بخشنامه‌های نظام مشاوران و پیمانکاران

آیین‌نامه ساماندهی و واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (تصویبنامه شماره ۹۵۵۹۳/ت۵۲۴۶۶هـ مورخ ۲۲/۷/۱۳۹۴ هیأت وزیران)

آیین‌نامه ساماندهی و واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (تصویبنامه شماره ۹۵۵۹۳/ت۵۲۴۶۶هـ مورخ ۲۲/۷/۱۳۹۴ هیأت وزیران)

وزارت امور اقتصادی ودارایی ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

هیأت وزیران در جلسه ۵/۷/۱۳۹۴ به پیشنهاد شماره ۱۴۶۰۳۴ مورخ ۵/۷/۱۳۹۴ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه ساماندهی و واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه ساماندهی و واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

ماده ۱- در این آیین‌نامه منظور از دستورالعمل، دستورالعمل شرایط واگذاری طرح‌هایتملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیردولتی موضوع مصوبه شماره ۱۴۲۶۰۰ مورخ ۱۴/۷/۱۳۹۴ شورای اقتصاد است و سایر اصطلاحات این آیین‌نامه در همان تعاریف ذکرشده در دستورالعمل به کار می‌روند.

ماده ۲- دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظفند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه، فهرست پروژه‌های قابل واگذاری را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه نمایند و سازمان نیز ظرف ده روز فهرست پروژه‌های یادشده را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود و حسب ضرورت سایر رسانه‌های ارتباط جمعی اعلام نماید.

تبصره- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها نسبت به انتشار فهرست پروژه‌هاییکه منابع آنها از اعتبارات استانی تأمین می‌شوند، اقدام نمایند.

ماده ۳- متقاضیان خرید یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اعلام شده، تقاضای خود را به دستگاه اجرایی ذی‌ربط برای مشارکت ارسال کنند.

ماده ۴- دستگاه اجرایی موظف است ظرف یک ماه پس از وصول تقاضای سرمایه‌گذار،نسبت به بررسی و احراز صلاحیت متقاضی و تهیه گزارش توجیهی فنی، مالی و اقتصادی اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام نماید. در مورد پروژه‌هایی که بیش از یک متقاضی دارند، دستگاه اجرایی حسب شرایط ماده (۴) دستورالعمل، نسبت به انتخاب سرمایه‌گذار اقدام نماید.

ماده ۵- استانداران مکلفند تمامی امکانات خود و دستگاه‌های اجرایی استان را برایجلب سرمایه‌گذاران به منظور واگذاری طرح‌های استانی و ملی استان بکار گیرند.

معاون اول رئیس‎جمهورـ اسحاق جهانگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام