فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
تکریم ارباب رجوع

سامانه مطالبات عمومی ایرانیان

سامانه مطالبات عمومی ایرانیان

خبر مورخ 22 دی‌ماه 1398

آیین نامه سامانه مطالبات عمومی ایرانیان در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت به تصویب رسید و برای تصویب نهایی آماده طرح در هیئت وزیران است.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد سامانه مطالبات عمومی ایرانیان را به عنوان یک ضرورت در بهسازی حکمرانی و سازوکارهای تصمیم گیری و سیاستگذاری عمومی طراحی و ارایه نمود و طی بررسی های متعدد در کمیسیون امور اجتماعی در نهایت به تصویب اعضا رسید.

بر همین اساس، چگونگی طرح مطالبات در سامانه مطالبه گری عمومی ایرانیان (سمع)، معیارهای ارزیابی مطالبات و اختیارات و وظایف کمیته ارزیابی، در نسخه اصلاح شده آیین نامه اجرایی سامانه مطالبات ایرانیان اعمال و با لحاظ نظرات اعضای هیئت دولت مبنی بر اصلاح موانع ثبت مطالبات از حالت سلبی به ایجابی تصویب شد.

گفتنی است، این آیین نامه به منظور جلب مشارکت عمومی در فرایند سیاستگذاری و نظارت همگانی در حیطه اختیارات دستگاه‌های اجرایی و بهبود پاسخگویی دولت به انتظارات عمومی و همچنین، افزایش شفافیت عملکرد دولت، فعالیت خواهد نمود.

بر همین اساس، هر شهروند ایرانی بالای ۱۸ سال می تواند با درج شماره ملی خود، مطالبات عمومی از دولت را در این سامانه درخواست یا از آن حمایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام