حقوق و دستمزدها

لایحه اصلاح برخی احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در جهت افزایش عادلانه میزان حقوق و دستمزدها (نامه شماره ۷۲۵۱۴/۵۹۸۵۹ مورخ ۲/۵/۱۴۰۱ رییس‌جمهور)

جناب آقای دکتر قالیباف

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که به پیشنهاد سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جلسه ۱۵/۴/۱۴۰۱ هیئت وزیران به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به پیوست تقدیم می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی- رییس جمهور

مقدمه توجیهی:

به منظور رفع اشکالات و ابهامات برخی احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزدها و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود یا جوایز متعلق به حساب‌های بانکی و نظارت عمومی بر تسهیلات و تعهدات غیرجاری اخذ شده از بانک‌ها، لایحه زیر برای انجام تشریفات قانونی مربوط ارایه می‌شود:

لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

ماده ۱- در جزء (۱) بند (س) تبصره (۱)، عبارت “به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و” حذف می‌شود.

ماده ۲- بند (ر) تبصره (۶) حذف و شماره بندهای بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

ماده ۳- در جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۲)، عبارت “شورای حقوق و دستمزد موضوع ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و هیئت وزیران” حذف می‌شود.

ماده ۴- در جزء (۱) بند (د) تبصره (۱۶)، بعد از عبارت‌های “تسهیلات و تعهدات” عبارت “غیرجاری” الحاق و عبارت “جاری، سررسید گذشته،” حذف می‌شود.

رییس‌جمهور

مشاهده فایل ابلاغی لایحه و توضیحات

20 دیدگاه

  1. واقعا من هم درک نمی کنم وقتی یه خانم تو همون پست و سمت با یک آقا در یک جا کار میکنن ولی حق اولاد و مسکن و عائله مندی و… به مردها تعلق میگیره به خانم ها نمیگیره در حالی که دو تاشون هم زحمت یکسانی می کشن دقیقا عین بی عدالتیه

  2. واقعا که فرق بین زنومرد درکشور اسلامی اصلا قابل قبول نیست بهر حال هم زن صاحب اولاد هست وهم مرد بچه که بدون زن یا مرد بدنیا نمیاد پس حق اولاد بنظر من باید بهردو تعلق بگیرد

  3. بنده خودم شاغل اداری هستم وشوهرم شغل آزاد،متاسفانه حق اولاد به من تعلق نمی گیره،چه فرقی بین یک خانم شاغل بایک آقای شاغل هست،خانم هاهم بارمسئولیت بچه داری وخانه داری رابه دوش می کشند هم بیرون ازمنزل مشغول به کارهستند،خواهشمندیم مسئولین درامرحمایت ازخانواده وبححث جوانی جمعیت به این موضوع هم توجه کنند.

    1. سلام کاملا موافقم خانم برای آمدن به سر کار کلی متحمل هزبنه میشود برای نگهداری بچه بعد حق اولاد از ما سلب بشه کار ناعلانه ایست . مسئولین عزیز لطفا این را هم مدنظر قرار دهید حداقل در قانون حمایت از خانواده حق اولاد بانوان کارمند را احیا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام