فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
تعطیلات و مرخصی

لغو دورکاری (حضور دو سوم) و تغییر ساعت کاری از 10 خرداد 99

لغو دورکاری (حضور دو سوم) و تغییر ساعت کاری از 10 خرداد 99 (بخشنامه شماره 99778 مورخ 7/3/1399 سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری

با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند) در سطح کشور و در اجرای بند (4) از مصوبات بیست و یکمین جلسه مورخ 03‏/03‏/1399 ستاد ملّی مقابله با بیماری کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:

بند 4‏‏- حضور کارمندان در مشاغل اداری:

از تاریخ 10‏/03‏/1399 ساعت کار روزانه دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت 7:30 تا 14:30 خواهد بود و کلیه کارکنان با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است در محل کار حاضر شده و خدمات موظف را ارائه خواهند کرد.

ترتیبات اجرائی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد.

موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می گردد :

1- کلیه دستگاه‌های اجرایی، مدیران و کارکنان موظفند کماکان در انجام فعالیت های خود پروتکل های بهداشتی کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری موضوع راهنمای گام دوّم مبارزه با ویروس کووید – 19 درزمینه «الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری» که طی نامه شماره 127‏‏/100 مورخ 18‏‏/01‏‏/1399 وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است را رعایت نمایند.

بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل ها در واحدهای اداری سراسر کشور نظارت خواهند کرد و مدیران و مقامات مسئول دستگاه های اجرایی موظفند ضمن ارائه آموزشهای ضروری و توجیه کارکنان در این مورد ، در خصوص رعایت مفاد پروتکل های مذکور از سوی مراجعان ادارات نیز مراقبت لازم بعمل آورند.

2- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه به موقع و سریع کلیه خدمات عمومی و ضروری حوزه مسؤولیت خود ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه ای ایجاد نگردد.

3- ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها با رعایت تبصره (3) ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت 7:30 تا 14:30 خواهد بود و هرگونه تغییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه های اجرائی اعم از ملی و استانی صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

4- به منظور تامین و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار، کلیه ادارات موظفند :

4‏-1. فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری و ممانعت نمایند وصرفا امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان را در طول روز فراهم کنند.

4‏-2. صرف صبحانه و ناهار بصورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع می باشد و لازم است مسئولین ادارات از تهیه و توزیع غذا (جز در مورد کارکنان نوبت کاری و کشیک که در چارچوب مقررات مربوط انجام خواهد شد) خودداری و جلوگیری نمایند.

5- ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره 724555 مورخ 12‏‏/12‏‏/1398 این سازمان به ویژه بندهای 2 و 3 آن، استفاده از خدمات دورکاری کارکنان (موضوع بند 7 بخشنامه فوق الذکر) صرفاً در صورت تأمین زیر ساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرائی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دورکار و رعایت تصویبنامه شماره 76481‏/44726 مورخ 07‏/04‏/1389 هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن مجاز خواهد بود. بدیهی است در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر (موضوع بند (2) بخش غربال گری، مراقبت و بازتوانی راهنمای الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری) قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

6- این بخشنامه از تاریخ 10‏/03‏/1399 لازم الاجرا بوده و با اجرای آن ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره 10934 مورخ 19‏/01‏/1399 این سازمان لغو می گردد.

جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

مقررات مرتبط:

تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و حضور دو سومی کارکنان از 23 فروردین 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام