آزمون تعیین صلاحیت
مقررات حقوق و دستمزد

تصویب‌نامه درخصوص پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) در سال ۱۳۹۱

تصویب‌نامه درخصوص پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) در سال ۱۳۹۱ (شماره ۲۳۲۳۷۲/ب۴۷۶۶۷هـ مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ هيأت وزيران)

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمـایه انسانی رییس جمهور و بـه اسـتناد ماده واحده قـانون نحوه پـرداخت عیدی به کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۴- و مـاده (۷۵) قانون مـدیریت خـدمات کشوری ـ مصوب ۱۳۸۶ـ تصویب نمود:

تصویب‌نامه درخصوص پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) در سال ۱۳۹۱

۱- دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاههای اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت چهار میلیون و بیست و پنج هزار (۰۰۰/۰۲۵/۴) ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۱ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاههای اجرایی پرداخت نمایند.

تبصره ۱- پرداخت هرگونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند توسط دستگاههای مزبور و تمام واحدهای وابسته و تابعه و سایر واحدهایی که اجرای مقررات در مورد آنها مستلزم ذکر نام است، ممنوع می‌باشد. سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکتها مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش نمایند.

تبصره ۲- پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت، به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۱ خواهد بود.

۲- میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوقهای بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد سازندگی و صندوقهای بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوقهای بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی، چهار میلیون و بیست و پنج هزار (۰۰۰/۰۲۵/۴) ریال از محل بودجه مصوب هر دستگاه اجرایی قابل پرداخت می‌باشد.

۳- خدمت نیمه‌وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام‌وقت محسوب می‌شود. معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

۴- شرکتهای دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این تصویب‌نامه به مدیران و اعضای هیات‌مدیره خودداری نمایند. مسئولیت اجرای این بند بر عهده مدیرعامل و سایر مدیران ذی‌ربط می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور- محمدرضا رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام