آزمون تعیین صلاحیت
حق بیمه و بازنشستگی

ضوابط متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در مهرماه ۱۳۹۹

ضوابط متناسب سازی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح در مهرماه ۱۳۹۹

(اطلاعیه شماره یک سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح)

به موجب نامه شماره ۲۴۱۸۶۳ مورخ ۱/۷/۱۳۹۹ سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور، امتیازات متناسب سازی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح به شرح جدول زیر ابلاغ شده است و طبق توافق انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور، مفاد این ابلاغیه در حقوق مهرماه ۱۳۹۹ مشترکین محترم اعمال خواهد شد.

جایگاه شغلی امتیاز
سرجوخه یا رتبه 4 و کمتر 17000
گروهبان 3 یا رتبه 5 17700
گروهبان 2 یا رتبه 6 18400
گروهبان 1 یا رتبه 7 19100
استوار دوم یا رتبه 8 19800
استوار یکم یا رتبه 9 20500
ستوان سوم یا رتبه 10 21400
ستوان دوم یا رتبه 11 22300
ستوان یکم یا رتبه 12 23200
 سروان یا رتبه 13 24100
سرگرد یا رتبه 14 25200
 سرهنگ دوم یا رتبه 15 26300
 سرهنگ یا رتبه 16 27500
 سرتیپ دوم یا رتبه 17 29000
 سرتیپ یا رتبه 18 30500
سرلشکر یا رتبه 19 32000
سپهبد یا رتبه 20 33500
ارتشبد یا رتبه 21 35000

توضیحات تکمیلی:

نکته ۱: مشترکینی که با ۳۰ سال خدمت بازنشسته شده باشند، از حقوق پایه متناسب سازی به شرح امتیازات این جدول، به طور کامل برخوردار می شوند.

نکته ۲: مشترکینی که دارای سابقه مدیریت هستند، درصد حق مدیریت آنان در حقوق پایه متناسب‌سازی لحاظ می‌شود.

نکته ۳: مشترکینی که با سابقه خدمت کمتر از ۳۰ سال بازنشسته شده اند، به ازای هر سال سابقه کمتر از سی سال، ۲/۵ درصد از حقوق آنان کسر می‌شود.

نکته ۴: مشترکینی که با سابقه خدمت بیشتر از ۳۰ سال بازنشسته شده‌اند، به ازای هر سال سابقه بالاتر از سی سال، ۲/۵ درصد به حقوق آنان اضافه می‌شود.

نکته ۵: مشترکینی که دارای رتبه حقوقی بالاتر از جایگاه شغلی مبنای محاسبه حقوق هستند، امتیاز رتبه حقوقی بالاتر آنان بر اساس ضوابط مربوطه، در حقوق آنها لحاظ می‌شود.

نکته ۶: افزایش امتیازات مقامات و اعضای هیئت علمی نیروهای مسلح تابع ضوابط اصلاحی مربوطه به مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.

نکته ۷- برای کلیه مشترکین یک محاسبه بر مبنای میانگین حقوق مشمول کسور ۲۴ ماه یا ماه آخر خدمت و یک محاسبه بر اساس ضوابط متناسب سازی انجام می‌شود و هر کدام که بالاتر بود ملاک پرداخت قرار می‌گیرد. لذا مشترکینی که حقوق فعلی آنان بالاتر از حقوق متناسب‌سازی باشد، در شمول متناسب‌سازی قرار نمی‌گیرند.

نکته ۸: امتیاز فوق العاده ایثارگری مشترکین دارای سوابق ایثارگری، برابر آخرین ضوابط ابلاغی ستاد کل ن. م محاسبه و به صورت جداگانه لحاظ می‌شود.

نکات مهم:

۱- شاخص تعیین شده برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح، ۹۰ درصد میانگین حقوق ناخالص مشمول کسور شاغلین ۳۰ سال خدمت همطراز می‌باشد. (حق مسکن، خدمات رفاهی، بدی آب و هوا و دوری از مرکز جزء فوق‌العاده‌های مشمول کسور نمی‌باشد). لذا مشترکین محترم از مقایسه فردی یا کلید پستی حقوق تعیین شده با حقوق شالغین فعلی منصوب در شغل قبلی خود در سازمان‌های متبوعه خودداری فرمایند.

۲- مبنای محاسبه حقوق متناسب‌سازی، جایگاه شغلی زمان اشتغال مشترکین محترم می‌باشد و امتیازات جدول فوق بر اساس جایگاه شغلی در محاسبه حقوق مهرماه لحاظ می‌گردد.

۳- با توجه به پیگیری بعضی از بازنشستگان محترم در خصوص حکم تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (۲۰ درصد بالاتر نیروهای مسلح) موارد زیر به آگاهی شما عزیزان می‌رسد:

الف- در تمام جایگاه‌های شغلی نیروهای مسلح، بخشی از این حکم لحاظ شده است.

ب- مکاتبات، جلسات و پیگیری‌های متعددی در سازمان برنامه و بودجه کشور برای این موضوع انجام شده است.

پ- تعیین شاخص ۹۰ درصد میانگین حقوق ناخالص مشمول کسور شاغلین ۳۰ سال خدمت همطراز برای اجرای متناسب‌سازی، بخشی از معذوریت‌های اجرای کامل این حکم بوده است.

ت- در نهایت سازمان برنامه و بودجه کشور طی نامه شماره ۳۸۳۷۹۴ مورخ ۱۹/۷/۱۳۹۹ اعلام نموده است که بعد از اجرای متناسب‌سازی در مهرماه جاری، هر گونه تغییر در جدول امتیازات را در جلسه مشترک با سازمان اداری و استخدامی کشور، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی ن.م مورد بررسی قرار خواهد داد.

۴- طبق ماده ۸ دستورالعمل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، متناسب‌سازی حقوق از تاریخ ۱/۷/۱۳۹۹ لازم‌الاجرا می‌باشد. لذا بابت قبل از این تاریخ هیچ‌گونه معوقه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

۵- تصویب و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، حاصل شش ماه تلاش بی‌وقفه و پیگیری مستمر کلیه حوزه‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی مرتبط با نظام پرداخت بازنشستگان و تعامل بسیار خوب سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد. لذا از همه عزیزانی که در تحقق این امر مهم همکاری و همراهی داشته‌اند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نماییم.

سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح- ۱۹/۷/۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام