حق بیمه و بازنشستگی

لایحه نظام جامع بازنشستگی

لایحه نظام جامع بازنشستگی

خبر مورخ 19 مهر 1398

رنجبرزاده در تشریح نشست بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی: لایحه نظام جامع بازنشستگی آبان ماه تقدیم مجلس می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس در تلاش برای اصلاح ساختار و تقویت منابع بیمه تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی است، گفت: بر اساس اظهارات رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دولت لایحه نظام جامع بازنشستگی را تدوین و در آبان ماه تقدیم مجلس خواهد کرد.

اکبر رنجبر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( شنبه، 19 مهرماه ) هیات رئیسه برای بررسی آخرین وضعیت صندوق‌های بازنشستگی با حضور مسئولان مربوطه، گفت: بر اساس برنامه از پیش تنظیم شده توسط هیات رئیسه وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی، کشوری، لشکری، عشایری و کشاورزان و روستاییان امروز با حضور وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دفاع، رئیس اداری و استخدامی، مدیران عامل صندوق‌ها و کارشناسان به عنوان یک ابر چالش از نگاه مجلس مورد بررسی قرار گرفت تا در دهه های آینده ما را دچار مشکل نکنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 93 در صندوق کشوری حدود 15 هزار میلیارد تومان منابع داشتیم در حالی که در حال حاضر برای پرداخت حقوق و مستمری این صندوق نیاز به حدود 40 هزار میلیارد تومان داریم یعنی از 15 هزار میلیارد به 40 هزار میلیارد تومان رسیدیم.

وی یادآور شد: برای صندوق‌های نیروهای مسلح و لشکری از 11.7 دهم هزار میلیارد تومان در سال 93 در حال حاضر به نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان رسیدیم در حالی اگر بودجه عمومی اختصاص داده شده به این صندوق‌ها حدود 15 درصد افزایش یافته باشد بین 30 تا 33 درصد مصارف آنها افزایش یافته و اگر این روند تداوم یابد حتی بودجه نفت پاسخگوی نیازهای آنها نخواهد بود بنابراین یک سری ایراداتی در مدیریت منابع، ساختارهای صندوق‌ها و قوانین وضع شده وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم، ادامه داد: طبق گزارش سازمان حسابرسی کشور، دولت نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان و طبق گفته تامین اجتماعی 181 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و این بدهی‌های انباشته ورشکستگی صندوق‌ها را در پی خواهد داشت.

رنجبرزاده افزود: از این رو مجلس مصمم است در این رابطه به جمع‌بندی کامل و جامع برسد که بر این اساس مشکلات موجود را در جلسه غیرعلنی صحن علنی مطرح و مجلس به مواردی که ضرورت دارد اصلاحاتی در قانون انجام دهد ورود خواهد کرد البته دولت نیز لوایح مورد نیاز را تقدیم مجلس می‌کند که در نهایت به جمع بندی نهایی خواهیم رسید در واقع منابع مورد نیاز صندوق‌ها را به نحوی تامین خواهیم کرد که برای یک دهه آینده بتوان این مشکل را درمان کرد و بی تفاوت از کنار آن نگذریم تا در آینده دچار بحران و چالش اساسی شویم.

لایحه نظام جامع بازنشستگی آبان ماه تقدیم مجلس می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در نشست امروز انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد که لایحه نظام جامع بازنشستگی را دولت تهیه و در ماه پیش رو آن را نهایی خواهد کرد که امیدواریم آن را آبان ماه تقدیم مجلس کنیم تا بخشی از آن را بتوان در قانون بودجه سال 99 لحاظ کرد.

تلاش مجلس برای برای اصلاح ساختار و تقویت منابع بیمه تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: در این نشست نمایندگانی از کمیسیون بهداشت و درمان، اجتماعی و اقتصادی حضور دارند و در تلاش هستیم تا به جمع بندی نهایی برسیم و بتوان برای اصلاح ساختار و تقویت منابع بیمه تامین اجتماعی و صندوق های کشوری، لشکری و بازنشستگی گام برداشت البته بر اساس برنامه‌ریزی هیات رئیسه، هر ماه یک موضوع در صحن غیرعلنی مطرح می شود که بر این اساس در آبان ماه وضعیت صندوق ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی راهکارهای حل دائمی مشکلات صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح

 

همچنین، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز ( شنبه، 19 مهرماه) در حاشیه نشست  هیات رئیسه مجلس با دستگاه‌های مربوطه برای بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در جمع خبرنگاران، گفت: در این نشست موضوع صندوق های بازنشستگی از جمله نیروهای مسلح مطرح شد که بسیار حائز اهمیت بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افزود: در صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح به دلیل شرایط خاص، یعنی مسائل مرتبط با دوران دفاع مقدس و نوع کار نیروهای مسلح که با سختی و خطر مواجه است، مشکلات حادتر است و ما در طول 15 سال گذشته با مشکلات قابل توجهی مواجه بودیم و این مشکلات مورد توجه دولت و وزارت دفاع  قرار گرفته و در تلاش هستیم گام به گام مشکلات و مسائل را حل کنیم.

وی ادامه داد: در صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح از یک سو با تعهد پرداخت حقوق بازنشستگی بازنشستگان نیروهای مسلح و از سویی با مسائل مربوط به خدمات رفاهی آنها مواجه هستیم که با کمک مجلس و دولت گام های موثری برای رفع آنها برداشته‌ایم.

حاتمی یادآور شد: برای حل دائمی مشکلات صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح برنامه بلندمدت و راهکار‌های مؤثری را پیش بینی کرده‌ایم که امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و همت مجلس بتوان پایه آن را در قانون بودجه سال 99 پیش‌بینی کنیم و به مجموعه تمهیدات اتخاذ شده برای حل مشکلات صندوق شتاب بیشتری ببخشیم.

موضوع صندوق های بازنشستگی مهم و قابل توجه است

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه موضوع صندوق های بازنشستگی مهم و قابل توجه است و حل مشکلات اهتمام و همت ملی را می طلبد، گفت: برگزاری نشست امروز بیانگر این بود که دولت و مجلس پای کار آمده اند و برنامه دقیق تری را تنظیم خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام