حق بیمه و بازنشستگی

آیین نامه اجرایی ماده (59) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه

آیین نامه اجرایی نحوه محاسبه حق بیمه کسر شده کارکنان دولتی از فوق‌العاده اضافه کار موضوع قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (مصوبه شماره 122290/ت51128هـ مورخ 5/10/1395 هیأت وزیران)

دستورالعمل اجرایی شماره 70 مستمری‌ها سازمان تأمین اجتماعی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- سازمان اداری و استخدامی کشور

هیئت وزیران در جلسه 1/10/1395 به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده (59) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

ماده 1- حقوق بازنشستگی کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون تأمین اجتماعی که قبل از 17/4/1393 از اضافه کار آنان کسور بازنشستگی کسر و به حساب صندوق تأمین اجتماعی واریز شده است، به شرح و فرمول زیر محاسبه و پرداخت می شود:

الف- سازمان تأمین اجتماعی موظف است در مورد هر یک از کارکنان یاد شده با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و با استفاده از مستندات مربوط، نسبت مجموع اضافه کار ماهانه پرداختی که از آن حق بیمه کسر شده است به مجموع اقلام حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در طول دو سال آخر خدمت (بدون اختساب مبالغ اضافه کار) حداکثر منتهی به 17/4/1393 را محاسبه نماید.

ب- نسبت (درصد) موضوع جزء (الف) در مبلغ میانگین حقوق و مزایای مستمر و فوق العاده ویژه موضوع بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول کسر حق بیمه (بدون احتساب اضافه کار) فرد ظرف دو سال آخر منتهی به بازنشستگی ضرب می شود.

پ- مبلغ حاصل از اعمال جزء (ب) در یک سی ام مجموع سنوات پرداخت حق بیمه از اضافه کار منتهی به تاریخ 17/4/1393 ضرب می شود.

ت- مبلغ به دست آمده از اعمال جزء (پ) به مبلغ مستمری بازنشستگی موضوع ماده (77) قانون تأمین اجتماعی که در آن متوسط مزد یا حقوق بیمه شده بدون لحاظ اضافه کار محاسبه شده است، اضافه می شود.

فرمول محاسبه مستمری نهایی:

A: مجموع اضافه کار ماهانه که از آن حق بیمه کسر شده است در طول دو سال خدمت منتهی به 17/4/1393.

B: مجموع اقلام حقوق و مزایای مستمر مشمول کسر حق بیمه در دو سال خدمت منتهی به 17/4/1393.

C: مبلغ حقوق و مزایای مستمر مشمول کسر حق بیمه (بدون احتساب اضافه کار) در دو سال آخر.

N: مجموع سنوات پرداخت حق بیمه همراه با اضافه کار منتهی به 17/4/1393.

Y: نسبت A به B.

ماده 2 پاداش پایان خدمت کارکنان یاد شده نیز به شرح زیر محاسبه می شود:

مبلغ محاسبه شده موضوع جزء (پ) ماده (1) این آیین نامه به مبلغ آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه (بدون محاسبه اضافه کار) اضافه شده و مجموع این دو مبلغ در سنوات خدمت کارمند (حداکثر 30 سال) ضرب می شود.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

شناسنامه قانون | shenasname

1 دیدگاه

  1. سلام تقدیر و سپاسگزاری از وزیر رفاه وتامین اجتماعی وقت که پیگیر حق حقوق پرداخت کسورات اضافه کار بازنشستگان تامین اجتماعی شدند خداوند به همه مسئولین دلسوز سلامتی عطا فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام