آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

ارائه غیرحضوری شماره حساب بانکی مستمری‌بگیران در eservices.tamin.ir

ارائه شماره حساب بانکی مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری (بخشنامه شماره ۳۱۱۳/۹۹/۵۰۳۰ مورخ ۱۶/۷/۱۳۹۹ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیرکل محترم تامین اجتماعی استان…

موضوع: ارائه شماره حساب بانکی مستمری‌بگیران به صورت غیرحضوری

با سلام احتراما؛ به آگاهی میرساند:

در راستای کاهش مراجعات غیرضروری، افزایش رضایتمندی مخاطبین و همکاران و توسعه خدمات غیرحضوری به مستمری‌بگیران، امکان ارائه شماره حساب بانکی توسط مستمری‌بگیران، در سامانه خدمات غیرحضوری (طرح ملی مرحوم دکتر نوربخش) به آدرس eservices.tamin.ir ایجاد گردیده و مستمریبگیران می‌توانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق منوی مستمری‌بگیران، گزینه «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌بگیران»، نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال آن اقدام نمایند.

در همین راستا لازم است واحد مستمری‌های شعب در سامانه متمرکز مستمری از طریق منوی «کارتابل غیرحضوری» در همین سامانه و فیلتر کردن فیلد «نوع درخواست» به عنوان «اعلام شماره حساب بانکی» موارد ثبت‌شده توسط مستمری‌بگیران را مشاهده نمایند. در صورت پذیرش درخواست ارائه شماره حساب مربوطه، اطالعات حساب بانکی مستمری‌بگیر به صورت خودکار در منوی نحوه پرداخت پایگاه اطلاعات احکام، ذخیره خواهد شد و نیازی به ثبت اطلاعات توسط کاربر نمیباشد. فیلد مربوط به عضویت کانون با گزینه «بلی» و فیلد مربوط به عضویت بیمه تکمیلی با گزینه «خیر» تکمیل شده و در صورت لزوم، فیلدهای مذکور توسط کاربر قابل ویرایش می‌باشد.

همچنین در صورتی که به هر دلیل، در بررسی اولیه، ثبت شماره حساب مستمری‌بگیر مورد تایید شعبه نباشد، می‌بایست درخواست مربوطه را رد نماید.

قابل ذکر است:

۱- با توجه به این که در حال حاضر، فرم وکالتنامه و معرفی به بانک، با امضا یا اثر انگشت مستمری‌بگیر در پرونده الکترونیک بارگذاری میگردد، شعبه میبایست این فرم را پس از ثبت در دبیرخانه، تصویربرداری نموده و راهنمایی الزم در خصوص عدم مراجعه مستمری‌بگیر و ارسال شماره حساب به صورت غیرحضوری ارائه نماید.

۲- با عنایت به امکان صحت‌سنجی شماره حساب بانکهای رفاه کارگران، ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات، این اقدام هنگام ثبت شماره حساب توسط مستمری‌بگیر در سامانه خدمات غیرحضوری و همچنین موقع ثبت در پایگاه اطالعات مستمریبگیران در شعبه، صورت خواهد گرفت.

۳- ثبت درخواست ارائه شماره حساب در سامانه و همچنین پذیرش یا عدم پذیرش درخواست توسط شعبه، با ارسال پیامک به مستمری‌بگیر اطالعرسانی خواهد شد.

۴- با توجه به حساسیت پرداخت مستمریها، در پایان وقت اداری هر روز نباید هیچگونه درخواست ارائه شماره حساب بلاتکلیف در سامانه خدمات غیرحضوری باقی مانده باشد.

۵- گزارش آماری از درخواستها در منوی کارتابل غیرحضوری، با فیلتر کردن نوع درخواست به عنوان «درخواست اعلام شماره حساب بانکی مستمری‌بگیران» مربوط به هر شعبه قابل بهره‌برداری می‌باشد.

به منظور ارتقاء رضایتمندی مخاطبین و جلوگیری از هرگونه خلل در فرآیند خدمترسانی به جامعه مستمری‌بگیران، معاونین تعهدات بیمه‌ای ادارات کل استانها از طریق اداره مستمریها مکلفند در پایان وقت اداری هر روز، از تعیین تکلیف تمامی درخواست‌های ارسال شده به شعب تحت پوشش، با فیلتر کردن فیلد وضعیت به عنوان «در حال بررسی« در منوی مذکور (بند ۵) اطمینان حاصل نمایند.

ناهید حیدری- مدیر کل مستمری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام