قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعیاستخدام و تبدیل وضعیت

ضوابط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پزشکان به پیمانی در سازمان تأمین اجتماعی

ضوابط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پزشکان سازمان تأمین اجتماعی

شناسنامه قانون- فرآیند تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی شاغل در مراکز درمانی و سایر نیروهای قراردادی شاغل در مشاغل کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد.

بر اساس مصوبه هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه، مقرر شده است در زمینه تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان و نیروهای قراردادی ماده ۲۰ آیین‌نامه استخدامی سازمان که در مشاغل کارشناسی، شاغل هستند (دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) به قرارداد پیمانی اقدام شود؛ لذا از مدیران تأمین‌اجتماعی استان‌ها خواسته شده فهرست مشمولان این ضابطه را تهیه و ارسال کنند تا اقدامات اداری بعدی در مورد تغییر وضعیت آنان انجام شود.

ضوابط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پزشکان سازمان تأمین اجتماعی

مشمولان: مشمولان این ضابطه کلیه پزشکان و نیروهای قراردادی شاغل در قالب ماده ۲۰ آیین‌نامه استخدامی سازمان تأمین اجتماعی که به‌صورت تمام وقت از محل ردیف‌های بلاتصدی در سطوح شغلی کارشناسی و بالاتر اشتغال به کار دارند، می‌باشد.

شرایط عمومی تبدیل وضعیت:

دارا بودن حداکثر ۴۰ سال جهت پزشکان عمومی و متخصص، دارا بودن حداکثر ۳۵ سال جهت مشاغل کارشناسی و همچنین دارا بودن تحصیلات مرتبط و دانش تخصصی و توانایی‌های لازم برای انجام وظایف و مسئولیت‌های شغل مورد نظر، از الزامات عمومی تبدیل وضعیت پزشکان و نیروهای قراردادی است.

شرایط اختصاصی تبدیل وضعیت:

دارا بودن حداقل ۶ سال (۲۱۶۰ روز) سابقه خدمت قراردادی تمام وقت متوالی یا متناوب در قالب ماده ۲۰ آئین‌نامه استخدامی برای مشمولان الزامی است که در این زمینه سابقه اشتغال در مناطق محروم، دو برابر محاسبه می‌شود، سابقه اشتغال پزشکان متخصص یک و نیم برابر محاسبه می‌شود و به ازای تاهل و هر فرزند به میزان یک سال از حداقل سابقه تعیین شده، کسر خواهد شد.

شرایط تعدیل حداکثر شرط سنی:

  • در صورت ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح، مدت خدمت دوره ضرورت و احتیاط و نیز مدت انجام خدمات قانونی (قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، ضریب k) در واحدهای ملکی و غیرملکی سازمان به حداکثر شرط سنی افزوده می‌شود.
  • سابقه اشتغال غیررسمی و تمام‌وقت در واحدهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی (بیمه‌ای‏/ درمانی‏/ ستادمرکزی) و سایر مراکز دولتی، شرکت‌های مأموریتی و تکلیفی (سهامی خاص و صددرصد متعلق به سازمان تأمین اجتماعی)، بیمارستان‌های میلاد، البرز و سایر مراکز درمانی متعلق به این سازمان که به‌صورت موسسه یا هیات‌مدیره فعالیت می‌کنند نیز منوط به ارائه گواهی پرداخت حق بیمه مربوطه به حساب سازمان تامین‌اجتماعی، به حداکثر شرط سنی مشخص شده در این ضابطه افزوده خواهد شد.
  • در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ازای تأهل و نیز داشتن هر فرزند نیز به میزان یک سال به حداکثر سن مقرر اضافه می‌شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام