وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سبد کالای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه

سبد کالای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه (تصويب نامه شماره ۱۵۵۴۰۸/ت۴۹۹۷۳هـ  مورخ ۱/۱۰/۱۳۹۲ هيأت وزيران)

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۰/۹/۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱- در راستای سیاستهای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبدکالا، شامل (۸/۱) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (۱۰) کیلوگرم برنج، (۴) کیلوگرم گوشت مرغ، (۸۰۰) گرم پنیر بسته‌بندی (uf) و (۸/۱) کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه در دو نوبت تا پایان سال ۱۳۹۲ تحویل می‌شود.

۲- افراد زیر مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند:

الف- کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی.

ب- روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه).

ج- سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور.

تبصره- قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از شمول این تصویب‌نامه مستثنی می‌باشند.

۳- سبد کالای موضوع این تصویب‌نامه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهدشد.

۴- وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می‌باشد.

۵- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند (۲) را از دستگاههای اجرایی ذی‌ربط دریافت و پس از راستی‌آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.

تبصره- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.

۶- دستگاه‌های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌گردد، موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

۷- دستگاههای اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن‌ها با وزارت مذکور اقدام نمایند.

۸- معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب‌نامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل ردیف‌های متفرقه تأمین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.
۹- وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تأمین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی‌الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تأمین اقدام نماید.

۱۰- انتخاب مباشرین تأمین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

۱۱- دستگاههای مباشر تأمین موظفند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۳ نسبت به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر ۱۳۹۳ نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب‌نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.

۱۲- وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب‌نامه نظارت نماید.

معاون اول رئیس‎جمهور- اسحاق جهانگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام