آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

آیین نامه تبصره (2) ماده (64) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

آیین نامه تبصره (2) ماده (64) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (تصویبنامه شماره 14574/ت50559هـ مورخ 11/2/1395 هیأت وزیران)

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران- بنیاد شهید و امور ایثارگران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

هیئت وزیران در جلسه 5/2/1395 به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد تبصره (2) ماده (64) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران -مصوب 1391- آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی ماده (64) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ماده 1- در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

الف- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران

ب- دستگاه های مشمول: دستگاه های موضوع ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران -مصوب 1391-

پ- ایثارگران: شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر، آزاده و رزمنده.

ت- اسناد و آثار: اصل هر گونه اثر و سند فرهنگی، تاریخی، علمی مکتوب و غیرمکتوب متعلق به ایثارگران اعم از دیداری، شنیداری، نوشتاری، غیرنوشتاری، مضبوط، الکترونیکی و آثار موزه ای و حجمی.

ماده 2- جمع آوری اسناد و آثار از ایثارگران و یا خانواده های آنان، صرفاً توسط و از طریق بنیاد انجام خواهد شد و دستگاه های مشمول موظف به همکاری و هماهنگی با بنیاد می باشند. دستگاه های مشمول موظفند اصل اسناد و آثار را که قبلاً گردآوری شده است، به بنیاد تحویل دهند.

ماده 3- بنیاد موظف است طبق استانداردهای ابلاغی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به نمایه سازی و فهرست نویسی و تشکیل بانک جامع اطلاع رسانی اسناد و آثار ایثارگران اقدام و استانداردهای لازم را برای حفاظت و نگهداری اسناد و آثار ایثارگران فراهم و رعایت نماید.

ماده 4- اسناد و پرونده های دولتی از شمول این آیین نامه مستثنی هستند.

ماده 5- اسناد و آثار با رعایت اصول طبقه بندی جمع آوری، نگهداری و مستندسازی خواهند شد و در صورت انتشار اسناد و آثار، رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبان آن الزامی است.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام