بخشنامه‌های نظام مشاوران و پیمانکاران

اعلام شروع و پایان قرارداد، تغییر نفرات امتیاز آور، هیأت مدیره و سهامدار و به روز رسانی تاریخ انقضاء گواهینامه های تشخیص صلاحیت شرکت های پیمانکاری

اعلام شروع و پایان قرارداد، تغییر نفرات امتیاز آور، هیأت مدیره و سهامدار و به روز رسانی تاریخ انقضاء گواهینامه های تشخیص صلاحیت شرکت های پیمانکاری (بخشنامه شماره 626926 مورخ 29/4/1395 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)

مدیران عامل محترم شرکت های پیمانکار

با سلام و احترام

به منظور تسریع در روند تصمیم گیری و انجام فرآیند مربوط به تشخیص صلاحیت شرکت های پیمانکاری، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن خودداری از مکاتبات غیرضرور در خصوص اعلام شروع و پایان قرارداد، تغییر نفرات امتیاز آور، هیأت مدیره و سهامدار و به روز رسانی تاریخ انقضاء گواهینامه های تشخیص صلاحیت، موارد زیر رعایت گردد:

1- اعلام شروع قرارداد: شرکت های پیمانکاری موظفند حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ انعقاد قرارداد، به سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی (ساجات) به آدرس اینترنتی http://sajat.mporg.ir مراجعه کرده و مشخصات و اطلاعات قرارداد جدید خود را ثبت نمایند. بدیهی است بعد از گذشت زمان تعیین شده امکان ثبت قرارداد فراهم نمی باشد.

2- اعلام پایان قرارداد: شرکت های پیمانکاری به منظور آزاد سازی ظرفیت کاری خود با مراجعه به سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی (ساجات) به آدرس اینرنتی http://sajat.mporg.ir وضعیت قراردادهای خود را پس از اتمام، (یعنی انجام حداقل 95 درصد از قرارداد) از حالت «در دست اجرا و یا معلق» به «گذشته» تبدیل نمایند.

در صورتی که قراردادی پیش از موعد مقرر و رسیدن به 95 درصد مبلغ اولیه خاتمه یابد (ماده 48 شرایط عمومی پیمان)، شرکت می تواند به منظور آزادسازی ظرفیت کاری خود، وضعیت قرارداد را به حالت «خاتمه یافته» تغییر دهد. مستندات اطلاعات وارد شده در پرونده الکترونیک در بخش ردیف های سایر الصاق شود.

بدیهی است مسئولیت عدم انطباق اطلاعات ثبت شده با مستندات ارایه شده به عهده شرکت می باشد.

3- تغییر نفرات امتیاز آور، هیأت مدیره و سهامدار: تمامی تغییرات نفرات امتیاز آور، هیأت مدیره و سهامدار فقط توسط شرکت و از طریق سامانه ساجات امکان پذیر می باشد. در صورتی که پرونده الکترونیکی پیمانکار در سامانه ساجات در حالت «تکمیل» یا «رفع نقص» باشد، شرکت می تواند رأساً نسبت به تغییر نفرات اقدام نماید.

در صورتی که شرکت در سامانه ساجات دارای پرونده در حالت «صدور گواهینامه» باشد، می بایست با ایجاد تقاضای جدید (پرونده جدید در سامانه ساجات) و حذف افراد مورد نظر از سامانه و معرفی افراد جایگزین نسبت به ارسال پرونده اقدام نماید. صرفاً پس از بررسی و تأیید افراد جایگزین و تأیید نهایی پرونده الکترونیکی جدید، نام افراد متقاضی خروج، از سامانه حذف خواهد شد.

4- بروز رسانی تاریخ انقضاء گواهینامه (تجدید گواهینامه): جهت بروز رسانی پرونده لازم است ضمن فعال نمودن تیک بروز رسانی افزایش ظرفیت ریالی شرکت، تمامی تغییرات در پرونده الکترونیکی شرکت اعمال و جهت بررسی ارسال گردد.

غلامحسین حمزه مصطفوی- رییس امور نظام فنی و اجرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام